Egy vasúti szervezet megkongatta a vészharangot. Szerintük bajba kerülhet a magyar vasúti teherfuvarozás, ami az árakra is hatással lesz.

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az áruk elvándorlása a magyar vasútról – állítja a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület.

Drámai hangú közleményt adtak ki: év közben, szeptember 1-től emelik több mint 14%-kal a folyamatosan romló állapotú magyar vasúti pálya használatáért fizetendő díjat, ahelyett, hogy a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelt fontossággal bíró vasúti árufuvarozási ágazat versenyképességét kiszámítható és fenntartható módon növelnék, a pályahasználati díjstruktúra vasúti teherfuvarozás ösztönzését célzó átalakításával.

Brutális drágulás jön – Ezt minden magyar súlyosan megérezheti

Drágulás a szállítmányozásban Forrás: Facebook/magyarvasut

A HUNGRAIL szerint a hirtelen emelés az eddig alkalmazott gyakorlattól eltér, hiszen a vasúti pályahálózat-működtetőknek (MÁV Zrt., GYSEV Zrt.) két évre előre kell meghirdetni díjaikat, éppen azért, hogy kiszámítható feltételeket és szolgáltatásokat kínáljanak a hazai vasúthálózaton közlekedő több mint 56 vállalkozó vasúti társaság részére. Az emelés éppen emiatt felborítja a fuvarozó cégek éves költségvetésének tervezését, miközben megrendelői oldalról, tendereknél, egyértelmű elvárás a stabil, éves szinten előre rögzített árazás. Mindezt tetézi az egyre romló pályaállapotok menetrendre gyakorolt negatív hatása, tovább csökkentve a vasút megbízhatóságát, fenntarthatóságát.

Az egyesültet egyenesen azt állítja:

Az emelés nagy valószínűséggel nagyobb károkat fog okozni az állami költségvetés számára, mint amekkora bevételre számítanak tőle. Fel fog gyorsulni a honos vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése a hazánkat elkerülő útirányokon fuvarfeladatot teljesítő vasúti társaságokkal szemben, valamint további forgalmak helyeződnek át a túlterhelt közútra, ahelyett, hogy a kamionok kerülnének vasútra, intermodális fuvarozási megoldásokkal.

Az előre nem tervezett költségnövekedés miatt a cégek kénytelenek lesznek szerződéseiket felülvizsgálni, ami a szállítási díjak emelkedéséhez vezet és az. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület leszögezi: a vállalkozó vasúti társaságok nem az extraprofit reményében fogják emelni évközben díjaikat a döntés hatására, hanem a megnövekedett valós költségeket igyekeznek fedezni.

Forrás: Hungarial
Fotó: MV

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

fideszes gyökér
a kínaiak majd építenek vasutat a temunak.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
human
@verőce21: Ne zavarjon össze a tény, hogy Románia is már leelőzte a magyar gazdaságot és Bulgária is előzésben van.
Persze lehet mantrázni ettől függetlenül is a sikert. Csak önbecsapás.
Toller Béla
A magyar kormány kapkod fűhöz-fához, kell a pénz, amit aztán elszór a szélben ...
balos
Infláció?Hát ezt a szót a fideSS még nem vette bele a "haza-árulói " sorába?Felhívnám az infláció figyelmét,hogy a ner már kiadta rá a levadászási tervet!Jó lesz ha nyúlcipőt húz és az EUba húz!
verőce21
A választásokig minden olcsóbb lesz...!
Választások után pedig majd rendbejön a költségvetés, amikor betolnak egy 1500 milliárdos megszoritó csomagot...! :)
Yoda69
luzerjano most jelentette be, hasznalt dizelmozdonyokat vesznek.
Gratulalok! Ez aztan az elore lepes. Romaniatol tudnak venni, mert ok modernizaljak a vasutat.
Dr. Proktor
Jobb a használt mint a Metrovagonmas által "felújított" ...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.