Az interjúból, amit a miniszter adott, az is kiderült, hogy Lázár még mindig nem engedte el teljesen a zéró tolerancia lazítását.
Kép: MTI/Mónus Márton
Vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé az Építési és Közlekedési Minisztérium – jelentette be Lázár János építési miniszter a Rádió7-nek nyilatkozva, az MTI szerint. A miniszter úgy fogalmazott, a cél, hogy tíz év alatt, lépésről-lépésre, a fontos feladatokra fókuszálva történjen meg az elöregedett pályahálózat és a járműpark korszerűsítése.
Saját vasúti járműiparba is érdemes fektetni, hiszen 5 millió ember közlekedéséről van szó, másrészt egy új iparág is felépíthető
– mondta Lázár. Amellett érvelt, hogy Magyarországon a tömegközlekedésben az első helyen a kötött pálya áll. Budapesten a HÉV-vonalak korszerűsítésére van szükség, fejleszteni kell a nagyobb városok közötti vasúti összeköttetést és az országon átmenő, valamint a megye- és járási központokban a ráhordó vonalakat. Ehhez csatlakozva pedig a Volánnak kell biztosítania az eljutást a kötöttpályás csatlakozásig. A Vg.hu beszámolójából kiderül, hogy Lázár konkrétumokat is mondott:
A tárcavezető beszélt arról is, hogy augusztus 20. után tárgyalja a tízéves vasútfejlesztési programot, amely 6000 milliárd forint értékű forrást tartalmaz.
Az elmúlt évben nemcsak a késések aránya nőtt, hanem annak kockázata is, hogy baleset következzen be – mondta a miniszter, elnézést kérve azoktól, akik a közelmúltban balesetet szenvedtek vagy akiknek a késések, kimaradások okoztak kellemetlenséget. A Vg.hu itt szó szerint is idézi a minisztert:
A kormány nevében elnézést kérek azoktól, akik személyi sérüléssel járó balesetet szenvedtek, de azoktól is, akik késést szenvednek.
A KRESZ-módosításról a miniszter azt mondta, a módosítást széles körű egyeztetés előzi majd meg, minden javaslatot meghallgatnak. A miniszter még nem engedte el a zéró tolerancia elvének lazítását sem, szerinte ugyanis nem egyértelmű, hogy az ittasság mikor áll be valakinél.
Talán nem kellett volna szétcseszni!... Felépíteni sokkal nehezebb és kérdés, hogy most megéri-e?...