A 24.hu szerint a vármegyebérletek bevezetése már csak kegyelemdöfés volt a MÁV-nak, és európai viszonylatban is az egyik legtöbbet késő vasútról beszélhetünk.
Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
A G7 és a 24.hu cikke alapján a MÁV-Start hálózatán jelenleg (is) komoly problémák vannak a vonatok pontos közlekedésével.
Az év első 5 hónapjában az adatok szerint minden tizedik vonat legalább öt percet késett, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet.
Ez azt mutatja, hogy a vonatok átlagosan késnek, ami kényelmetlenséget okoz az utasoknak és hatással lehet az utazási tervekre.
A mozdonyok esetében is hatalmas romlás érzékelhető, különösen a régi V43-as (ma 430) típusok, amelyek mára már átlagban 53 évesek. De az IC-szerelvények sem a legjobbak, közülük is csak a 71% tudott az év első 5 hónapjában öt percnél kevesebb késéssel közlekedni, ami azt jelzi, hogy a megbízható és időben közlekedő vonatok száma jóval alacsonyabb a kívánatosnál.
Az adatok azt mutatják, hogy a magyarországi vonatok továbbra is (2018 óta) az egyik legnagyobb késéssel közlekednek Európában, és ez a romló tendencia nemcsak a MÁV-Start, hanem a GYSEV és a MÁV-HÉV vonatokat is érinti.
A vármegyebérlet pedig már csak hab a tortán, bevezetése óta minden vonatkategóriában megugrott a késések száma. Júniusban minden második InterCity legalább öt percet, és minden negyedik IC-szerelvény legalább negyedórát késett, ami 2016 óta a legrosszabb mutató.
A késések fő oka az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű vasúti jármű, és azok, amelyek elérhetőek, jelentős mértékben elavultak.
12 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Keresi a jövő útját a Volánbusszal és a modernizációval a gazdaságosság keretében
csak ennyi
barátilag
J.L.
Megy
Áll
Vagy az utasok tólják
magyarország rükvercbe megy nem hátra! :)
Szoaré a köbön!
""A mienk vagy Viktor, magunknak választottunk!""
Új hozzászólás