A rendőrség szerint a közterület-felügyelet kamerái nem felelnek meg a jogszabályoknak. A rendőrségi kamerák viszont jók büntetési célra.

Állást foglalt az ORFK is a Tarlós István budapesti főpolgármester által elindított vitában, hogy akkor most jó-e, lehet-e úgy büntetnie a kerületi közterület-felügyeleteknek, hogy csak egy kamerán látják a renitenskedő autóst. Szerinte ehhez a helyszínen is ott kellene lenniük a köztereseknek.

A szabályszegésről a felvételek a gépjárműről a vonatkozó jogszabályban foglaltaknak megfelelő ellenőrző berendezéssel készülnek – olvasható az Index cikkében.

"Az ellenőrző berendezéssel (ami nem azonos a térfigyelő kamerával) készített felvételek adatainak zárt folyamata és azok megmásíthatatlanságának biztosítása megfelel a hatályos jogszabályoknak, állítja a kerület.

Erre kontrázott rá az ORFK válasza (...). Eszerint figyelemmel arra, hogy a közterület-felügyelet által használt kamerák nem felelnek meg a külön jogszabály által támasztott követelményeknek, a felvett jármű üzembentartójának objektív felelőssége alapján történő bírságszabás kizárt" – áll a cikkben.

A felvételek alapján a közteresek megtehetik a feljelentést, amit a rendőrség kivizsgál, és ha sikerül megállapítani, hogy ki vezette az autót a szabályszegéskor, akkor mehet a bírság. Ha ezt nem sikerül megállapítani, akkor viszont az üzembentartót nem terhelheti szankció.

A rendőrségi kamerák viszont mindenben megfelelnek a jogszabályoknak, így az azokkal készült felvételek alapján a rendőrök bármikor megbírságolhatják egy autó üzembentartóját.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Syntax Error
"A felvételek alapján a közteresek megtehetik a feljelentést, amit a rendőrség kivizsgál, és ha sikerül megállapítani, hogy ki vezette az autót a szabályszegéskor, akkor mehet a bírság. Ha ezt nem sikerül megállapítani, akkor viszont az üzembentartót nem terhelheti szankció."

Tehát akkor a 60. törvényre hivatkozva az üzembentartó nem kötelezhető arra, hogy közeli családtagra terhelő vallomást tegyen...
RonaGyuri
Nocsak, ez azért így elég abszurd! =))
Syntax Error
"A felvételek alapján a közteresek megtehetik a feljelentést, amit a rendőrség kivizsgál, és ha sikerül megállapítani, hogy ki vezette az autót a szabályszegéskor, akkor mehet a bírság. Ha ezt nem sikerül megállapítani, akkor viszont az üzembentartót nem terhelheti szankció."

Tehát akkor a 60. törvényre hivatkozva az üzembentartó nem kötelezhető arra, hogy közeli családtagra terhelő vallomást tegyen...
Főlökött
1x, már megírtam : Közterületi igazgató - ha még az, utána nézhetett volna a tényeknek, mielőtt nyilatkozik.

A közigazgatási bírságra, vagyis az objektív felelősség eljárási szabályaira a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) az irányadó, vagyis ezen eljárási szabályok alapján kell lefolytatni az eljárást. Az eljárási szabályok mellé kapcsolódnak még egyéb jogszabályok, amelyek a közigazgatási bírsággal foglalkoznak, úgy mint az 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről, valamint a 410/2007. Kormányrendelet a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről. A szabálysértési eljárással pedig az 1999. évi LXIX. törvény a szabálysértésekről, valamint a 218/1999. Kormányrendelet az egyes szabálysértésekről, és néhány szabálysértés esetében a helyi önkormányzati rendelet is foglalkozik (foglalkozhat).

Mi a legfőbb különbség a két eljárás között? Természetesen számos különbség van, de talán a legfontosabb az az, hogy a közigazgatási bírságnál az elkövető személyének kérdése nem lényeges, ugyanis a közigazgatási bírságnál a felelősség objektív. Az objektív felelősség alóli mentesülést az 1988. évi I. törvény 21/A. §-a tartalmazza.
A közterület felügyelet feljelentést tesz, frsz.-alapján, a hatóság szabálysértési eljárást kezdeményez, mely keretében nyilatkoztatja a tulajt, hogy ki vezette a járművet. Ami fontos, önmagára, vagy hozzátartozójára senki sem köteles terhelő vallomást tenni, tehát mit tud tenni a szabálysértési hatóság? Természetesen megszünteti az eljárást, mert nincsen olyan személy, akit eljárás alá lehetne vonni. Ezért lényeges a helyszíni ténykedés, amit több ízben említettek is.
Ehhez még kapcsolódik a nem hitelesített - zártláncú megfigyelőrendszer, szabálytalan felhasználása is.
BALKÁN KOBRA
... és a kamerák helye nincsen közzé téve a honlapjukon! Pedig azt nyilvánosságra kell hozni!
petike
Akkor lehet kezdeni visszafizetni a több miliárdnyi bírságot.
Vagy ha önként nem hajlandóak, akkor pertársasággal szétperelni az összes g.ci polgármestert.
herczeg0210
És erre úgy kellet rájönnie Tarlós papának, hogy a Feleségét megbüntették 50.000-re. Ha nem büntetik meg az Asszonyt, soha nem zavarta volna...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.