Az egyik blokk az évi rendes karbantartási hónapját tölti, a másikat javítani kell, ezért több mint egy hete csupán két nukleáris blokk termel a paksi atomerőműben.

Négy reaktorblokk közül mindössze kettő működik Pakson

A paksi atomerőmű 2021. szeptember 10-én. MTI/Kiss Dániel

A napi áramtermelési görbében így ugyan előfordul, hogy a napelemek a magyarországi termelésnek több mint a felét biztosítják, ám a rendszerirányító diagrammján az is látszik, hogy minden hétköznap, este felé ennél is sokkal nagyobb arányt ér el az import – írja a napi.hu.

Vasárnap este, 21 óra körül érte el a magyar villamos energia szektor az idei legnagyobb termelési és fogyasztási értékét. Nem volt rekord, de az 5000 MW teljesítmény előállítása szokatlan, némiképp meglepő összetételben tudott csak megtörténni.

A hazai termelési volument messze meghaladó szintre futott fel az import aránya. A paksi atomerőmű, a Mátrai Erőmű, a földgázerőművek, a víz-, a szél-, és a biomassza erőművek összesen 2200 MW-ra voltak képesek, így – ahhoz, hogy a vasárnap esti országos fogyasztási igényt fedezni lehessen – az árambehozatalnak mintegy 2800 MW teljesítményszintre kellett felkúsznia.

A paksi leállások oka a két nukleáris blokk esetében részben különbözőek. Az Országos Atomenergia Hivatal (OAH) közlése alapján úgy tudni, hogy a Paks-1 hálózatról lekapcsolása bő egy hete azért történt meg, mert üzemanyagkazettékat cserélnek a blokkban. Ugyanakkor a leállás a tervek szerint egy hónapig is eltart majd, mivel

"a Paksi Atomerőmű középtávú karbantartási tervének megfelelően"

az éves nagykarbantartás is zajlik. Ennek része a reaktortartály és a főberendezések átvizsgálása.

A Paks-1 valószínűleg a leginkább rakoncátlankodó egysége az atomerőműnek, igaz, a Paks-3 blokkja szintén gyakran szorul javításra, karbantartásra.

A Paks-2 esetében most az történt, hogy ugyan az OAH szintén tervezett karbantartásról írt, ám mivel két blokkot a legritkább esetben (illetve: muszáj helyzet előállásakor) szokás leállítani, e "tervezést" valószínűbb, hogy úgy érdemes érteni, hogy valamelyik hibajelzést követően a javítás szükségessé vált.

A további részletekről itt olvashat.

Címlapkép: MTI/Kiss Dániel

Forrás: napi.hu

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

amortizáltok
Javitása meg mint az autóknál a hibakódot kitörlik aztán fizetsz 15,000 és megy az autó is max 3-7 napig aztán újra hibakód
jesz
A francia szájhős atomreaktor-karbantartókat még az országba sem engedik be
ugye? Mert azt a többmilliárdos kárt, amit okoztak vagy húsz évvel ezelőtt, szerintem még máig sem fizették meg. Egy ország rágta a körmét, hogy mi lesz az elmerült atom-pogácsákkal...aztán jöttek az oroszok...

Egyszer nagyon sok delejünk van, másszor meg kevés...még szerencse, hogy véletlenül van napelemünk is(már)...na meg ott a lignit-hajtású erőmű...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.