Második alkalommal látogatott el hazánkba a World Series by Renault, a francia gyár saját márkáinak versenysorozatával, a szezon harmadik állomásaként a Hungaroringre. Szombaton, a Formula Renault 3. 5 kategóriájában, az összesítettben toronymagasan vezető Giedo van der Garde nyert. Az eggyel kisebb géposztályban, a Formula 2. 0-ban Daniel Ricciardo győzött, míg a Megane Trophy fődíját Maxime Martin vihette haza. Amikor egy fiatal gyerek kilép a gokartozás világából, és élete célja, hogy Forma-1-es versenyző legyen, akkor ennek eléréséhez egyenes út vezet a ’kisebb’ teljesítményű formula autós szériákba. Az idézőjel csak a királykategória miatt szükségeltetik, hiszen amúgy bivalyerős gépekről van szó, melyek 425 lóerővel bírnak, és 26 szelepes, 6 hengeres Renault erőforrásokkal hajtják őket. Ilyen a fent említett első két sorozat is, melyből ez idáig olyan pilóták kerültek ki, mint Robert Kubica (F1), Alvaro Parente (GP2), Pastor Maldonado (GP2), Karun Chandhok (GP2), vagy éppen Sebastian Vettel (F1), ezen nevek pedig jól jelzik, érdemes odafigyelni a Renault sorozataira. hirdetés // Az FR 3. 5-ösök első versenyét az a Giedo van der Garde nyerte a P1 Motorsport színeiben, aki úgy érkezett a mogyoródi pályára, hogy kétszer annyi ponttal vezette a bajnokságot, mint a 2. helyen álló, a versenyen viszont már az első körben kieső Salvador Duran (Interwetten.com). Unalmas versenyről azonban szó sem lehetett, a biztonsági autónak ugyanis háromszor is a pályára kellett hajtania. A fiatal holland mellé, a végig nagyon keményen hajtó Julien Jousse (Tech 1 Racing) állhatott fel a dobogó második fokára, 3. pedig nagy meglepetésre Fabio Carbone (Ultimate-Signature) lett. A brazil a sok kiesőnek köszönheti előkelő helyét, a 11. és a 13. kör között ugyanis négyen is kiestek, a fiatal pilóták egymás előzése közben akasztották össze a bajszukat, a Prema Powerteam versenyzői például konkrétan egymásnak tettek keresztbe, Alvaro Barba, csapattársa mellett, Mario Romancini (Epsilon-Euskadi) versenyének is véget vetett, a pályán bemutatott borzalmasan rossz ütemű megfordulásával. A főverseny dobogósai: 1. Van Der Garde, 2. Jousse, 3. Carbone A pole-pozícióból rajtoló Charles Pic (Tech 1 Racing) beragadt a startnál, a mögötte sorakozó van der Garde pedig egyből lecsapott a lehetőségre, Pic végül számos kalamajka után utolsóként futott be. A futam hőse az a Robert Wickens lehetett volna, aki harmadik helyről indulva egy vezetői hiba okán az utolsó helyre csúszott vissza, majd folyamatos felzárkózással sorra verekedte át magát ellenfelein, ám végül mégis kiállni kényszerült. Giedo van der Garde így 53 pontos előnnyel vág neki a vasárnapi futamnak, az összetettben második helyre előre lépő Jousse-hoz képest. A Formula Renault 3. 5 széria 12. versenyének első 10 helyezettje, Hungaroring, július 5.:PilótaCsapatHátrány1. Giedo van der GardeP1 Motorsport44:19. 9982. Julien JousseTech 1 Racing + 0. 7193. Fabio CarboneUltimate-Signature+ 5. 3514. Bertrand BaguetteInternational Draco Racing+ 9. 0495. Marco BonanomiRed Devil Team Comtec+ 17. 7746. Duncan TappyRC Motorsport+ 18. 5087. James WalkerFortec Motorsport+ 19. 1658. Pablo SanchezInterwetten. Com Racing+ 24. 4479. Mikhail AleshinCarlin Motorsport+ 24. 95410. Marco BarbaInternational Draco Racing+ 25. 329Leggyorsabb kör: Julien Jousse, 1:34. 