A vezess.hu összeszedte a legsúlyosabb büntetési tételeket, amiket járművezető kaphat, ha nem tartja be a közlekedésre vonatkozó szabályokat. Nem árt ezekkel tisztában lenni.

A kötelező haladási irányra megszegése: 50 000 Ft

Piros lámpán való áthajtás: 50 000 Ft

A vasúti átjárón történő áthajtás piros jelzés esetén: 60 000 Ft

Autópálya leállósávján haladásért: 100 000 Ft

Ittas vezetés 0,30 gramm/liter véralkohol-, illetve 0,15 milligramm/liter levegőalkohol-koncentrációnál magasabb értékkel, amennyiben az nem minősül bűncselekménynek: 100 000 Ft

Bérelt járművel nem a jármű bérlője (használatba vevője) végez árutovábbítást vagy saját számlás áruszállítást: 300 000 Ft

A közlekedés biztonságát veszélyeztető műszaki állapotú jármű közúti közlekedésre alkalmasnak minősítése: 500 000 Ft

A személy- és áruszállítást végző gépjárműnek az uniós jog szerinti műszaki vizsgálatról szóló érvényes igazolás nélküli vezetése: 800 000 Ft

Vezessünk óvatosan és körültekintően!

(vezess.hu)

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
wpym
Ilyen merteku birsagok nem hatnak a gazdag, eszetlenul szaguldozo kocsogokre.
Az o esetukben be kellene vezetni a vagyoni alapu birsagot...
division
@wpym: Nincs olyan hogy gazdag törvény meg szegény törvény, törvények vannak amelyek mindenkire egyformán vonatkoznak. Ha valaki 800 ezres törvényt sért, az annyi a szegénynek és annyi a gazdagnak is. Ha elütsz egy embert és meghal teljesen mindegy hogy Suzukival tetted vagy egy BMW - vel.
Equus
@division: húúú... de baszottul okos vagy. Nem vagy te iszlamista?
quadrocopter
"A közlekedés biztonságát veszélyeztető műszaki állapotú jármű közúti közlekedésre alkalmasnak minősítése: 500 000 Ft"

Mert ehhez ugyan mi a nagybánatos lófasz köze van a gj.vezetőnek?
wpym
Pontosan ugy, ahogy annak idejen mukodott a savos adozas (remelem visszahozzak): aki tobbet keresett, tobbet adozott. Ez ellen senki nem tiltakozott anno... No, akkor ezen elv alapjan lehetne, kellene bevezetni a vagyon alapu buntetest, hiszen egy tobb szaz millios vagy tobb milliardos vagyonnal rendelkezo figurat nem tart vissza egy 100 ezres birsag.
De mas lenne a hozzaallas abban az esetben, ha az osszvagyona jelentos reszet kellene befizetnie pl. egy gyorshajtas miatt. Tartsa be a full gazdag is szabalyokat es ne ugy alljon a dologhoz, hogy mit nekem par ezer ft buntetes!!!
Lehetne savosan birsagolni a full gazdagokat: 50 millio ft osszvagyon lenne az pl. az also hatar.
Pl. 50 millio forinttol 1 mrd-ig a teljes vagyon 25%-a, stb, stb. Ha egy mrd ft utan egy gyorshajtas utan befizet 250 milliot, akkor legkozelebb... Termeszetesen meg kellene hatarozni azokat a szabalyserteseket, amelyek a vagyon alapu buntetesek korebe tartoznanak.
Hogy kinek mennyi vagyona van, azt szinetn meg lehet hatarozni, csak ido (es nem is sok) kerdese. Ha nincs a neven semmi, akkor x ev fegyhaz, igy sem rohogne a markaban...

Az uj autokat regota limitalt sebesseggel kellett volna forgalomba allitani: igy, egy tobb tizmillios 7-es BMW sem tudna a mindenkori max sebessegnel gyorsabban haladni, mert nem lenne lehetseges. Persze 130 km-es orankenti sebesseg eseten is meg lehet dogleni, de ne emiatt hajtson a gyoker 280-al...
Mindenkeppen tartsa be a gazdag is a szabalyt, mert ra is vonatkozik es ha maskepp nem megy a betartatas, akkor rajuk kulon szabalyozas vonatkozzon!
egyvandor
A lista alapján, a közlekedési bírságok az adóbevételi szempontok szerint lettek kialakítva.
egyvandor
@quadrocopter: Az ebben a legjobb hogy ezt még azokra is ki tudják szabni akik egyébként műszakilag kifogástalan járművet vezetnek épp tegnap, vagy egy hete járt le a műszakija. Jogészkedés!
division
@Equus: Realista inkább, és főleg nem trágár. Gondolkozz el ezen ha megy.
Equus
@division: cogens... nem ismered, nézz utána... az a jogszabály, ami nem ismer méltányosságot, kivételt. Aztán agyalj azon, h miként alakult a törvények kialakulása , ki volt, aki először ezeket egységes rendszerbe hozta, utána azon is , hogy mi köze a szokásjognak az alkalmazotthoz. Ha túl vagy rajta, jöhetsz vizsgára. Előtte lesz egy zh... ha veszed a kanyart, dumálhatunk. Addig csak egy beugatós balfasz vagy.
division
@Equus: Látom a stílusod nem változott. Nem baj, nem vagyunk egy súlycsoportban (szerintem semmilyen téren). Ha én megszegem a szabályt egy több tízmilliós autóval, akkor is ugyanazt a bírságot kell kifizetnem mintha egy ócska tragacs tulajdonosa követte volna el. Nem az a lényeg hogy mennyi pénzed van, hanem hogy áthajtottál e a piroson.
Equus
@division: valóban nem vagyunk egy súlycsoportban. A büntetésnek igazodnia kell az elkövető életkörülményeihez, a cselekmény társadalmi veszélyességének súlyához. Soha nem lehet megtorló jellegű, de a legfőbb célt, az elrettentést a törvény megszegése iránt teljesítenie kell.

