A kormány a leghatározottabban fellép a fogyasztók megtévesztése ellen, a családok védelme és az infláció csökkentése érdekében – írja közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
A közlemény szerint a háború és a rendkívül káros brüsszeli szankciók az egekbe lökték az inflációt. A Kormány a családok, a munkahelyek és a gazdaság védelme érdekében akciótervet dolgozott ki az infláció letörése és év végéig egy számjegyűre csökkentése érdekében.
A Kormány intézkedései hatékonyak és látványosak:
januárban először megállították a szankciós inflációt, majd csökkenő pályára állították.
Az olyan lépéseknek köszönhetően, mint a kötelező akciózás vagy az online árfigyelő bevezetése, több mint 9 százalékpontot csökkenve már hetedik hónapja tart a szankciós infláció trendszerű mérséklődése. Ez élénkítheti a keresletet, ezzel is segítve a fogyasztás ismételt bővülését.
Bár az infláció határozottan csökken, a multik profitéhsége és az árspekuláció nem múlt el.
A multik amellett, hogy nagyobb mértékben emelik áraikat, mint azt a gazdaság indokolná, a magas árak miatt kieső fogyasztói keresletcsökkenést látva rejtett áremelésekkel vagy a minőség rejtett csökkentésével trükköznek annak érdekében, hogy tovább növeljék profitjukat.
- írták.
Ezt a szakirodalom zsugorinflációnak (angolul "shrinkflation") hívja, amely arra utal, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás ára bár változatlan marad, csökken a kiszerelés mérete vagy akár romlik a termék vagy szolgáltatás minősége. Egy termék ára, ha a gyakorlatban nem változik, miközben kiszerelése a korábbi 100 grammról 90 grammra csökken, akkor valójában több mint 10 százalékos "áremelést" kell elszenvednie a fogyasztóknak.
Az árspekuláns multik viselkedésének eredménye tehát az lehet, hogy a fogyasztók a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért a megvásárolt termékekből, ezáltal jelentősen csökken a családok pénzének vásárlóértéke, sőt az is előfordulhat, hogy rosszabb minőségű termékekhez jutnak hozzá, ami egészségügyi szempontból is kiemelt kockázat.
A zsugorinfláció különösen azért fogyasztóellenes, mert a multik kihasználják, hogy a vásárlóknak kevésbé tűnik fel a mennyiségi vagy minőségi változás a csomagolásokon, figyelmük többnyire az árcédulákra koncentrálódik.
- fejtették ki, majd kitértek arra, hogy a vásárlók megtévesztése ellen azonban a Kormány a leghatározottabban fel fog lépni és megakadályozza, hogy a családokat megkárosítsák.
33 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mutatok néhány tényadatot, jól rágd meg, hogy fokozni tudd a hazudozást, miért is nem orbáni az orbáni-infláció, te végtelenül ostoba agyhalott balfasz.
Most már tényleg anyádnak hazudozzál tovább, te elmebeteg csicska, hogy miért is több mint háromszorosa az orbáni-infláció az eu átlagnak!!!
gdb.rferl.org/01000000-0a00-0242-256d-08db884c1bee_cx0_cy0_cw88_w1023_r1_s.png
Hiába erőlködsz balfasz, ez bizony orbáni, és kizárólag orbáni-infláció. Amikor az eu-ban már csökken, nálunk akkor is csak stagnált. Ez a dolga, ha már ilyen példátlanul magas, igaz, buta balfasz?
Hazudj erősebbet, te analfabéta kotorék bolsi csicska.
Hasonlítsd már össze az eu-s inflációt, te balfasz. De akár az ukránt a miénkkel, te balfasz.
Most már tényleg anyádat szórakoztasd a buta hazugságaiddal, te elmebeteg buta suttyó!
Megint regnálás meg Bokros, csak a tolvaj kontár gazdád nem, te idióta korcs...
Új hozzászólás