Az LMP országgyűlési képviselője, Bakos Bernadett, sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a 2024-es költségvetés nem képes kompenzálni az ország- és vármegyebérletek miatt bekövetkező bevételkiesést, mivel a MÁV és a Volán költségvetési támogatása alig növekszik.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Bakos Bernadett a közösségi közlekedés fejlesztésének hiányát is megemlítette a sajtótájékoztatón. Szerinte ez a versenyképesség legfontosabb feltétele, és jelenleg a vasút és a busz nem alternatívája az autózásnak a minőségi hiányosságok miatt.
Az LMP képviselője üdvözölte az ország- és vármegyebérletek bevezetését, de hozzátette, hogy az LMP eredeti javaslata csupán 5 ezer forintos helyi közlekedésre érvényes bérletek bevezetését tartalmazta. Ez évente mintegy 300 milliárd forintos bevételkiesést jelentene az állami társaságok és önkormányzatok számára, amit a költségvetésből pótolnának.
Az ellenzéki párt 100 milliárd forint elkülönítését javasolja a közösségi közlekedés fejlesztésére, és Bakos Bernadett, mint Kőbánya-Alsó vasút- és autóbuszállomás önkormányzati képviselője, kiemelte a vasút- és autóbuszállomás korszerűsítésének sürgős szükségességét is.
Forrás: MTI
És akkor mi van?
Senki nem tiltotta meg a pórnépnek, hogy vegyen magának helikoptert, jachtot, vagy magánrepülőt...