Cikksorozatunkban sorra vesszük a VHS-korszak legendás filmes pucérkodásait, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében.#3 - Jennifer Connelly és Virginia Madsen (Forró nyomon)Hatalmas meglepetésként érhette a világot 1990-ben a Forró nyomon (The Hot Spot). Főleg azoknak a fiatal srácoknak írhatta át teljesen a világképét, akik együtt nőttek fel Jennifer Connelly-vel a nyolcvanas években. Az imádnivalóan bájos kislány kilépett az esti mesék világából, és átkerült oda, ahol a szexújságokat rejtegetik a tizenéves fiúk. Fantasztikus labirintus | Jennifer ConnellyA Fantasztikus labirintus főhőseként Connelly egy gyenge pillanatában azt kívánja, hogy bárcsak tűnne el az életéből a kiállhatatlan kistestvére. Legnagyobb meglepetésére, megjelenik a hálószobájában David Bowie és teljesíti az óhaját. A lelkiismerete aztán persze nem hagyja nyugodni, útra kel, és nagy kalandok árán visszaszerzi pólyás kisöccsét a goblinkirálytól. Sok gyereknek okozott álmatlan éjszakákat ez a film, de ennek oka még nem a szerelem volt, hanem inkább a félelem a labirintustól, ahonnan nincsen kiút. Jennifer Connelly mesehős imázsán még az sem változtathatott jelentő mértékben, ha egy szülői tévedés eredményeképpen Dario Argento horrorját, a Phenomená-t is megnézték a színésznővel egy generációba tartozó tinédzserek. Hiába dübörgött a filmben a metal, és folyt a vér, Jennifer mégiscsak rovarokkal kommunikált benne. Ilyen pedig csak egy mesében fordulhat elő. A Forró nyomon-ban aztán kifordult a helyéből a világ. Jennifer Connelly felnőtt, és már azzal, ahogy a szájába veszi a szemüvege szárát, képes őrületbe kergetni az embert. A szende kislányból gyönyörű nő lett. Forró nyomon | Jennifer Connelly és Don JohnsonDennis Hopper töménytelen mennyiségű alkohol és drogfogyasztással egészen a nyolcvanas évek elejéig meghosszabbította a személyes hippi-korszakát. Aztán úgy döntött, hogy inkább mégsem hal bele az életvitelébe, bevonult a rehabra, és sikeresen maga mögött hagyta függőségeit. Nagy színészi visszatérése a David Lynch-féle Kék bársony volt, de megszakadt rendezői karrierjét (Szelíd motorosok, The Last Movie, Out of the Blue) is újra beindította a nyolcvanas évek második felében. Ennek a korszaknak a csúcsdarabja a Forró nyomon című neo-noir. Az mindjárt látszik, hogy Hopper szorgalmasan jegyzetelhetett a Kék bársony forgatásakor, mert ugyanazt a sötét titkokkal terhelt, nyugtalanító kisvárosi miliőt próbálja felépíteni, amely összeforrt Lynch nevével. Történetről nem is nagyon érdemes beszélni, a fullasztóan erős hangulata teszi kiválóvá a filmet. A tempó kifejezetten lassú, úgy tűnik, hogy ebben a kisvárosban már évtizedek óta tombol a kánikulai hőség, és ez leszedálta az egész lakosságot.  Bőven van időnk megfigyelni a hőségtől hullámzó betont, elmerülni a város éjszakai neonfényeiben, gyönyörködni a főutca egyik ódon épületét elemésztő tűzben. Forró nyomon | Vi

Forrás: [origo]
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.