A kínai holdújév ideje alatti építkezési pihenőt kihasználva két orosz fotós titokban megmászta a készülő, akkor 603 méter magas Sanghaj Tornyot.
A kalandról Vagyim Makhorov és Vitalij Raszkalov szerdán számolt be blogjukon, valamint töltött fel rövidfilmet különböző videómegosztó portálokra. A beszámoló szerint a páros a kínai holdújév alatti építkezési szünetet kihasználva január 31-én este indult felfelé a Sanghaj Tornyon (Sanghaj Csonghszin Tasa) felfelé, amely január 27-én "lépte túl" a 603 méteres magasságot. A két fotós külső és belső lépcsőkön, darukon, állványokon át két óra alatt ért fel az épület 120. emeletére.
A videó tanúsága szerint különösebb biztosító berendezés nélkül útjukra induló fotósok ennél is tovább mentek, és a legfelsőbb kész emelet tetejéből kinyúló rámpákra is rámerészkedtek. Az orosz páros az egész éjszakát a magasban töltötte, és a 18 óra alatt nemcsak a város egyik jelképének számító, 432 méter magas Sanghaji Pénzügyi Világközpontot és a 370 méteres Jin Mao Tornyot örökítették meg sosem látott képeken, hanem a napfelkeltét, a felhők vonulását is dokumentálták.
A képek és videók gyorsan elterjedtek a kínai interneten, ahol a legtöbb hozzászóló "elképesztőnek", "lenyűgözőnek" nevezte a látványt. Egyelőre nem tudni, hogy a torony építtetője tervez-e jogi lépést a felhőkarcoló-mászók illegális akciójának megbüntetésére.
A párosnak nem a sanghaji volt az első kalandja, korábban a kölni dómot, a gízai piramisokat vagy a párizsi Eiffel-tornyot is megmászták.
12 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nagyon merészek ezek a fiúk... :)
Egy repülőgép nagyobb biztonságérzetet ad. Mégis csak én irányítom az egészet, és persze nyugodtan ülök, nincs hol megcsúszni vagy megszédülni. A futómű fix, nem lehet behúzni, szóval az a helyén marad, a csűrőlapoknak sem szokása eltörni csak az akciófilmekben. Az összes üzemanyag elfogyhat/elfolyhat akár 3 kilométer magasan is, siklással simán le lehet hozni a gépet.
De ha itt valamelyik fickó megindul lefelé, csak mélygarázs fogja meg :-)))
Valójában azonban a hibáknak csak elenyésző hányada okoz bajt. Nem nagyon publikálják (amit megértek), de tény, hogy egy átlagos repülőút alatt egy utasszállítón fél tucat hiba is akadhat, amit a fedélzeti mérnöknek meg kell oldani. Tekintettel arra, hogy hány ezer gép repked naponta a világban, ez több tízezer problémát jelent egyetlen nap, mégis nagyon ritkán történik baleset. Mondjuk akkor nagyon...
(Ez a hiba persze sokszor csak ez kiégett LED-cserét jelent, de azért egy kétszáz tonnás gépen, ami óránként 900 km/h-val halad, nem árt, ha minden eszköz pontosan jelzi, amit kell...)
Minden koszorúmat kabalaként kezelem, a tárgyalásokon ott sorakoznak a blúzomon :-)
250 repült óra után már oktatni is lehet. Én 380 óra környékén járok, de az oktatást meghagyom másoknak, én csak élvezni akarom a repülést.
A Cessnából két és négyszemélyes is van, az utóbbiak közt akad 230 "lovas" is.
Persze, szoktam vele beszélgetni, ez alap :-)
A nevét viszont babonából nem árulom el...
Új hozzászólás