A „kapkodó” Lázár Jánosba törölte bele a lábát Vitézy Dávid. Szerinte az elmúlt évek tervezési munkája mellett a már elköltött sok milliárd forint is a kukában végzi.

Brutális fideszes belharc van kibontakozóban

Évtizedekig ható mulasztást követ el Lázár. Forrás: Pixabay

A közlekedésért felelős korábbi államtitkár a Magyar Közlönyben tegnap éjjel megjelent minisztériumi döntést véleményezte egy Facebook-posztban.

Lázár János legújabb, a budapestieket és az agglomerációban élőket sújtó megszorításai a korábban beígért, kiemelt fejlesztések leállításáról szólnak.

Vitézy felsorolta, miért és mekkora kár éri az ország közlekedésének fejlesztésében érdekelteket – írja az Index.

A budapesti pályaudvarok fejlesztési koncepciójának visszavonása. Sok év munkája és több milliárd forint megy kárba a Nyugati–Déli vasúti alagút víziójának, illetve a budapesti pályaudvarok kapacitásbővítésének elvetésével. Úgy véli:

A magyar közlekedéspolitika érzelem vezérelt és kapkodó komolytalanságát mutatja ez a döntés. […] egész egyszerűen lemondott a szaktárca a budapesti vasúti hálózat kapacitásbővítéséről, versenyképességének javításáról, amire számos más jel is utal.

A Kőbánya felső és Rákos közötti vasúti szakasz rendbetételének leállítása. E döntéssel a Déli Körvasút az Európai Bizottság felé beígért társadalmi hasznát nullázták le. Nem lesz az Élessaroknál új vasútállomás, elmarad mindkét vonalon a kapacitásbővítés, a Rákosligetig tartó harmadik vágány kiépítése és a gyömrői ág állomásainak rendbetétele is.

Ugyanezen a vonalon a Hungária körútnál a tervezett új állomás projektjét is visszavonták. Leáll a tervezési munka a külső budapesti körvasút új megállói esetében is.

Vitézy szerint ezeknek a tervezésére mind volt uniós forrás, az uniós pénzből már megkezdett tervezéseket leállítani azt jelenti, hogy egyrészt ha lesz forrás, akkor se lesz majd terv, amit építeni lehetne, másrészt az eddig elköltött pénzeket használható eredménytermék híján nem az EU, hanem a magyar adófizetők állják innentől – tehát nem megtakarítással jár a projektek leállítása, hanem éppen többletkiadással.

A Galvani híd beruházásának leállításával megszűnt a későbbi megépítésének lehetősége is. Itt ugyanis nem csak az építést halasztja el a közlekedési kormányzat, hanem az előkészítést is leállítja! Ez azt eredményezi, hogy az elmúlt évek tervezési munkája és elköltött 4-5 milliárd forintja is a kukában végzi.

Forrás: Index, Facebook
Fotó: Pixabay

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

rücsü41
Megteheti ezt Vitézy mert ő ért ehhez a szakmához, viszont Lázár csak ugatja ezt a szakmát mint kutya a Holdat!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Ezodabasz
@Philip Marlowe: tegnap, 12:38 Ki írja a meséket tizenhárom éve???
koszpeko
@ómió: megjöttél hazudozni?
Takarodj!
Ilyen féregből van elég
koszpeko
@Maccska: meséld el a Lánchíd felujitásba mennyivel szállt be a qrmány.
Mesélj a fővárosi beruházásokról ami a kisembernek is jó.
ómió
@koszpeko: Amikor tükörbe nézel, mindig így azonosítod magadat, bolsiék bélférge!? Brávó! De miért velem közlöd!?
Peller Anikó
Hajrá fidesz, gyerünk, öl(el)jétek egymást (n)agyon. Siessetek mert lassan nem lesz kitől lopni és éhes marad a csalárd.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok