Tavaly ősszel Hadházy Ákos, a Lehet Más a Politika (LMP) társelnöke (akkor még antikorrupciós szakszóvivője) a német RTL stábját kísérte el egy felcsúti forgatásra, melynek során a politikus az Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti háza mellé felhúzott Pancho Arénát és a kisvasutat akarta megmutatni a tévéseknek. A felvételek készítése közben megjelentek a hatóság emberei. Igazoltatásukat, zsebeik kipakolását Hadházyék kameráikkal rögzítették.
Hadházy most kapta kézhez az eljárásról szóló hivatalos levelet. Panaszát elutasították.
Hadházy Ákos (fotó: Koszticsák Szilárd/MTI)
A határozat szerint Hadházy következetesen „motozást” kifogásol (...) azonban (...) egyértelműen megállapítható, hogy nem „motozás”, hanem ruházatátvizsgálás történt.
A motozás ugyanis kényszerintézkedés, amit konkrét személynél és konkrét tárgy keresésére lehet alkalmazni, és többek közt a testnyílásokat is át lehet vizsgálni. Ilyesmire pedig nem került sor – érvel a hatóság.
A rendőri intézkedés jogszerűségét többek között a terrorveszéllyel és a stáb tagjainak német állampolgárságával is magyarázza a hivatalos okirat.
Az is szerepel benne, hogy a rendőrséghez érkezett egy bejelentés, hogy négy személy megpróbált bejutni Orbán Viktor ingatlanába „oly módon, hogy a kiskapu kilincsét nyomkodták, miközben az eseményről kamerafelvételt készítettek.” Ez utóbbit Hadházy tagadja, az Indexnek azt mondta, a kapu közelébe sem mentek.
vadásznék Felcsút határában, azért lelőnek? Milyen titkot őriz ez a hajdani és jelenlegi
porfészek, amit nem lehet megörökíteni? A deklaráltan nyitott könyv életű Orbán Viktor
valójában mitől fosik, mit titkol és miért hazudott a nyitott könyvről? Mikortól kell külön útlevél
és vízum ahhoz, hogy betegyük a lábunkat a faluba? Mióta magántulajdon a kisvasút és a
stadion, amiről nem lehet felvételeket készíteni? És ha esetleg mégis lehet felvételeket készíteni, milyen alapon kotorászik egy közönséges járőr egy kamerázó újságíró zsebében? Ha ez a település zabálja fel a magyar GDP nem elhanyagolható részét, akkor miért nincs joga ott bárkinek bámészkodni, filmezni, érdeklődést tanúsítani?
Ahelyett, hogy készült volna egy önmagán túl nem mutató riportocska arról, hogy egy kelet európai bomlott elme milyen Disneylandet épített maga köré, készült valószínűleg egy ennél is súlyosabb, országimázsfilm: ami normális, demokratikus országokban bevett gyakorlat (tudniillik, hogy tévéstáb akkor forgat közterületen, amikor akar."