Kiderült mi az igazi problémája a taxis szövetségnek. Több forrás szerint a NAV is vizsgálja azt az adózási formát, amellyel a Bolt működik a hazai piacon.

A Propeller.hu, is beszámolt arról, hogy a Bolt taxitársaságot bepanaszolta az Országos Taxis Szövetség (OTSZ), hogy jogellenesen használja a taxikon a Bolt feliratot. Ezért az engedélyeket kiadó BKK-tól kérték, hogy szüntessék meg a Bolt taxi engedélyét. 

Már akkor is lehetett érezni, hogy a kérés mögött nagyobb feszültségek és problémák állnak a hazai taxis piacon, ennek járt utána a hvg.hu.

Metál Zoltán az OTSZ elnöke már a védjegy vita során elmondta, hogy annyit szeretnének elérni, hogy valamennyi piaci szereplőre ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, hiszen ha ez nem így történik, akkor a hagyományos hazai cégek versenyhátrányba kerülnek, így a fejlesztésekben is lemaradnak, ami a szolgáltatás színvonalát is érintheti. 

Így csalja el az ÁFA-t a Bolt taxi

A kép illusztráció – Fotó: 123rf.com

De mint kiderült, ez nem csak a Bolt védjegyre igaz. 

A működtetés során 

nem a magyarországi Bolt a fuvarszervező, hanem mind a szoftver, mind annak üzemeltetése és fejlesztése Észtországban zajlik, a fuvarszervezés jutaléka után pedig nem itthon, hanem Észtországban adóznak, ahol nullaszázalékos adókulcs vonatkozik rá.

A külföldi hátterű, technológiai alapú közlekedési cégek és a Magyarországon bejegyzett „hagyományos taxitársaságok” közötti konfliktus alapja tehát az, hogy ez utóbbiak szerint abban az országban kellene a szolgáltatás adóit és járulékait megfizetni, ahol a szolgáltatás megvalósul – ez utóbbi egyébként uniós alapelv is. Ha pedig a Bolt szolgáltatásának jelentős részét külföldről végzi, ahol előnyösebb adókulcsokkal működhet, úgy az itthoni piaci szereplőknek nem azonos feltételek mellett kell versenyezniük.

- írja a hvg.hu.

Ezt az adózási formát a hvg.hu több forrása szerint is vizsgálja a NAV is, hiszen egy sor hazai adószabályozási kérdést, és EU irányelvet is érint. Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint ezzel versenyhártányba kerülnek a hazai üzemeltetők, hiszen nagyobb terhekkel dolgoznak, mint a multinacionális cég, ezért a fejlesztéseikre sem tudnak akkora forrásokat fordítani, amivel még jobban lemaradhatnak. 

Sabjányi László ügyvezető szerint viszont a Bolt HTX Kft., mint Magyarországon bejegyzett társaság, teljes mértékben megfelel az Európai Unió és a magyar adózási jogszabályoknak, így a társaság a jogszabályoknak megfelelően fizeti meg az adókat is. A végső szót azonban valószínűleg a NAV mondja majd ki, de jogi szakértők szerint ez a helyzet, akár a magyar jogszabályok változtatását is szükségessé teheti majd.

Forrás: hvg.hu

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nejlontacskó
Nyilatkozhatna a NAV arról is, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf, mekkora kárt okoztak az államkasszának, az általa adómentesen felvett kaszinóbevételek?
Mert ugye Magyarországon, van egy bizonyos társaság, akik bármit megtehetnek, amit másnak tilos!
namihami
Én, mint semmilyen taxit NEM használó, csak megkérdezem, ha egy cégnek külföldön van a székhelye (és ott rá 0 % ÁFAkulcs vonatkozik), akkor annak a cégnek miért kellene itt adóznia?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.