A Megafon,elmúlt 30 napos számlája a Meta Ad Library adatai szerint 143 645 512 forint volt. Ez összesen 206 szponzorált posztra ment el.

A kegyelmi botrány és Magyar Péter megjelenése után a magyar közélet megrendült, és a Fidesz elvesztette a kezdeményezést és a közbeszéd irányítását. Ezt most egy nagyszabású kommunikációs kampánnyal igyekeznek helyreállítani. A Meta által közzétett adatok szerint a kormányzati üzeneteket közvetítő csatornák jelentős összegeket költenek Facebook-hirdetésekre, ami főleg a Megafonra vonatkozik, akik több mint 143 millió forintot lőttek el erre a célra.

Mindenhonnan ömlik ránk a kormánypárti vélemény – Most a Facebookon szórt el 143 millió adóforintot a Megafon

Fotó: Megafon Facebook oldala

A kommunikációs kampány jelentős részét a Magyar Péter elleni videók alkotják, míg kisebb mértékben az önkormányzati és EP-választások ellenzéki kritikái és "Brüsszel" ellen irányuló támadásokra fókuszálnak. Ezt a CÖF, mint a második legnagyobb hirdető (havi 63 millió forintos költséggel) látja el.

A 143 millió forintos reklámköltség több mint tízmillióval haladja meg azt az összeget, amit a Megafon az ellenzéki előválasztás alatt öt hét leforgása alatt költött 2021-ben. Egyedül a 2022-es választások előtti időszakban volt tapasztalható hasonlóan intenzív és költséges kampány, ahol az utolsó négy hétben 266 millió, az azt megelőző négy hétben pedig 163 millió forintot költöttek.

A személyes elemzésekből az látszik, hogy úgy tűnik, Rákay Philip, a Megafon egyik ismert arca, mostanában inkább saját filmjét népszerűsíti, mintsem a kampányban részt venne, így rá nem költöttek túl sokat. Emellett jelentős összegeket fordítanak néhány kevésbé ismert arc, mint Ibolya Csenge, Szarvas Szilveszter és Korondy Tamás népszerűsítésére.

Különösen figyelemre méltó Bohár Dániel esete, aki korábban már manipulációval és hamisítással került kínos helyzetbe, és most egy újabb botrányt okozott Márki-Zay Péterrel folytatott telefonbeszélgetésének manipulált felvételével. Márki-Zay által közzétett eredeti felvételből kiderül, hogy a beszélgetés tartalma eltér a Bohár által közzétett változattól. Ennek ellenére a Megafon a legtöbbet, közel 35 millió forintot költötte egy hónap alatt Bohár posztjainak népszerűsítésére.

Forrás: https://telex.hu/belfold/2024/04/12/135-millio-forint-a-megafon-havi-facebookos-hirdetesi-szamlaja

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pálinkás Pál
a képet elnézve, kár nem érné a világot ,ha felfordulnának...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.