A 100 milliárdos kapitalizáció azt jelenti, hogy a cég értéke egy év alatt a duplájára nőtt, pedig amikor a Goldman Sachs-féle befektetést januárban bejelentették, sok szakértő akkor is nevetségesen magasnak titulálta az árazást. (forrás: Ecoline: Robban a Facebook-bomba) A Facebook nyilvános tőzsdei forgalomba hozatalának (IPO) értéke állítólag a 10 milliárd dollárt is elérheti. A Google esetében ez az érték a 2004-es tőzsdére lépéskor majdhogynem a tizede volt. Ennyit változott a világ 7 év alatt... Nagyon nehéz megjósolni ma, hogy hol lesz a Facebook-sztori vége. A web történetéből azt sejthetjük, hogy az online szolgáltatások életciklusa nem lehet több, mondjuk egy évtizednél. Még akkor sem, ha a Google mondjuk jó ellenpélda. A Facebook életében mindenesetre új korszakot fog nyitni a jövőre esedékes tőzsdére menetel. Korábbi pletykák szerint a Facebook-alapító munkatársait akarja megjutalmazni azzal, hogy hamarosan tőzsdére viszi a céget. Nyilván nem csak a munkatársak hangulatfeljavításáról van szó. Ugyanakkor az is bizonyos, hogy a Facebooknak nagy szüksége lesz az új lendületre, ha től akarja élni 2015-öt. A Facebook, miként a Google túlságosan nagyra nőtt ahhoz, hogy könnyen meg tudnánk válni tőlük. Nem csak az internetezési szokásokat befolyásolta az elmúlt években alapvetően a két cég, de a hirdetési költésekre, és ezen keresztül az egész online bizniszre alapvető hatással voltak/vannak. Nem csak az amerikai, hanem a globális/lokális piacokon is. Mindez nem csak a cég értékét lőtte az egekbe, de bizonyos szempontból sérülékennyé is tette az online bizniszt. Azt azért nem gondolnám, hogy Google és Facebook nélkül nem lenne (elég érdekes) a web, de az bizonyos, hogy ez a két szolgáltatás (kereső és közösségi platform) alapintézményei, alaptulajdonságai lettek a webnek. Sőt, össze is forrtak a web fogalmával. Jó kérdés, hogy ezek üzemeltetéséhez, üzleti sikeréhez mi fog kelleni a következő években. Miként a Google, úgy a Facebook esetében is egyre inkább fontolva haladással számolhatunk. Ez pedig a dinamikusan és reaktívan működő online világban továbbra is jó lehetőségeket fog biztosítani a feltörekvőknek. Nincsenek örök dobogós helyek. Főleg nem a weben. Kérdés, hogy mekkorát szólhat egy ilyen erős élmezőny hasra esése... valamikor 2015-ben... előbb/később? Egyszer. 

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.