Balog Zoltán, az emberi erőforrások miniszterének lemondását, önálló oktatásügyi minisztérium létrehozását és új oktatási törvény megalkotását követelték a Tanítanék mozgalom hétfői budapesti demonstrációján.

Balog Zoltán lemondásáért demonstráltak a fővárosban

A Kossuth téren tartott demonstráción Törley Katalin, a Tanítanék képviselője a szervezet követeléseit felsorolva elmondta: azt akarják, hogy Balog Zoltán január 31-ig távozzon, vagy váltsa le a miniszterelnök, jöjjön létre önálló, független, szakmai alapokon álló oktatásügyi tárca, és kezdődjön meg az új közoktatási törvény kidolgozása szakmai, demokratikus elvek mentén.

Szerinte az öt éve elfogadott köznevelési törvény "soha nem látott mélységekbe taszította" a közoktatást; a koncepció megbukott.

Pilz Olivér, a Tanítanék másik képviselője úgy fogalmazott: Balog Zoltán "csődminiszter" a hátrányos helyzetű gyerekeket okolta a december elején napvilágot látott PISA-felmérésekben elért rossz magyar eredményekért.

Balog Zoltán lemondásáért demonstráltak a fővárosban

Miközben egyebek mellett arról beszélt, "szégyen", hogy a korábban magas színvonalú magyar oktatás színvonala "a sereghajtók közé süllyedt", a gyerekek negyede funkcionális analfabétaként kerül ki az iskolából, és "itt van a világ egyik legszegregáltabb oktatása", a tüntetők a parlament felé fordulva azt skandálták: "szégyen!"

Nahalka István oktatáskutató hangsúlyozta: szerinte van kiút a jelenlegi helyzetből, ezért a Civil Közoktatási Platform kidolgozott egy koncepciót, amelyet az úgynevezett Kockás könyvben bárki elolvashat a szervezet honlapján.

A felszólalók meggyújtották a 2011-ben ezen a napon elfogadott köznevelési törvény egy példányát.

A mintegy ötszáz résztvevő a beszédek elhangzása után az Emberi Erőforrások Minisztériumának Szalay utcai épülete elé vonult, ahol kifüggesztették követeléseiket.

A Parlament oroszlános kapuja előtti kordonnál elhelyeztek egy "Több fényt" feliratú molinót, amely előtt sokan gyertyákat, mécseseket gyújtottak, a szervezők felhívása szerint az oktatásügyért, és azért, hogy "fényt gyújtsanak" az oktatásügy irányítóinak fejében.

A demonstrálók között látni lehetett a Hálózat a tanszabadságért molinóját, valamint a "Magyarország a magyar egészségügyért" feliratot, és mellette a fekete ruhás nővérként ismertté vált Sándor Máriát.