537A szombati nap azonban a Formula Eurocup 2. 0 széria küzdelmeivel kezdődött. Az eggyel kisebb kategóriába sorolt, jóformán tinédzser korú versenyzők közül ismét Daniel Ricciardo (SG Formula) került ki győztesen, a szezon eddigi öt versenyből három elsőség ugyanis máris az ő nevéhez fűződik. Csapattársa, Andrea Caldarelli lett a második, több mint 5 másodperccel lemaradva, az olaszt ugyanekkora hátránnyal Roberto Merhi (Epsilon Euskadi 2) követte a 3. helyen. A futam első köreiben még harmadik helyen haladó Jean Eric Vergne (SG Drivers Project) hibázott a célegyenes végén, így Merhi és csapattársa, Albert Costa is könnyedén ment el mellette. Daniel Ricciardo élen az SG Formula színeibenCosta a verseny felénél már szélárnyékban követte a spanyolt, az előzést azonban nem bírta befejezni, túl későn fékezett, lecsúszott a pályáról, és csak kilencedikként tudott visszatérni. A leintésig végül két helyet jött előre. Ricciardo pedig továbbra is magabiztosan vezeti a bajnokságot. A Formula Eurocup 2. 0 széria első 5 helyezettje, Hungaroring, július 5.:PilótaCsapatHátrány1. Daniel RicciardoSG Formula28:20. 088 2. Andrea CaldarelliSG Formula+5. 3973. Roberto MerhiEpsilon Euskadi 2 +11. 1124. Jean Eric VergneSG Drivers Project +11. 981 5. Cesar RamosBVM Minardi Team +12. 222A Hungaroringen bár délutánra nagyon feltámadt a szél, a Megane Trophy (3,5 literes, V6-os, 330 lóerős Renault-k) 20 résztvevője nem hagyta, hogy verseny közben bárki idő előtt távozzon. Főképp Michael Rossi (TDS) lebilincselő teljesítménye tartotta a lelátókon a nézőket. A pole-ból induló pilóta, aki listavezetőként érkezett Magyarországra, már az első kör végére az utolsó helyen találta magát egy kicsúszás következtében. Ami pedig ekkor következett, az igazi autóversenyzés volt, Rossi pedig szemernyi kétséget sem hagyott afelől, hogy a mezőny egyik legkiemelkedőbb alakja. Megan TrophyDe ne siessünk ennyire előre. Maxime Martin (Boutsen Energy) Rossi megelőzését követően az első kanyartól fogva magabiztosan vezetett, mögötte Dimitri Enjalbert és Bernhard Ten Brinke (Equipe Verschuur 1) sorakozott fel. Míg az orosz Tech Racing-es és a holland egymással kakaskodott, sőt még a kavicságyba is kicsúsztak, addigra, a verseny 15 percében Rossi már a 9. helyen járt. Az élen haladó Martin simán vette a kötelező bokszkiállást is, és 20 másodperces előnnyel tért vissza a pályára, a mögötte haladó versenyző azonban nem akárki volt. Rossi ugyanis utolsó helyről a dobogó második fokáig küzdötte fel magát, óriási versenyszellemről és tudásról tanúbizonyságot téve. A pódium alsó fokára Sébastien Dhouailly (Team Lompech Sport) állhatott fel. Martin sorozatban harmadjára győzedelmeskedett, így Rossi előnye egy pontra olvadt az összetett pontversenyben. A Megane Trophy széria versenyének első 5 helyezettje, Hungaroring, július 5. PilótaCsapatHátrány1. Maxime MartinBoutsen Energy Racing 42:04. 7782. Michaël RossiTDS+11. 3873. Sébastien DhouaillyTeam Lompech Sport +19. 0184. Bernhard Ten BrinkeEquipe Verschuur 1 +28. 1945. Jean – Philippe MadoniaTDS+29. 252A World Series by Renault mezőnye vasárnap még a Hungaroringen teljesít, augusztus 30-án pedig a németországi Nürburgringen találkoznak legközelebb. Mi pedig reméljük, hogy jövőre, ugyanitt újra láthatjuk őket.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.