Az LMP országgyűlési képviselője, Bakos Bernadett, sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a 2024-es költségvetés nem képes kompenzálni az ország- és vármegyebérletek miatt bekövetkező bevételkiesést, mivel a MÁV és a Volán költségvetési támogatása alig növekszik.

„A vasút és a busz nem alternatívája az autózásnak, a minőségi hiányosságok miatt” – szólalt fel az LMP képviselője.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Bakos Bernadett a közösségi közlekedés fejlesztésének hiányát is megemlítette a sajtótájékoztatón. Szerinte ez a versenyképesség legfontosabb feltétele, és jelenleg a vasút és a busz nem alternatívája az autózásnak a minőségi hiányosságok miatt.

Az LMP képviselője üdvözölte az ország- és vármegyebérletek bevezetését, de hozzátette, hogy az LMP eredeti javaslata csupán 5 ezer forintos helyi közlekedésre érvényes bérletek bevezetését tartalmazta. Ez évente mintegy 300 milliárd forintos bevételkiesést jelentene az állami társaságok és önkormányzatok számára, amit a költségvetésből pótolnának.

Az ellenzéki párt 100 milliárd forint elkülönítését javasolja a közösségi közlekedés fejlesztésére, és Bakos Bernadett, mint Kőbánya-Alsó vasút- és autóbuszállomás önkormányzati képviselője, kiemelte a vasút- és autóbuszállomás korszerűsítésének sürgős szükségességét is.

Forrás: MTI

Forrás: MTI

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nejlontacskó
" a MÁV és a Volán költségvetési támogatása alig növekszik. "
És akkor mi van?
Senki nem tiltotta meg a pórnépnek, hogy vegyen magának helikoptert, jachtot, vagy magánrepülőt...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok