A rollerek – akár a közösségiről, akár a sajátról van szó – megkerülhetetlen szereplővé váltak a mindennapi közlekedésnek. Ám a kanyarban lévő változások minden rollerezőt hideg zuhanyként érhetnek.

Fontos változások jönnek a rollerezésben – Nemcsak a KRESZ változik meg, de drágább is lesz

Fotó: pexels.com

Magyarországon körülbelül a 10 éve jelentek meg az elektromos rollerek első fecskéi, aztán 2019-ben, az első közösségi roller szolgáltató budapesti megjelenésével – amelyet egyébként azóta több is követett – robbantak be igazán a köztudatba ezek a mikromobilitási eszközök – közölte a hellovidek.hu.

Azóta a közösségi rollerek már nem csak Budapest, de több vidéki város és a budapesti agglomeráció utcáin is megjelentek, és a közlekedés egy mindennapi módjává váltak. Azonban az eddig hiányos szabályozásnak ezennel vége.

A lap megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium kifejtette, hogy "régi adóssága a jogalkotásnak az elektromos rollerek használati feltételeit érintő szabályozás kialakítása, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium a hatályos KRESZ módosításával a közeljövőben megvalósít."

Ennek keretében sor kerül az elektromos rollerek kategorizálására és a kategóriákra vonatkozó szabályok meghatározására, a közlekedésben való részvételük személyi, biztonsági feltételeinek meghatározására, valamint közlekedésük korlátozásának lehetőségeire.

"Fontosnak tartjuk azonban kiemelni, hogy az a kötelezettség, amely az e-rollerek egy részére kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kötését írja elő nem a KRESZ módosítása keretében, hanem egy kötelező EU irányelv harmonizálása során – a gépjármű-felelősségbiztosításról és a biztosítási kötelezettség ellenőrzéséről szóló 2009/103/EK irányelv módosításáról szóló, 2021. november 24-i (EU) 2021/2118 európai parlamenti és tanácsi irányelv (Gfb. irányelv) előírásainak megfelelően – valósul meg. A kötelező irányelv átültetése nem a közlekedési tárca hatáskörébe tartozik."

A fentiek értelmében tehát hamarosan választás elé kerülnek a rolleresek; vagy kicsit többet költenek a rollerrel való közlekedésre, vagy félreteszik a rollert és az ehhez hasonló járműveket, ugyanis a Magyar Biztosítók Szövetsége a közelmúltban bejelentette, hogy 2024 júliusától kötelező lesz biztosítást kötni azokra az elektromos járművekre, köztük az e-rollerekre is, amelyeknek a tervezési végsebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy több mint 25 kg a súlyuk és a tervezési végsebességük nagyobb, mint 14 km.

Forrás: hellovidek.hu

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

jancsipapa
@Eladott Ország: Ezzel nem kéne fejni senkit . ( szerintem ) ki kéne vonni őket a forgalomból , ami nyilván nem történik meg , mert a beszerzésükre, a rendszer felállítására óriási összegeket áldoztak . Bár mostanára bebizonyosodott , hogy hiba volt ,futnak a pénz után...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
@RubelGéza: ma, 07:20 ☻ Ha már az EU-s pénzek befagytak, akkor a lakosságot kell tovább fejni', lenyúlni. A júniusi választások után jön majd igazán a feketeleves. A fidesz programja szerint: folytatjuk!
szaboria1
@Pálinkás Pál: Ezzel egyet értek, sajnos rossz tapasztalatom volt Békásmegyeren a sok rollerező miatt.
jancsipapa
@Eladott Ország: Ezzel nem kéne fejni senkit . ( szerintem ) ki kéne vonni őket a forgalomból , ami nyilván nem történik meg , mert a beszerzésükre, a rendszer felállítására óriási összegeket áldoztak . Bár mostanára bebizonyosodott , hogy hiba volt ,futnak a pénz után...
szaboria1
@jancsipapa: Áprilisban Pesten jártam voltunk a Pesterzsébeti körháznál legalább öt rollert látunk letéve úgy hogy nem a parkolójukba volt.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.