Márciusban felröppent a hír, hogy a középiskolások ingyenesen szerezhetnek majd jogosítványt, és bár Tuzson Bence akkori posztja óta nem volt ezzel kapcsolatban hivatalos állásfoglalás vagy bejelentés, a Magyar Közlöny május 10-i számában kihirdették az ingyenességhez szükséges jogszabályváltozásokat.

Mégis ingyen lesz a jogsi? Kihirdették az ingyenességhez szükséges jogszabályváltozásokat

Illusztráció: freepik.com

Tuzson Bence igazságügyi miniszter március 14-i posztja szerint az állam szeptember 1-jétől a jogosítványra vágyó középiskolások elméleti és gyakorlati óráin kívül a vizsgáik költségét is fizetni fogja. Néhány órával később a miniszter újabb posztban árnyalta a képet, amikor azt írta, idén pilot jelleggel elindítják a gyakorlati oktatás ingyenes megszervezését, és a cél az, hogy a jövőben ezt teljes körűvé tegyék.

Amint az 1988. évi I. törvény közlönyben kihirdetett módosításából kiderül, az ősszel kezdődő tanévtől középiskolákban is oktathatják majd az autóvezetéshez szükséges elméleti tananyagot, tehát a KRESZ-t, valamint a járműkezelési és -üzemeltetési ismereteket. Ezen felül a gimnáziumok és szakiskolák az elméleti vizsgáztatásra is felhatalmazást kapnak, ráadásul ehhez a közlekedési hatóság engedélyére sem lesz szükségük – közölte a telex.hu.

A módosításokat azonban nem csak a középiskolások, de az autósiskolák is megérzik majd. Míg most, az elméleti oktatást jórészt e-learning fogmájában értékesítik az oktatók, a mostani változással a B kategória korhatárát elérő, jellemzően 17-18 éves középiskolások a saját iskolájuktól ingyen kaphatnak majd linket a tanuláshoz és a vizsgához, ezzel viszont jelentős bevételtől esnek el az autósiskolák.

A telex.hu azonban arra is rávilágít, hogy a lehetőség miatt sokan a középiskolai tanulmányaik végére időzítik majd a jogosítványszerzést, az autósiskolák pedig, legalábbis a KRESZ-tanfolyamok esetében, elveszítik a legfiatalabb beiratkozókat. Ez évente akár 25-30 ezer fős tanulószám-csökkenést jelenthet. A változás a vizsgáztatást összefogó Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) vitorlájából szintén kifogja a szelet, hiszen eddig az összes vizsgát ez a központ szervezte és fogta össze.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Biztos, hogy jó ötlet a 17-18 éveseket az utakra szabadítani?
Persze, nem mind, de a nagyobb szám azért hordoz némi kockázatot. Miként a hétvégi (diszkó- és hasonló) statisztika igazolja.
Tunes1106
Majd a vezetèsi óra duplája lesz, vegyèl mèg órát ès ugyanott leszünk!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.