A magyar médiaszájtokba idén érkezett meg a single page gondolkodás, és vele együtt a parallax effekt. Mi is készítettünk ilyesmi oldalakat a Nemzeti Sporthoz, de az igazi, egyedileg szerkesztett single page dizájnokat mégis a VS.hu hozta be a magyar webre. Az egyik legszebb és legjobban kimunkált példája ennek a 6:3-as összeállításuk.  Amit ennek kapcsán érdemes kiemelni, az a stáblista, ami a 6:3-as cikk esetében így néz ki: szöveg, szerkesztő, art director, fejlesztés, projektkoordináció, képszerkesztő, illusztráció, infografika design, infografika szöveg, videóvágó, fotó.  Ennek a felsorolásnak az a legérdekesebb jellemzője, hogy az art director, a grafikus, az infografika dizájner, a copywriter és a fejlesztő oroszlánrészét képviseli a terméknek. Az adott téma feldolgozásának.  Ha ezt a témát a VS.hu még komolyabban venné, a stáblista kiegészülne egy webanalitikussal, valamint egy Facebook managerrel is, akiknek elsősorban az lenne a dolga ezekben a miniprojektekben, hogy a téma úgy legyen tálalva, úgy legyen bereklámozva a weben, hogy a lehető legnagyobb elérést tudja hozni. És végső soron: a lehető legnagyobb megtérülést is.  A magyar online médiában is hozzá kell szokni ahhoz, hogy egy szerkesztőnek, rovatvezetőnek, főszerkesztőnek egyre mélyebben kell értenie ezekhez a területekhez. Egy ilyen single page oldal nem tud összeállni hagyományos szerkesztői instrukciók, vagy hagyományos újságírói munka eredményeként. Az újságíró ebben az esetben aládolgozik valójában a koncepciónak. Megérti és elfogadja, hogy a szövegfolyam ritmusa, reprezentációja, összhatása nem a mondatfűzésen múlik elsősorban. Hanem a látványtechnikán, a háttérfolyamatok felépítésén.  Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb a sikeres online médiavállatoknál a főszerkesztői pozíció mellett art director és data scientist is helyett fog kapni ugyanazon súllyal. A vizualizáció fontossága, a UX szempontok, valamint a közösségi média marketing és a forgalmi források jobb kihasználása, a célközönség célzottabb behálózása legalább olyan fontos szempont, ha nem fontosabb, mint a hagyományos szerkesztői feladat.  Erről fog szólni a következő években az online média. Sőt, tőlünk nyugatra itt-ott már most is erről szól. Nyilvánvalóan a VS.hu nem előzmények nélkül érkezett meg ebbe a témába. Az egyik legelső, törődéssel felépített single page dizájn az online médiában talán ez volt. A Snowfallt követően pedig ma már itt tartunk.  Amíg a 444 nagyon jó példa arra, hogy hogyan kell egyedi hangvételű, érdekes újságot csinálni egy erős konkurenseket eltartó piacon, addig a VS.hu - legalábbis a single page projektjeik esetében - a munkaszervezésben mutatja meg azt az új irányt, ami jellemezni fogja a webet a következő néhány évben. 

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.