Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes nem tartja jó iránynak a külföldi munkaerő alkalmazását.

Kizárják a Fülöp-szigeteki buszsofőröket – Budapest nem kér a külföldiekből, a hazai munkavállalókat várja

 Fotó: MTI/Kovács Attila

Ezért a saját tulajdonú cégeknél ezt mindenképpen ki fogjuk zárni

– jelentette ki Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a fővárosi BKK járatokon bevetni szándékozott Fülöp-szigetekről érkező buszsofőrökkel kapcsolatban.

A várospolitikus szerint ez szembe megy a fővárosi és a szélesebb értelemben vett társadalompolitikai célokkal. Ezzel lemondunk a potenciális hazai munka erőtartalékról.

A Népszava csütörtökön írta meg, hogy Fülöp-szigetekről toboroz buszsofőröket a BKK külsős szolgáltatója, a fővárosban 450 buszt üzemeltető ArrivaBus Kft. „A BKV esetében szóba sem jöhet külföldi munkavállalók foglalkoztatása. Külsős szolgáltató esetén, ahol nem a főváros a munkáltató szigorúan számon fogják kérni az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását – figyelmeztette a BKK szerződéses partnerét Kiss Ambrus, aki sokat mondóan hozzátette: nem az utasoktól várják el a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.

Már képzik az ázsiai sofőröket, novembertől a fővárosi buszokon a BKK egyik külső szolgáltatójának alkalmazásában tűnhetnek fel

A BKV is vizsgálja a…

A főpolgármester-helyettes álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.

Arra a felvetésre, hogy kölcsönzött munkaerő nélkül esetleg nem lesz elég buszvezető a szakpolitikus azt válaszolta, hogy a vállalkozó szerződésben vállalta a szolgáltatás üzemeltetését, így utólag nem állhat elő azzal, hogy nincs hozzá elég munkavállalója.

Már képzik az ázsiai sofőröket, novembertől a fővárosi buszokon a BKK egyik külső szolgáltatójának alkalmazásában tűnhetnek fel

„A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, sőt, világszintű jelenség. A szolgáltatás folytonosságának biztosításához a toborzó kampány részeként októberben 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, de leghamarabb 2024 januárjában állnak munkába. Gondosan kiválasztott vonalakon, angol nyelven beszélő diszpécserek támogatása mellett teljesítenek majd szolgálatot. A célunk az, hogy továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat” – egészítette ki korábbi válaszait az Arriva. Mint írták, ugyanakkora bért kapnak a külföldi munkavállalók, mint a magyarok. Szerintük a Fülöp-szigeteki járművezetők azért jönnek ide, hogy támogassák Budapest közlekedésének zavartalan működését. Erre a jelenleg hatályos törvények lehetőséget adnak.

Forrás: Népszava.hu

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

puszt
Aki már látott fülöpszigeteki, indiai, egyáltalán ázsiai közlekedést, az nyilván nem kér azokból a sofőrökből...
Ez nem migránsozás, hanem csak nem akarjuk, h (Kis)Tehén vezesse a trolibuszt!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
puszt
@KisTehen: Ezt mihez írtad, te Isten Barma?!
csak úgy....
@Shikari: @KisTehen: belöletek faxa riksakuli lehetne,még gp.eszetek is lenne hozzá! :)
Dr. Proktor
@csak úgy...: Elmeroggyantakkal vitatkozni nem érdemes, mert ők az elmerokkantságukban tökéletesek...
A bolondokházi Napoleon sem hiszi el hogy ő nem Napoleon!
csak úgy....
@Dr. Proktor: ez nem vita, én csak visszaköpök! -különben mindenben igazad van...
esperanza
@Nessy: Fulop-szigetieknel jobboldali a kozlekedes. Indonezek (miutan roluk is szo volt- van) a baloldali...
nemkati
@KisTehen: Itt járatod a szádat, de te leszel a legjobban betojva majd azon a buszon, amit egy filippinó vezet. :))))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.