A „kapkodó” Lázár Jánosba törölte bele a lábát Vitézy Dávid. Szerinte az elmúlt évek tervezési munkája mellett a már elköltött sok milliárd forint is a kukában végzi.

Brutális fideszes belharc van kibontakozóban

Évtizedekig ható mulasztást követ el Lázár. Forrás: Pixabay

A közlekedésért felelős korábbi államtitkár a Magyar Közlönyben tegnap éjjel megjelent minisztériumi döntést véleményezte egy Facebook-posztban.

Lázár János legújabb, a budapestieket és az agglomerációban élőket sújtó megszorításai a korábban beígért, kiemelt fejlesztések leállításáról szólnak.

Vitézy felsorolta, miért és mekkora kár éri az ország közlekedésének fejlesztésében érdekelteket – írja az Index.

A budapesti pályaudvarok fejlesztési koncepciójának visszavonása. Sok év munkája és több milliárd forint megy kárba a Nyugati–Déli vasúti alagút víziójának, illetve a budapesti pályaudvarok kapacitásbővítésének elvetésével. Úgy véli:

A magyar közlekedéspolitika érzelem vezérelt és kapkodó komolytalanságát mutatja ez a döntés. […] egész egyszerűen lemondott a szaktárca a budapesti vasúti hálózat kapacitásbővítéséről, versenyképességének javításáról, amire számos más jel is utal.

A Kőbánya felső és Rákos közötti vasúti szakasz rendbetételének leállítása. E döntéssel a Déli Körvasút az Európai Bizottság felé beígért társadalmi hasznát nullázták le. Nem lesz az Élessaroknál új vasútállomás, elmarad mindkét vonalon a kapacitásbővítés, a Rákosligetig tartó harmadik vágány kiépítése és a gyömrői ág állomásainak rendbetétele is.

Ugyanezen a vonalon a Hungária körútnál a tervezett új állomás projektjét is visszavonták. Leáll a tervezési munka a külső budapesti körvasút új megállói esetében is.

Vitézy szerint ezeknek a tervezésére mind volt uniós forrás, az uniós pénzből már megkezdett tervezéseket leállítani azt jelenti, hogy egyrészt ha lesz forrás, akkor se lesz majd terv, amit építeni lehetne, másrészt az eddig elköltött pénzeket használható eredménytermék híján nem az EU, hanem a magyar adófizetők állják innentől – tehát nem megtakarítással jár a projektek leállítása, hanem éppen többletkiadással.

A Galvani híd beruházásának leállításával megszűnt a későbbi megépítésének lehetősége is. Itt ugyanis nem csak az építést halasztja el a közlekedési kormányzat, hanem az előkészítést is leállítja! Ez azt eredményezi, hogy az elmúlt évek tervezési munkája és elköltött 4-5 milliárd forintja is a kukában végzi.

Forrás: Index, Facebook
Fotó: Pixabay

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

rücsü41
Megteheti ezt Vitézy mert ő ért ehhez a szakmához, viszont Lázár csak ugatja ezt a szakmát mint kutya a Holdat!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Sakk Matt
Így mulat a NER a magyar emberek kárára :(
rücsü41
Megteheti ezt Vitézy mert ő ért ehhez a szakmához, viszont Lázár csak ugatja ezt a szakmát mint kutya a Holdat!
Qqberci
" több milliárd forint megy kárba a Nyugati–Déli vasúti alagút víziójának elvetésével"

No, ezért a rémálomárt nem kár. Dávid vitéz meg LézerJankó meg csak osszák egymást, mindkettő rászolgált!...
Dr. Proktor
A milliárdoknak csak milliói végzik a kukában, a nagyobbik rész már jó zsebekben landolt...
nemkati
Vitézy úr nem tudom, hol él, de itt Magyarországon a kormány sikeresen kiürítette az államkasszát, nincs pénz semmire. Azaz arra azért van, hogy Vodafont, repteret vegyenek miközben állami vagyont adnak el, na és a párthű elvtársaknak is biztosítva van a többmilliós jövedelmük, meg mellé pár milliós mellékes.
human
"Lehet, hogy lopnak, de legalább kormányozni tudnak."
(átlag FIDESZ szavazó)
justhpeter
Az egész kormány és a NER a pazarlás - hazudozás - lopás körben megy körbe-körbe.
Eladott Ország
Minek nekünk ilyen vonat? A sínek nem bírnák a tempót, Ganz Ábrahám hazájában. "Megértésüket és türelmüket kérjük!" Elfogyott! Lassan visszatérünk a lóvontatású járművekhez. MÁV=Magyar Álló Vasutak. A milyènket tolni is lehet, a többi erre nemkèpes! Imádjuk a nosztalgiát! Vármegyék, ispánok, ló nélküli huszárok, jobbágyok. A jó öreg Bizmut... amilyen állapotban van az ország, pont megfelelő ez a vasúti színvonal is. A sínek, váltók, felsővezetékek ki sem bírnának egy komolyabb, modern szerelvényt. A Railjet is csak döcög Hegyeshalomig a jó minőségű síneken, bezzeg az osztrák oldalon. A holdról is látszik a fejlődés. Döbbenet!
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/375017828_705203388308790_6328198223172795530_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=49d041&_nc_ohc=AwRGOESKT3AAX9_Kk9N&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfBuKhhb98zKxq85UOTAkOCyhuRRLeA7FSzVe3qzj4YnoQ&oe=64FDC1BC
Kinek mit intézett a kormánya.
media.tenor.co/Sma7-o_5COEAAAAC/orban-viktor.gif?t=AAYElgqVAAAHScgVQAJzkw&c=VjFfZmFjZWJvb2s&itemid=25504271
jesz
...a reptér egyre növekvő áron sem eladó(még), mindeközben a vodafon szerényen csődöt jelentett...
jáger laszló
Ez nem fidex belharc.hanem szakmai presztízsharc!
Szerintem
csak ennyi
barátilag
J.L.
percsi
@nemkati: meg egy-két ingyen kastély! Lázár ezt is elintézte!
telegdilaci
@rücsü41:Szerintem is Lázár helyett neki kellett volna megkapni az építésügyi tálcát,szerintem sokkal alkalmasabb lenne Lázártól Lázár maradjon meg a mezőhegyesi birtokán,a Vízágyon tespedő Marháinál(teheneinél) mivel hogy arra volt pénz,a Fővárosi fejlesztésekre,vasútfejlesztésre nincs!
Dr. Proktor
@human: Kormányozni tudnak? Persze, persze, a pénzt kormányozzák a zsebeikbe...
Ezodabasz
@Philip Marlowe: tegnap, 12:38 Ki írja a meséket tizenhárom éve???
koszpeko
@ómió: megjöttél hazudozni?
Takarodj!
Ilyen féregből van elég
koszpeko
@Maccska: meséld el a Lánchíd felujitásba mennyivel szállt be a qrmány.
Mesélj a fővárosi beruházásokról ami a kisembernek is jó.
ómió
@koszpeko: Amikor tükörbe nézel, mindig így azonosítod magadat, bolsiék bélférge!? Brávó! De miért velem közlöd!?
Peller Anikó
Hajrá fidesz, gyerünk, öl(el)jétek egymást (n)agyon. Siessetek mert lassan nem lesz kitől lopni és éhes marad a csalárd.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.