Bevezetés az állam és jogtörténetbe... ajánlom becses figyelmedbe. Utána talán partnerként is kommunikálhatunk.
division
@Equus: "a cselekmény társadalmi veszélyességének súlyához" Ezzel maximálisan egyetértek. Azzal viszont nem, hogy életkörülményekhez kellene igazodnia egy büntetésnek. Tény, nem vagyok éppen egy szegény ember, de nehogy már kevesebbet kelljen fizetnie annak aki Ladával hajt át a piroson, lassítás nélkül a zebrán, mint aki ugyanezt teszi meg csak egy Merciből. Ennyi erővel vissza is jöhetne a szocik által bevezetett megélhetési bűnözés fogalma. Loptál, de azért mert éhes voltál, így csak dá-dá. Ez nem így működik.
wpym
Lehet ervelni, elfogadni es elutasitani azt, hogy a full gazdag is azt kapja, amit a szegeny. Elmeletileg ezzel egyet lehet erteni, azonban a gyakorlat, az emberi jellem, hozzaallas miatt ez nem mukodik. A penzeszsakokat a tokukon kivul, leginkabb a vagyonuknal fogva lehet rendre es jogkoveto magatartasra birni. Termeszetesen nem allitom, hogy mindegyikuk rossz...
Erdemes azon elgondolkodni, hogy ha dollarpapa, a rengeteg penze miatt sz@rik a tarsadalmi normakra, akkor az o eseteben mas megoldas szukseges; torveny elotti egyenloseg ide vagy oda. Nem az a baj, hogy konnyen kifizeti a birsagot, hanem az, hogy egyesek eseteben nem bir visszatarto erovel. Ha ez igy van, akkor ott lepni kell...
(Mint korabban emlitettem a korabbi savos adozas ellen sem tiltakoztak - max. nem tetszett nekik. Ha a jovedelem teren bevezettek es mukodott - legalabbis remelem, hogy mukodott - , akkor a buntetes teren is beval(hat)na.)
Equus
@division: egy parlamenti képviselőnek 50.000 Ft bírság kb. annyi, mint egy nyugdíjasnak 50 Ft. Összegszerűségében lehet, h egyenlő, de a súlyossága nem ugyanaz. Arról már nem is beszélve, ha átváltják elzására vagy közhasznú munkára a megfizethetetlen bírságot. 1ébként az dobja rám az első követ, aki rendszeresen vezet és még soha nem át piroson a legnagyobb figyelem mellett is...
division
@wpym: @Equus: Az megint más eset, ha valaki a hatalmánál fogva él vissza valamivel, az nem ugyanaz mint amikor áthajtunk teszem fel a piroson akár figyelmetlenségből is. Mint írtam nem vagyok éppen csóró, de csak egyszer nyomattam át tudatosan nagy sebességgel egy piros lámpán amikor a gyerekemmel kellett rohannom az ügyeletre. A rendőr észrevette, megállított, látta hogy a gyerek majd megfullad, és már engedett is tovább. Egy szót nem szóltam volna ha utána megbüntet, de nem tette.
Equus
@division: félreértettél... írhattam volna más léhűtőt is, de éppen az általam legnagyobb vérszívók jutottak eszembe. Írhattam volna a Walllis Ingatlanügynökség vezérigazgatóját vagy Csányi sándort esetleg széles gábort is, de akár a tudákos akamija bármelyik tagját is... Nekik 50.000 Ft egy rendesebb egyszemélyes reggeli, kicsi Belugával, holland sajttal, spanyol sonkával az akadémija büféjében. Másnak egész havi kajapénze. A büntetésnek arányosnak kell lennie! A jogalkalmazás nem coclista egyenlősdi!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.