Százmilliókat költenek agymosásra egy anyagilag kivéreztetett országban

Brutális összeget költöttek agymosásra a Facebookon a Fideszhez közeli álcivil szervezetek.

Az EU 27 tagállamából Magyarországon költötték el a hirdetők a hatodik legmagasabb összeget az úgynevezett „társadalmi kérdésekről, politikáról vagy választásokról” szóló hirdetésekre – derül ki Lakmusz kutatásából, melynek során a 2024. január 15. és április 13. közötti 90 napos időszak társadalmi kérdésekről, politikáról vagy választásokról szóló hirdetési költéseit hasonlították össze az EU 27 tagállamában a Meta hirdetéstárának nyilvántartása alapján.

Több pénzt égetett el a Megafon agymosásra a Facebookon, mint amennyit egész Szlovákia költ politikai hirdetésekre

Összesítésük szerint Magyarországon csaknem 827 millió forintot költöttek politikai hirdetésekre, ami a hatodik legmagasabb összeg az EU-ban Németország, Olaszország, Belgium, Lengyelország és Svédország után. Ám ha lakosságarányosan nézzük a hirdetésekre elköltött összeget, még döbbenetesebb adatot kapunk: minden 100 ezer magyarra több mint 22 ezer eurós hirdetési költség jön ki! Ez a harmadik legmagasabb lakosságarányos érték Dánia és Svédország után!

S hogy miből jött össze ez a gigantikus pénzköltés? A részletes adatok szerint csak a Megafon 298 millió forintot (764 ezer eurót) költött politikai hirdetésekre 90 nap alatt. Ez magasabb összeg, mint amennyit Szlovákia összesen politikai hirdetésre fordított – pedig északi szomszédunknál a vizsgált időszakban tartották az elnökválasztás két fordulóját!

Ugyanakkor pénzköltésben a CÖF sem fogta vissza magát. A kormánypárti álcivil szervezet Magyar Pétert lejárató videója volt az egész Európai Unióban a legdrágább Google-hirdetése év elejétől számítva. Lakosságszám arányában csak Dánia és Svédország előzte meg a politikai hirdetésekben való költekezésben!

Fontos megjegyezni, hogy míg nálunk a Megafon és a CÖF politikai hirdetésekkel árasztják el az online felületeket, más országokban inkább pártok, független civil szervezetek vagy üzleti vállalkozások tartoznak a top hirdetők közé. Németországban például a vizsgált időszakban a LichtBlick nevű napelemes cég költötte a második legmagasabb összeget a „politikai” kategóriában, Svédországban pedig egy energiavállalat, a Vattenfall volt a legnagyobb hirdető.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Magyar adofizetok pénzét költik más országok szuverenitasaba való beavatkozásra. És akkor még orbanek papolnak a szuverenitás védelméről amikor ők maguk semmibe veszik másokét.
Mocskos geci pedofil simogatók!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
vitriol
Érdekes jelenség a kormánypártok részéről, hogy nem vizsgálják milyen pénzből kampányol a megafon Engem például nagyon érdekel, szerintem másokat is!!!
Nessy
@vitriol: Arra nem ér rá az ÁSZ! Most az ellenzék vegzálása a kötelező feladat! Azért nem nagy dicsőség, hogy a híveiket ennyire ostobának nézik! Minden kormánypárti média ugyanazt ismétli, hátha így megjegyzik! Ez már a "komplett hülye" fokozaton is túltesz! Azoknak állítólag elég háromszor elmondani valamit!
szitafotó
Érdekes dollárbaloldazni tudnak de,hogy ők honnan kapják a sok százmilliót az tabu,na ez a fidesz!
Yoda69
Magyar adofizetok pénzét költik más országok szuverenitasaba való beavatkozásra. És akkor még orbanek papolnak a szuverenitás védelméről amikor ők maguk semmibe veszik másokét.
Mocskos geci pedofil simogatók!
sokanvagyunk
Szerintem a Megafonnak és a CÖF-nek - állami pénzen - nem kellene ekkora reklámpénzt költenie az ellenzékre és Magyar Péterre, hiszen megy nekik a szekér nélkül is. :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.