A 24.hu szerint a vármegyebérletek bevezetése már csak kegyelemdöfés volt a MÁV-nak, és európai viszonylatban is az egyik legtöbbet késő vasútról beszélhetünk.

Rekordot döntött a MÁV: minden második IC legalább 5 percet késik, ezzel elsők lettünk Európában

Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A G7 és a 24.hu cikke alapján a MÁV-Start hálózatán jelenleg (is) komoly problémák vannak a vonatok pontos közlekedésével.

Az év első 5 hónapjában az adatok szerint minden tizedik vonat legalább öt percet késett, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet.

Ez azt mutatja, hogy a vonatok átlagosan késnek, ami kényelmetlenséget okoz az utasoknak és hatással lehet az utazási tervekre.

A mozdonyok esetében is hatalmas romlás érzékelhető, különösen a régi V43-as (ma 430) típusok, amelyek mára már átlagban 53 évesek. De az IC-szerelvények sem a legjobbak, közülük is csak a 71% tudott az év első 5 hónapjában öt percnél kevesebb késéssel közlekedni, ami azt jelzi, hogy a megbízható és időben közlekedő vonatok száma jóval alacsonyabb a kívánatosnál.

Az adatok azt mutatják, hogy a magyarországi vonatok továbbra is (2018 óta) az egyik legnagyobb késéssel közlekednek Európában, és ez a romló tendencia nemcsak a MÁV-Start, hanem a GYSEV és a MÁV-HÉV vonatokat is érinti.

A vármegyebérlet pedig már csak hab a tortán, bevezetése óta minden vonatkategóriában megugrott a késések száma. Júniusban minden második InterCity legalább öt percet, és minden negyedik IC-szerelvény legalább negyedórát késett, ami 2016 óta a legrosszabb mutató.

A késések fő oka az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű vasúti jármű, és azok, amelyek elérhetőek, jelentős mértékben elavultak.

Forrás: 24.hu, G7

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Így megy ez. A mellékvonalra sosem volt pénz, folyamatos a rohasztás. Aztán buszra váltunk, amely először sűrűn jár. Majd ritkábban, majd sehogy, aztán utána meg azon drámáznak/lármáznak, hogy elnéptelenedik a vidék, és a népek külföldre, a fővárosba meg az agglomerációba költöznek. Részben azonos okokból párhuzamosan bezárják a kisiskolákat is, aztán fel se tűnik. Szépen rohad a földi paradicsom. A dollárbaloldal által megemelt budapesti jegyek ellensúlyozásaképp létrejött az ingyenes falusi tömegközlekedés: Leszállsz azt sétálsz.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
@Dr. Proktor: ma, 10:35 ♣ Már a volt "keleti blokkot" is ánuszrózsán csókoljuk. Bulgária is kitette az indexet, hamarabb lesz eurójuk, mikor nekünk még céldátumunk sincs, sőt már reménytelen is. Ha még sokáig okoskodik a csúti geci, az EU/NATO-ból is kitesznek mint macskát szarni, utána meg lehúzhatjunk magunkat a WC-n, 500 euró/forint árfolyanmmal! Innen lesz szép igazán nyerni, hátha felébred a 3 millió birka.
jáger laszló
150 éves a MÁV
Keresi a jövő útját a Volánbusszal és a modernizációval a gazdaságosság keretében
csak ennyi
barátilag
J.L.
csak úgy....
MÁV:
Megy
Áll
Vagy az utasok tólják
magyarország rükvercbe megy nem hátra! :)
Dr. Proktor
A MÁV iskolapéldája az állami vízfejű vállalatoknak...
Szoaré a köbön!
namihami
@Eladott Ország: 11.05: Csak tudod, a gond mindössze(!!!) annyika, hogy a 2001-es Ikarusokhoz a 2001-es sofőrjeik nem fognak már előkeveredni! De sebaj, a jóerőben levő vidéki aktív melósok és nyugdíjasok majd tolják a buszt! Két pihenés és a faluszéli bádogkereszteknél pedig elrebegnek egy halk imát Szeretett Vezetőjükhöz!
""A mienk vagy Viktor, magunknak választottunk!""
ómió
Bezzeg a Böszmekorszakban! Még az államcsőd is "tűpontosan" jött!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.