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Mostanra ezek a gecik kirabolták az országot, az ő nevükön vannak a földek, a bányák, a
kastélyok és minden, amihez csak hozzá tudtak férni. Most a jelenünk után a jövőnket is akarják és a gyermekeink jövőjét. És vannak, akik tapsolnak ennek a példátlan aljasságnak, akik csókolják ezeknek a bűnözőknek még a lába nyomát is. Ők azok, akiknek már nincsen szükségük egyházi nevelésre és állami butításra. Ők már így születtek. A többiek, akik még képesek a gondolkodásra, lassan döntéskényszerbe kerülnek. Vagy fogják a családjukat és menekülnek, ameddig még tehetik, vagy megvédik a gyermekeik számára ezt az országot. Más lehetőség már nem maradt.
És nem, az oktatás legfontosabb szereplői kurvára nem az egyházi intézmények. A legfontosabb szereplők a gyerekek, a pedagógusok és a szülők. A legfontosabb szereplő a tudás, a kritikus gondolkodás, a másik megértése és elfogadása, egymás tiszteletben tartásának megtanulása. Az egyháznak itt semmi keresnivalója. Ahogy Balog Zoltánnak sem. Az egyház és az állam egységéből még csak kiszolgáltatottság, szegénység, tanulatlanság, majd elégedetlenség, vér és könnyek születtek, semmi más. A sunyi hatalomvágy, a korlátlan vagyon iránti olthatatlan éhség, a kivételezett élethez való ragaszkodás házasságát jelentette be Lázár János és Balog Zoltán. Ha engedjük, hogy ennek a mocskos násznak megszülessen a beteg, torz gyümölcse, akkor kiírtuk magunkat Európából is és a huszonegyedik századból is.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
Mostanra ezek a gecik kirabolták az országot, az ő nevükön vannak a földek, a bányák, a
kastélyok és minden, amihez csak hozzá tudtak férni. Most a jelenünk után a jövőnket is akarják és a gyermekeink jövőjét. És vannak, akik tapsolnak ennek a példátlan aljasságnak, akik csókolják ezeknek a bűnözőknek még a lába nyomát is. Ők azok, akiknek már nincsen szükségük egyházi nevelésre és állami butításra. Ők már így születtek. A többiek, akik még képesek a gondolkodásra, lassan döntéskényszerbe kerülnek. Vagy fogják a családjukat és menekülnek, ameddig még tehetik, vagy megvédik a gyermekeik számára ezt az országot. Más lehetőség már nem maradt.
És nem, az oktatás legfontosabb szereplői kurvára nem az egyházi intézmények. A legfontosabb szereplők a gyerekek, a pedagógusok és a szülők. A legfontosabb szereplő a tudás, a kritikus gondolkodás, a másik megértése és elfogadása, egymás tiszteletben tartásának megtanulása. Az egyháznak itt semmi keresnivalója. Ahogy Balog Zoltánnak sem. Az egyház és az állam egységéből még csak kiszolgáltatottság, szegénység, tanulatlanság, majd elégedetlenség, vér és könnyek születtek, semmi más. A sunyi hatalomvágy, a korlátlan vagyon iránti olthatatlan éhség, a kivételezett élethez való ragaszkodás házasságát jelentette be Lázár János és Balog Zoltán. Ha engedjük, hogy ennek a mocskos násznak megszülessen a beteg, torz gyümölcse, akkor kiírtuk magunkat Európából is és a huszonegyedik századból is.
vinczjan
Talán nem sztrájkolni,kellene és höbörögni a fizetés miatt ,hanem az osztályteremben kellene megtanítani a gyereket legalább olvasni .A PISA felmérés miatt én miden tanárnak legalább 10% -os fizetés csökkentést javasolnák mert hiszen ROSSZ munkát végeztek.
Miféle marhaság ez a pedagógusi életpálya modell?
A gyereteknek kell életpálya modellt mutatni talán
eszegfu
@vinczjan: Te valamit nagyon nem értesz!:( A "nemzeti" kerettantervet, az egységes "nemzeti" tankönyveket és a pedagógusi életpálya modellt NEM a pedagógusok találták ki, tehát ők nem a "saját szakálukra", izlésük szerint tanitanak. Életpálya modelljük része: "portfóliót" kell feltölteniük, melynek "szabályai": Times New Roban betütipus, 12-es betüméret, 1,5 sorköz, 2,5 cm-es normál margó...szerinted ez normális?! Meg hogy saját magát "értékelje", fejlődését bemutassa?! Ezzel kellene a gyerekeknek "életpálya modellt mutatni"?! Szerintem ebben az oktatási "politikában" minden fontosabb a gyerekeknél! Gondold át, ha a pedagógusok a jelenlegi szabályok szerint tanitanak, akkor ők "rossz munkát végeztek"? Talán első körben a szabályok a rosszak... nem?!
vinczjan
@eszegfu: Te gondolom pedagógus vagy mert az életpálya modellt a külalakra egyszerűsíted.
Az életpályamodell a te előmeneteledről szól ,hol itt a gyerek?
Egy biztos egy első osztályos gyerek tudásvággyal óriási ambicioval érkezik az iskolába,és nyolcadik után többségben egy enervált, tanulást, olvasást megutált gyereket kapunk vissza.
Mit csináltatok vele?
eszegfu
@vinczjan: Nem jól gondolod, nem vagyok pedagógus! Egyébként meg pont azt próbáltam "ecsetelni", hogy a pedagógusi életpálya modellt -- mint az "oktatáspolitika" részét -- nem a pedagógusok találták ki, ÉRTED?! De az ilyenekkel és ehhez hasonlókkal kell adminisztrálnuk magukat, mert ez KÖTELEZŐ és nem szabadon választható. Csak ismétlem magam: a mai oktatási rendszert kell követniük a pedagógusoknak, csak e szerint tanithatnak, és igy "csak" a gyerek nem fontos, de ez nem a pedagógusok hibája! A rendszer rossz! És csak az "csinálták" a pedagógusok a gyerekkel, amit nekik előirtak és csak egyetlen, szintén az előirásoknak megfelelő tankönyvből.
vinczjan
értem én,az adminisztráció miatt nem tanul meg a gyerek olvasni nyolc év alatt,mert ugye nincs rá idő.De persze sztrájkolni és tüntetni van idő.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok