Az ötödik szakaszig kellett várni ahhoz, hogy valaki beleszóljon a Volkswagenes Carlos Sainz és a BMW-s Nasser Al-Attiyah különpárbajába. Giniel de Villiers nemcsak nyert, de rögtön az elsőszámú Volkswagenessé lépett elő, miközben Al-Attiyah az élen. A címvédő Peterhansel lélekben (autója testével együtt) megtört. Új éllovast köszönthetünk az autósok mezőnyében, ugyanis az összetett versenyben eddig élen álló Carlos Sainz a szerdai, 5. szakasz (melyet a verseny hivatalos honlapja az első hét királyetapjaként említ) utolsó 200 kilométerét szervó nélkül volt kénytelen teljesíteni, aminek az lett a vége, hogy borult egyet a Volkswagennel, ami miatt 15 perc 42 másodperces hátránnyal zárta a szakaszt — 3 másodperc híján lemásolva a motorosok versenyét vezető honfitársa, Marc Coma teljesítményét, aki 15p. 45mp.-cel maradt el a szerdai szakasz-győztestől. Nagy különbség viszont az említett két hispán között, hogy míg a motoros továbbra is vezeti kategóriáját, addig autós kollégáját ketten is megelőzték az összetett listán, ahol ráadásul 6 és fél perc hátrány szerepel a neve mellett. Az új éllovas pedig nem más, mint a 2009-es Dakaron eddig már két szakaszt nyerő katari Nasser Al-Attiyah. Történelmi ponthoz érkeztünk tehát, mert az azért nem mindennap fordul elő a Dakarban, hogy egy katari, avagy egy BMW-s versenyző vezesse a versenyt — nem beszélve arról, hogy egy katari és egyben BMW-s pilóta, márpedig most ez a helyzet áll fenn. A 2008-as Cross Country Világkupa győztese abszolút megérdemelten vezet, mert a korábbi, gyors szakaszokon, és a mostani technikásabb etapon is konstans módon, folyamatosan ott tartózkodik a legjobbak között. Az 5. szakaszon amúgy a 4. helyen végzett Al-Attiyah, több mint 5 perces hátrányban, de ez is elég volt ahhoz, hogy a kiváló sportlövész az “űzött vad" szerepére cserélje eddigi “vadász" posztját. hirdetés // Az első hét királyetapján a Volkswagenes dél-afrikai Giniel de Villiers bizonyult a leggyorsabbnak, aki remek produkciójával feljött a 2. helyre az összetett versenyben, ahol alig több, mint két perc a hátránya az éllovas katarival szemben. A dél-afrikai kiválóság ezzel egy szempillantás alatt ragadta magához a marsallbotot a Volkswagen gyári csapatán belül a verseny eddigi főszereplőjétől, a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainztól, és jelentkezett be komolyan a végső sikerre. A szakaszon csaknem végig az élen haladó német Dieter Depping végül a 2. helyen zárta a napot, fantasztikus kettősgyőzelemhez juttatva ezzel a Volkswagen gyári csapatát. A 3. helyen az amerikai Robbie Gordon robogott be robosztus Hummerjével, így a népszerű versenyző is mutatott végre valamit abból, hogy nemcsak a levegőbe beszélt, amikor még az idei Dakar rajtja előtt azt találta nyilatkozni, hogy csak lássák meg, ő a végső győzelemért fog harcolni. Gordon előző esti, Eurosportnak adott interjúja is óhatatlanul az ember eszébe ötlik az amerikai szerdai eredményére vizslatva: “Az eddigi szakaszok nem nekem kedveztek. Várom a folytatást, és a holnapi szakaszt! "- mondta tegnap Gordon. Érdemes lesz hát a jövőben is odafigyelni az amerikai közönségkedvenc szavaira, és persze szereplésére is! Jelenleg a 7. helyen áll az összetettben (megelőzve például a 2006-os győztes, gyári Mitsubishis Luc Alphandot is), kevesebb, mint 42 perc hátránnyal elmaradva Al-Attiyah ideje mögött. A legjobb Mitsubishis, a címvédő francia Stephane Peterhansel szerdán az 5. lett, összetettben továbbra is a 4., hozzávetőleg 14 perc hátránnyal. A Dakar korábbi kilencszeres győztese amúgy kevéssel a szakasz vége előtt még vezetett, ám — Sainz-hoz hasonlóan — ő is bemutatott egy látványos bukfencet, amit elég komolyan megsínylett Mitsusbishije, így végül több, mint 7 perces hátránnyal ért be a célba, ahol teljes letargiában nyilatkozott: “Sajnos attól tartok, számunkra ezzel véget ért a verseny. " Bajban tehát a Mitsubishik, ezt támasztja alá az is, hogy minek örült a legjobban győzelme kapcsán de Villiers. “Úgy fest jobban működik az autónk magaslaton, mint a Mitsubishik. "- nyilatkozta a dakar.com-nak a Volkswagenes pilóta a szakasz után. A szerdai szakaszon kiesett a 2008-as év túraautó-világbajnoka, a Dakaron egy egyszemélyes buggyval induló Yvan Muller. A francia csillag az etap 40. kilométerénél ütközött egy női versenyző, a portugál Elisabete Jacinto kamionjával, aminek következtében versenygépe lángra kapott, és — hiába a sok homok — annyira megrongálódott a lángoktól, hogy Muller a verseny feladására kényszerült. Ami pedig a magyarokat illeti, Palik László mellett — az előző nap gondokkal küzdő — Szalay Balázs is újra közvetlenül az élmezőny mögött haladt a nap során. Palik a 16. helyen futott be, és összetettben a zseniális, 15. helyen áll, Szalay is bármelyik percben befuthat. Lisziékről egyelőre nincs információnk. A verseny állása az 5. szakasz után: 1. Nasser Al-Attiyah (katari, BMW), 2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, VW): 2p. 24mp.h., 3. Carlos Sainz (spanyol, VW): 6p. 33mp.h., 4. Stephane Peterhansel (francia, Mitsubishi): 13p. 44mp.h., 5. Mark Miller (amerikai, VW): 19p. 55mp.h., 6. Joan Nani Roma (spanyol, Mitsubishi): 24p. 29mp.h., 7. Robbie Gordon (amerikai, Hummer): 41p. 48mp.h., 8. Luc Alphand (francia, Mitsubishi): 42p. 4mp.h., 9. Dieter Depping (német, VW): 1ó. 16p. 40mp.h. (...)15. Palik László (magyar, Nissan): 3ó. 39p. 2mp.h.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.