Az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon novembertől munkába állhatnak az indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök Budapesten. 

Novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök viszik az utasokat – Már zajlik a képzésük

Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatáshoz

– írja a Népszava.

A lap beszámolója szerint a BKV múlt heti igazgatósági ülésén elhangzott, hogy a járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik, és már folyik a munkavállalók képzése, sőt, az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz.

Mint írják, a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltető Arriva Bus Kft. tavaly két fővárosi tendert is nyert, amelynek eredményeként 10+2 évig üzemeltethet közforgalmú autóbuszvonalakat Budapesten. A német államvasutak, a Deutsche Bahn érdekeltségébe tartozó ArrivaBus Kft. ezzel az egyik legjelentősebb szolgáltatójává vált a főváros közlekedésszervező cégének, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nek.

Egy tavaly aláírt megállapodás értemében az ArrivaBus 150 új buszt állított forgalomba idén, a szolgáltatás ellátásához szükséges járművek mellett a cég biztosítja a személyzetet is. Csakhogy a sofőrhiány a Volánbusz és a BKV mellett őket is érinti.

A BKV igazgatósági ülésen valóban szóba került a Fülöp-szigetekről és Indonéziából hozott buszvezetők ügye

– erősítette meg a Népszava értesülését Nemes Gábor, a BKV igazgatóságának tagja. Mint mondta, a témával kapcsolatban több dolog is felmerült, többek között,

hogy a sofőrök itt szereznek-e jogosítványt vagy a meglévő járművezetői engedélyüket honosítják?

De az a kérdés is felvetődött,

hogy az ázsiai sofőrök hogyan tudnak kommunikálni a forgalomirányítókkal és az utasokkal, különösképpen az első ajtós felszállás esetén, amikor az utazási jogosultságokat is ellenőrizni kell, illetve ki kell adni a jegyet, ha valaki a sofőrtől vásárolna.

Az egykori szakszervezeti vezető szerint elsősorban a hazai munkaerőpiacról kellene buszsofőröket toborozni, illetve meg kellene becsülni a meglévő munkavállalókat. Elvégre ők jelentik a hosszabb távú megoldást, a külföldi munkavállalók legfeljebb 2+1 évig maradnak.

Nem támogatom, hogy harmadik országbeli munkavállalók kölcsönzésébe kezdjen a BKV, de ezt a kérdést az érdekképviseletekkel is egyeztetni kell majd

– mondta Nemes Gábor, aki szerint korántsem biztos, hogy ez annyival olcsóbb megoldás, hiszen a külföldi munkavállalóknak a lakhatást, az utazást és az étkezést is fizetni kell.

Erre jutott az igazgatóság

Az igazgatóság mindezek mellett arra jutott, hogy tájékozódik a külföldi sofőrök foglalkoztatása ügyében. A BKV-t ugyanis már eddig is több külföldi munkaerő-kölcsönző cég kereste meg, felajánlva segítségét a hiányzó munkavállalók pótlásához. Egyelőre egyiktől sem kértek konkrét ajánlatot.

A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Stratégiánk szerves része, hogy minden lehetséges eszközzel bővítsük saját járművezetői állományunkat, ezért a toborzási kampány részeként külföldi munkavállalók alkalmazásának lehetőségét is vizsgáljuk

– válaszolta a lap kérdéseire az ArrivaBus Kft.

A cég hozzátette: kötelékükben már most is dolgoznak külföldi munkavállalók, az autóbusz-vezetők körülbelül 5 százaléka közülük kerül ki. Rájuk pontosan úgy számíthatnak a budapesti utasok, mint bármely más járművezető kollégára.

Hozzátették:

miután a magyar kormány hiányszakmának minősítette a járművezetői szakmát, lehetőséget adott arra, hogy az ArrivaBus megvizsgálja a harmadik országbeli munkavállalók munkába állításának lehetőségét és előkészítse ezt.

Ennél többet azonban nem árultak el a programról.

Forrás: Népszava.hu

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
@KisTehen: ...ja, akkor nem Magyarországra jönnek?
Jesszus baszod, te egyre hülyébb vagy :(
Hogy a faszba nem lehet helyén kezelni egy ilyen egyszerű hírt?
De azért lájkolod magad rendesen, te elmebeteg mihaszna buzeráns suttyó.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Aki Én
@KisTehen: Az agyhalott illipsik már itt is vannak, és örömmel konstatálják, hogy a gazdájuk megint átbaszta őket. Persze megint nem értik mi történik.
Aki Én
@KisTehen: ...ja, akkor nem Magyarországra jönnek?
Jesszus baszod, te egyre hülyébb vagy :(
Hogy a faszba nem lehet helyén kezelni egy ilyen egyszerű hírt?
De azért lájkolod magad rendesen, te elmebeteg mihaszna buzeráns suttyó.
kereső
@izéke: Má' ez sem igaz. Sokkal inkább "ázsiai" az a lóf@x! De főleg kinai.
esperanza
Erdekes lesz, az indonezeknel baloldali kozlekedes van...
Nyírfa
Ez érdekes lesz. Már volt rá példa, hogy kiesett a munkából egy-egy sofőr, és más kerületből irányítottak át munkaerőt, akit az utasok segítettek, merre menjen, hol álljon meg. Élmény volt, de legalább mindenki értett magyarul. :) A mi népünk híres arról, hogy perfekt beszéli az angolt, második kedvenc nyelve az indonéz, azon belül is a maláj, álmából felkeltve is azonnal kommunikációkész, lett légyen a partner filippínó avagy származzon Pápua szigetéről, amely térséggel egyébként is közvetlen repülőjáratot fog indítani Pjotr, a mindenhová eljutó, de, ha a kormánygép nem találna oda, javaslom a sportos közlekedés igen egészséges formáját, a mell-, a gyors-, illetve a pillangóúszást. Ez utóbbit különösen ajánlom szeretett vezérünknek, azzal a z intéssel, hogy itt nem lesz elég egy-két tempó és egy pocaktakaró törülköző, mint nyáron az Adrián.
Bizony, mondom: ez jó mulatság, férfimunka lesz.
szegfue
Mondjuk tul nyugodtak nem lehetünk, mert -- ahogy @esperanza: is irja -- baloldali közlekedés van... nyilván idővel meg lehet szokni a jobboldalit is. Az is tudható, hogy ott a közuti forgalom gyakorlatilag kaotikus, a szabályokat egyáltalán nem tartják be... Majd kiderül, hogy jól járunk egy kaotikus forgalomhoz szokott buszvezetővel, mert itt a KRESZ betartásával talán remekelnek, vagy esetleg azt hiszik: itt is ugy "kell" vezetniük, ahogy a hazájukban? Egyébként azt elhiszem, hogy a munkaerő kölcsönző cég, a BKV és az emberek is jól járnak, hiszen a Fülöp szigeteken az átlagbér 120-130 eFt, igy itthon nettóban kb. 500 eFt... Remélem, mi utasok is jól járunk.
Aki Én
@KisTehen: Akkor ezek a migránsok nem Magyarországon fognak dolgozni?
Jesszus baszki, te totál idióta vagy :(
izéke
Az indonézek vérmuszlimok,ha beszólnak nekik a náci utasok,hamar kezükbe kapják a fejüket...mondjuk befizetném a trolljainkat egy odaútra az 5ös buszra,szerintem vissza már utas nélkül jönne :)))))))))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok