Vitézy Dávid szerint kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírni a MÁV távolsági járműflottája.
Vitézy borúlátó. Forrás: Pixabay
Vitézy, korábbi közlekedési államtitkár a növekedés.hu-nak beszélt arról, hogy a magyarországi vasúti járműpark helyzete drámai.
A mellékvonali, regionális járatok mellett az Intercityk is komoly hiányosságokkal küzdenek, a vasúti kocsik és mozdonyok terén is.
„Naponta fordul elő, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, InterCity-kocsik helyett légkondicionáló nélküli elöregedett gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV, ezzel hosszú csúszásokat, fennakadásokat okozva. (..) Ez pedig az utasszám-növekedés korlátjává válhat.”
- mondta. Vitézy szerint lehetnek bármilyen olcsók az IC-jegyárak, kiterjeszthetik rá az országbérletet, de „ha a járműpark romokban van, nem tudunk új utasokat vonzani.” A fideszes kormány ráadásul leállította az új Intercity-flotta beszerzését költségvetési okok miatt. Most viszont akkora az igény új vasúti járművekre Európában, hogy 4-5 éves várólistával dolgoznak a gyártók – idézi a 444.
„Ha most nem indítjuk el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járműveink. Jelenleg viszont számomra még az is kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírni a MÁV távolsági járműflottája, nemhogy a következő 3-4, vagy akár 5 évet.”
hir.ma/wp-content/uploads/2016/04/felcsuti-luxusvasut-d00023EF030398875b8a2.jpg