Már elérhető a Facebook Home néhány androidos eszközön. És biztosak lehetünk benne, hogy előbb-utóbb minden androidos telefonon meg fog jelenni. Egyszerűen a mobilgyártók nem fognak tudni ellenállni az újabb marketinglehetőségnek. "Ez a telefon nem csak nagyobb, gyorsabb és szebb, de bármikor Facebokká is alakítható".  A Facebook dizájn és termékfejlesztési csapatának zseniális felismerése, hogy nem új operációs rendszert kell fejleszteni, ha a mobilfelhasználókat még gyakrabban szeretnénk utolérni. Elég az operációs fölé tenni egy olyan launcher appot, ami azt az érzetet kelti, hogy az egész eszköz a mi termékünkről szól. De legalábbis: a mi temrékünkkel kezdődik. Launcher appok, wallpaper appok eddig is voltak a piacon. Az androidosok jól ismerik ezeket. A Facebook megtöltötte ezeket értelemmel. (Social graph alapú adatokkal.)  Mindenekelőtt egy nagyon szép és alapos dizájnmunka, ahogyan összekapcsolódik a launcher app az üzenetküldéssel, a képnézegetéssel, lájkolással, stb. A Facebook Home nagyon jól hozza azt az élményt, hogy a telefonunk valójában a kontaktlistánkon alapuló személyes kommunikációs eszköz.  Teljesen lényegtelen, hogy a Facebookon keresztül csetelünk vagy sms-ezünk valakivel. Teljesen mindegy, hogy hangalapú vagy szövegalapú a kommunikáció. Kit érdekel, hogy a háttérben mi van. A lényeg, amit látunk. A szoftver, a felületek, az élmény.  A Facebook Home sok egyéb változást is hozhat a mobileszközök világában. Kiderült például, hogy miért is volt fontos a Facebooknak az Instagram felvásárlása. A Facebook Home telepítésével ugyanis megkapjuk az Instagramot is. A Facebook tehát ezzel a launcher alkalmazással nem csak a saját szoftverét uralja, de egyben létrehoz egy másodlagos alkalmazáspiacot is. Aki jóban van a Facebookkal, az ott tud lenni a mobilos Facebook-élmény integráns részeként.  A másik érdekesség, hogy a launcher app-pal a Facebook az összes alkalmazás fölé kerül. Már a lock screenen a facebookos hírfolyamunkkal találkozunk. Már ezen a ponton megvan az esélyünk arra, hogy inkább a Facebookon csekkoljunk be egy helyre, mint Foursquare-en. Hiszen a Foursquare eggyel vagy kettővel beljebb, a szokott helyén, az alkalmazáslistánkban van csak.  Nagyon fontos hatása lesz ennek a fotózásra is. Az amerikai fiatalok legalább annyira rá vannak kattanva az Instagramra, mint a Snapchatre. Mindkét termék funkcionalitása integráns és alapvető része lett a Facebook Home-nak. Mostantól, a Home-használók fotózni és kommunikálni sokkal valószínűbben fognak a Facebookon keresztül, mint más natív alkalmazásokból.  Mark Zuckerberg állítólag azzal a felkiáltással indította el ezt a Facebook Home projektet, hogy a dizájnerek és mérnökök oldják meg, hogy a facebookos adatok még hozzáférhetőbbek legyenek a felhasználók számára. És hogy a telefon lock screenjén már egy News Feed-szerű élménnyel találkozzon a felhasználó.  Mindkét feladatot kiválóan teljesíti az elkészült alkalmazás.  Nagyon érdekes Julie Zhuo (a Facebook dizájnigazgatója) írása, melyben az egész termékfejlesztés hogyanját taglalja. Mindenekelőtt, amit én kiemelnék a cikkből, hogy a Facebook Home egy dizájn- és dizájnerorientált projekt. Dizájn alatt pedig ma már azt a komplex folyamatot értjük, amiben az élményvilág, a grafikai megoldások, a felületi megoldások, a felhasználási folyamatok, és funkcionalitás egységben van. Együtt történik.  If you are always executing on a week-by-week roadmap and running the product development process like a bootcamp, it’s likely you will get some optimization wins, but full-blown new concepts are not usually born from those environments. There needs to be time for both an execute-and-optimize strategy in design, as well as room and space for more creative, bigger-picture solutions. Zhuo kitér arra is, hogy már régen nem Photoshopban terveznek. Hanem... It's no secret that many of us on the Facebook Design team are avid users of QuartzComposer, a visual prototyping tool that lets you create hi-fidelity demos that look and feel like exactly what you want the end product to be. (...) Not only does QC make working with engineers much easier, it’s also incredibly effective at telling the story of a design. When you see a live, polished, interactable demo, you can instantly understand how something is meant to work and feel, in a way that words or long descriptions or wireframes will never be able to achieve. And that leads to better feedback, and better iterations, and ultimately a better end product. When you are working on something for which the interactions matter so greatly—in this case, a gesture-rich, heavily physics-based ui—anything less simply will not do. Érdemes az egész dizájnercsapatot megemlíteni, hátha találkozunk még a nevükkel a jövőben: Joey Flynn, Francis Luu, Justin Stahl, Mac Tyler, Skyler Vander Molen és persze Julie Zhuo.  Visszatérve egy kicsit a termékre. A Facebook Home a maga egyszerűségében és hatékonyságában minden bizonnyal az egyik legfontosabb mobilra készült termék lesz idén. Nagyon sok érdekes kérdéssel fog minket szembesíteni a Facebook mobilon. Ahogyan az appokra, mobilélményre, mobil kommunikációra gondolunk, más lesz, amikor egy Facebook launcher alkalmazással kell majd számolnunk.  Valószínűleg sikeres mobilapp-fejlesztés egy nagy darab Facebook integráció nélkül már nem létezhet. 

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.