„EGY DIKTÁTOR EREJE A KIMŰVELETLEN EMBERFŐK SOKASÁGÁBAN REJLIK” Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.

Forrás: hvg.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
„EGY DIKTÁTOR EREJE A KIMŰVELETLEN EMBERFŐK SOKASÁGÁBAN REJLIK”

külön pikantériája dolognak, hogy egy extrém kémia példával demonstrál, miközben az elemi számtani példák mindennaposak, sőt büszkeség tárgyát képzik

Mottó helyett egy megjegyzés:
a címben található mondat arra is utal,
hogy az általános műveltség erodálása sokkal nagyobb

A hvg.hu „Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani” címmel adja közre a Knausz Imre oktatáskutatóval készült beszélgetését.
A cikk egyik legfontosabb gondolta, sajnálatos teli találat: „ma az iskola társadalompolitikai funkciója a műveletlenség újratermelése”.
Azonban sajnos – tanerő kérdésének súrolásán túl – a környezet romboló hatásától nem tett említést: arról az iskolát is körülvevő rögvalósáról, amiben a szövegértési és szövegértelmezési hiátusok egyértelmű termékek!
Ami pedig az elemi színtő kémiakérdésre „Nemcsak, hogy nem szokták tudni a nem természettudomány szakos tanárok a választ, de még nevetgélnek is, hogy miért kéne nekik ezt tudni.” illeti: legalább nem büszkék rá, mint az elemi számtani alapvető hiányosságaikra! =))
Arról nem is beszélnék, hogy
kétség kívül elég égő, ha egy diplomásnak rejtély, hogy „hány proton van egy hidrogénatomban”,
no de az, hogy a százalékszámítás, aránypárok és valós törtek világa a szellemi Bermuda háromszöggel vetekszik??? =))
Csizmás Kond
" Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt."
Az első mondat igaz, de az igazság benne az hogy ne a diák a hibás. Az első nyolc osztály nem az önökkérték kategóriába tartozik. ott az alapismeretek és -műveltség megismerése a lényeg. Ha azt sikeresen vitte akkor jön hogy mit akar a diák, és oda felvételizik.
..na de ha egy oktatáskutató ezt nem tudja akkor mit várunk a tanároktól.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.