Egyre inkább főhet a Tesla cégvezetőinek feje, már weblapot is készítettek az önvezetőnek titulált autókhoz köthető halálesetek számontartására.
A Teslát sokan az önvezető autókkal azonosítják, pedig gyakorlatilag még a legújabb szoftverrel rendelkező legfrissebb verda, a Model Y sem teljesen önvezető – írja a 24.hu. Az autók robotpilótáját irányító rendszer még nincs azon a fejlettségi szinten, hogy száz százalékig helyettesíteni tudjon egy élő sofőrt, pedig Elon Muskék 2015-ben 2017 végére ígérték a Full self-driving, azaz a „teljes önvezetés” funkció bevezetését. Az utakon zajló, nyilvános bétateszt végül 2020 októberében indult el pár ezer teslás bevonásával.
Fotó: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP
Sok Tesla-tulajdonos ugyanakkor nincs tisztában azzal, hogy nem bízhat eléggé a hivatalosan is „teljes önvezetésre” keresztelt funkcióban, és valószínűleg sokak fejében ez az elnevezés összemosódik a Teslák robotpilótájával. A két dolog kapcsolódik egymáshoz, de korántsem ugyanaz. A robotpilóta csak segíti a sofőrt, nem helyettesíti, ezért nem szabad teljesen rábízni a vezetést.
Az amerikai hatóságok sokáig félrenéztek az ügyben, de az utóbbi időben elkezdték vizsgálni ezeket a baleseteket, két szenátor pedig a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz fordult, mert szerintük megtévesztő a cég üzletpolitikája.
Forrás: 24.hu
9 eset amelyben a tesla automatika vezetett.
Bajos azonban, hogy baleset esetén az elektromos autók kigyulladnak amint megsérül a Lítium akkumlátor. Elolthatatlan a tűz.