Az Orbán-kormány dilettantizmusa és kártékonysága nem ismer határt. Egy friss felmérés szerint több, mint 180 olyan település van az országban, ahol tanítót vagy tanárt keresnek. Több száz álláshirdetésben kutatnak pedagógus után. Ide vezetett, hogy az Orbán-kormány alulfizeti, túlterheli a tanárokat, hogy felszámolta a tanítás szabadságát. Elhagyják a pályát a tanárok, a diákokat megnyomorítja a gyakran 8 órás tanítási nap. A Demokratikus Koalíció a kormányváltás után visszaadja az oktatás szabadságát, csökkenteni fogja a pedagógusok és a tanulók terheit, helyreállítja a szabad tankönyvválasztást, béremelést és életpálya-modellt kínál mindazoknak, akik a jövő generációjának tudást szeretnének adni. Niedermüller Péter alelnök, DK
Forrás:
web.dkp.hu
Feltöltő: koszpeko
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
,,Minőségi iskolarendszert teremtettünk az elmúlt négy évben"
Hoffmann Rózsa
Hoffmann Rózsa közoktatási államtitkár a múlt héten hivatalos facebook oldalán is elbúcsúzott a kormányzati munkától, összegezve az általa legfontosabbnak tartott eredményeket. Elég hosszú, a facebookra szkennelt formában feltöltött levelét most itt is közöljük. Majd kifejtjük, szerintünk mi is történt az oktatáspolitikával 2010 óta.
Hoffmann szerint az elmúlt négy év oktatáspolitikája "klebelsbergi eredményekhez mérhető minőségi iskolarendszert" teremtett Magyarországon. A volt államtitkár asszony elsősorban az új köznevelési törvényre, a Nemzeti Alaptantervre és az új tankönyvekre, az iskolarendszer államosítására, "az iskolák működésének átláthatóvá tételére" valamint a hit- és erkölcstanoktatás bevezetésére büszke múlt heti búcsúlevele tanulsága szerint.
A háromoldalas levélben az államtitkár a következő dolgokat tartja működése legfontosabb eredményeinek:
Új köznevelési törvény
Új Nemzeti alaptanterv és tankönyvek
Választható hit- és erkölcstan
Kötelező napközi
Iskolaállamosítás, a KLIK létrehozás, tanfelügyelet
"Az iskolai gazdálkodás átláthatóvá tétele"
Iskolai kötelező munka megszervezése
Nemzeti Pedagósuskar, pedagógus életpályamodell, portfóliók
Ahogyan írja, mindezek azért fontosak, mert az intézkedések segítségével
Az egyének fejlődését és a nemzeti közösség felemelkedését egyaránt szolgáló, jól irányított, és a felelősségeket tisztán kijelölő, a klebelsbergi eredményekhez mérhető minőségi iskolarendszert
sikerült megteremteni. Ez szerinte azért fontos eredmény, mert a sajtó nagyon sokszor "emberi méltóságot sértve" támadta őt mindezekért.