„EGY DIKTÁTOR EREJE A KIMŰVELETLEN EMBERFŐK SOKASÁGÁBAN REJLIK” Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
külön pikantériája dolognak, hogy egy extrém kémia példával demonstrál, miközben az elemi számtani példák mindennaposak, sőt büszkeség tárgyát képzik
Mottó helyett egy megjegyzés:
a címben található mondat arra is utal,
hogy az általános műveltség erodálása sokkal nagyobb
A hvg.hu „Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani” címmel adja közre a Knausz Imre oktatáskutatóval készült beszélgetését.
A cikk egyik legfontosabb gondolta, sajnálatos teli találat: „ma az iskola társadalompolitikai funkciója a műveletlenség újratermelése”.
Azonban sajnos – tanerő kérdésének súrolásán túl – a környezet romboló hatásától nem tett említést: arról az iskolát is körülvevő rögvalósáról, amiben a szövegértési és szövegértelmezési hiátusok egyértelmű termékek!
Ami pedig az elemi színtő kémiakérdésre „Nemcsak, hogy nem szokták tudni a nem természettudomány szakos tanárok a választ, de még nevetgélnek is, hogy miért kéne nekik ezt tudni.” illeti: legalább nem büszkék rá, mint az elemi számtani alapvető hiányosságaikra! =))
Arról nem is beszélnék, hogy
kétség kívül elég égő, ha egy diplomásnak rejtély, hogy „hány proton van egy hidrogénatomban”,
no de az, hogy a százalékszámítás, aránypárok és valós törtek világa a szellemi Bermuda háromszöggel vetekszik??? =))
Az első mondat igaz, de az igazság benne az hogy ne a diák a hibás. Az első nyolc osztály nem az önökkérték kategóriába tartozik. ott az alapismeretek és -műveltség megismerése a lényeg. Ha azt sikeresen vitte akkor jön hogy mit akar a diák, és oda felvételizik.
..na de ha egy oktatáskutató ezt nem tudja akkor mit várunk a tanároktól.