Keszthely - Veszélyes vasúti átkelőre hívta fel a figyelmünket olvasó-riporterünk, aki szombaton örökítette meg, hogy a keszthelyi strand bejárata melletti forgalmas átjáróban a nyitott sorompók között robogott át a vonat.

Forrás: Blikk
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

sonderkommando
A helyzet nem finoman szólva sem szerencsés, ám én inkább a szokásos értelmetlen felhajtást (a lapot el kell adni!) látom a történetben.
Ugyanis "a KRESZ előírásai egyértelműek: a jelzőlámpa stoptáblaként funkcionál"!
Másrészt az F2-es Forgalmi Utasítás előírja ilyen esetben a mozdonyvezetőnek a sebesség csökkentést (5 km/h!, amitől csak az átjáró fedezése esetében lehet eltérni), illetve szükség esetén (ezért a csökkentett sebesség) a megállást.
sonderkommando
A helyzet finoman szólva...

ezt akartam írni, kár, hogy utólag nem lehet javítani
gyevi_biro
@sonderkommando: Fonyódra is beérkezett a szerelvény amikor a válás lelki fájdalmára hivatkozó menyecske leengedte a sorompót!
lbs
Minden sorompó életveszélyes, ha a rajta való áthaladás esetén nem tartják be az alapvető közlekedési rendszabályokat.

Mint minden műszaki berendezés így a sorompók is elromolhatnak.

Ilyenkor az állomáson a forgalmi szolgálattevő felé a kezelőpulton megjelenik a megfelelő jelzés, hogy a sorompó - szaknyelven szólva - "zavarba esett".

A szolgálattevő ez esetben értesíti a Biztosítóberendezési szakszolgálat műszerészeit a zavar elhárítása végett.
Az állomásról kihaladó vonatok mozdonyvezetői Írásbeli rendelkezést kapnak arról, hogy a sorompót legfeljebb 15km/ó vagy olyan sebességgel közelíthetik meg, de az F1 és F2 Forgalmi Utasításokban az is benne foglaltatott, hogy a vonat sebességét mindenkor úgy kell szabályozni, hogy váratlan akadály esetén biztonságosan megállítható legyen!
Ezzel párhuzamosan szomszédos állomás forgalmi szolgálattevőjét haladéktalanul értesítik, hogy szintén Írásbeli Rendelkezéssel hívja fel a meghibásodott sorompóra, az indító állomáson kiadott Rendelkezéssel azonos tartalommal.

O
Óriási gondot okozhat az, ha egy időben több helyen is fellép meghibásodás.
Magam is szemtanúja voltam pl. Hatvan állomáson, hogy egy pénteki napon a kora délutáni csúcsforgalomban meghibásodott a Tura és Hatvan közötti ún. "Delta elágazás" egyik váltója.
Ilyenkor a vasútvonalak forgalma köztudottan intenzívebb mint az átlagos hétközi napokon.

Ezzel párhuzamosan még további két környező állomáson is biztosítóberendezési zavar lépett fel.
A zavarelhárításra pedig mindösszesen három fő műszerész volt szolgálatban!
El lehet ezek után képzelni a kialakuló helyzetet.

Ilyenkor vetődik fel azoknak a "tudós" menedzsereknek a felelőssége, akik folyamatosan szorgalmazzák a létszámleépítést a MÁV-nál - többek között - nem véve figyelembe a biztosítóberendezéseknek a gyártók által előírt karbantartási szabályait!
De lehetne sorolni még magának a pályának a karbantartását és a járművekét egyaránt.

Ugyanez áll különben a BKV esetére is!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.