A devizahitelek eltörlését, a hitelesek kártalanítását és a felelősök megbüntetését követelték mintegy ötvenen Budapesten, az Országház előtt pénteken, az Országgyűlés ülésével egy időben.

A demonstráción Tatár József, a tüntetést szervező Otthonvédelmi Tanács szóvivője hangsúlyozta: azt követelik, hogy egy átlagos, hétmillió forintos devizahitel esetében – amely időközben 14 millió forintra nőtt – 5,9 millióval csökkentsék a tartozást. Szerintük nem méltányos, hogy a törvényjavaslat, amely az árfolyamrést és az egyoldalú szerződésmódosítást szüntetné meg, csupán 1,2 millió forint jóváírását jelentene egy ilyen hitelnél. Szerintük a rendszerben "nem volt deviza", ezért nem azzal kell számolni – tette hozzá.

Aki átaludták az elmúlt heteket: devizahitelesek tüntettek az Országház előtt

A tüntetők egy része a Bankcenter elől vonult a Parlamenthez, többségük pedig forgalomlassító autósdemonstrációt tartott, az 56-osok terétől a Kossuth térig. A résztvevők transzparensein más feliratok mellett "a bankok csaltak", "bankárkasztnak börtönkosztot", illetve "követeljük minden végrehajtás betiltását" volt látható.

74 hozzászólásarrow_drop_down_circle

postamester
@SpamKontroll: ma 08:55
Na figyelj, te hájas,dagadt szöke maca!!!
Elöször is nem vagyok hülye, másodszor ezt
a jelzöt próbáld meg a szükebb családi körödben
szétosztani, müveletlen paraszt 3,14-cha !!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SpamKontroll
NNah, már megint a sokeszű tüntető...

Ezek is sokat értenek az egészhez... Megint ez a baromság a "deviza alapú" hitelekről... Meg a "követeljük ezt meg azt... "

Most őszintén... Mit gondoltak?

Azt, hogy majd jön egy jó kis törvény és majd hipp-hopp eltűnik minden bajunk és hipp-hopp tizenmilliókat levonnak a tartozásból?

Még talán az jogos elvárás, hogy "valamennyivel" csökkentik, de azért ezek a követelések tényleg túl mennek a józan ész határain...
1magyar
@SpamKontroll: Te úgy látom érdekelt vagy ebben a dologban. Na nem hiteles oldalról.
De nem lesz ebből semmi, mert sok csókosnak chf-ben van a betétje - szerintem.
SpamKontroll
@1magyar: Hogy érted, hogy érdekelt vagyok???
1magyar
@SpamKontroll: Bank érdekeit tartod szem előtt valamiért.
m.macskosz
@SpamKontroll: Most mit is közöltél?Száz szóval szinte semmit?
SpamKontroll
@1magyar: MIlyen bankérdeket???

Istenem!!!

Én a józan észt tartom szem előtt...

Hát mit gondolnak ezek az emberek? Hogy a kétharmadát csak úgy hipp hopp eltörtlik???

Hol élnek???

Meglátjátok, hogy ha tömegesen fognak forintosítani, akkor le fog menni a CHF árfolyama és fel fognak menni a ft hitel kamatok...
Nem lesznek itt akkora nagy csökkentések...
SpamKontroll
@m.macskosz: Annyit próbálok előrevetíteni, hogy akármilyen törvényt fognak hozni, akkor sem lesznek óriási könnytések...

Ez kurva sok pénz. 8 000 milliárd a deviza hitelállomány...

Ha ennek a nagyrészét eltörölnék, akkor kurva nagy bajban lenne a pénzpiac...

Így is nagy bajban van, de akkor aztán nagyon nagyot szólna.
SpamKontroll
Csak annyit próbálok hónapok óta megértetni az olvasókkal, hogy NEM LEHET ekkora összeget csak úgy meg nem történtté tenni...

Hiába, ezt jogi úton nem is lehet orvosolni... Lehet, hogy részben (pl. árfolyamrés megítélése) lesznek könnyítések, de én személy szerint kizártnak tartom, hogy az árfolyamkockázatot eltörölnék az adós számlájáról...

Ez szerintem lehetetlenség.
1magyar
@SpamKontroll: Igazán a legmeglepőbb ebben az,hogy ennyivel vertek át bennünket.
SpamKontroll
Lehet, hogy valamilyen három oldalú állam-bank-adós megállapodás fog születni, hogy mindenki vállal valamennyit, de azt hogy csak úgy eltörölnék, azt nagyon kétlem.
m.macskosz
@SpamKontroll: Értem.
Én... értem.
Te érted,
ő érti...
mi mértjük
Eddig.
De, akkor mégis kit is néznek hülyé
nek?
SpamKontroll
@1magyar: Pár millával vertek át... De ezt nem írom le megint a fantáziákban élő "deviza alapú" csalás és ft volt mögötte stb baromságokat.

Gondolkozzatok már egy kicsit... Ha ennyi Ft lett volna itthon, akkor az elmúlt 4 évben miért nem váltották volna át 15%-os kamatozású Ft hitelre???
Miért hagynák, hogy a 20% egyáltalán ne fizessen???
SpamKontroll
@m.macskosz: Nem hülyének néznek, hanem belesodródott a három fél egy ilyen helyzetbe...

Ma is olvastam, hogy a jegybank és és a PSZÁF is már 8-10 évvel ezelőtt kezdte látni, hogy kockázatos a deviza.
Csak nem volt jogkörük...
A politikusok meg örültek, hogy több a fogyasztás...
1magyar
@SpamKontroll: Nem hagyják,hogy ne fizessen. Elveszik tőle amire felvette, csak a lakást,autót nem lehet eladni, mert nyomott az ár, éppen a sok eladó lakás,áru miatt és pénz meg nincs.
Behajtani meg nem tudnak a semmiből.
SpamKontroll
@Horizont: Engem csak idegesít, hogy az emberek ennyire naivak...

Én nem állok a bankok oldalán (sem)...

Konkrétan a barátom aláírt a volt nőjének egy jelzálogot, ami havi 1000 CHF lenne, és nem tudom, de kb. 45 millió Ft...

Viszont én elolvastam a szerződést és igazán 3 évvel ezelőtt is úgy láttam, hogy nem sok jogi lehetőség van a csökkentésre...

Csak hogy nehogy azt higyjétek már, hogy én örülök a helyzetnek és a bankoknak drukkolok...

Itt állunk egy 2 éves kislánnyal, ha egyszer tényleg bedől a hitele a csajnak, akkor mi nagy szarban leszünk...

Mennyi? 260 000 Ft havonta??? NNah, nem 80 000, mint ami miatt sok család tönkre megy...
SpamKontroll
Nem hogy bedől a csajnak a hitele, hanem már 2 évet csökkentett 100 000 Ft-ot fizetett a barátom helyette...

Én csak azt gondolom, hogy ez az egész nagy szar nem fog anélkül elmúlni, hogy az adósoknak a nagy részét ne kellene megfizetni...
SpamKontroll
@Horizont: 37 éves nő vagyok...

Nem érzéketlen vagyok, hanem gazdasági beállítottságú... Nem érzelmi alapon közelítem meg a problémát...
miazavalami
@SpamKontroll: En meg fiúnak néztelek...:-)
m.macskosz
@SpamKontroll: Én a fiamnak vállaltam kezességet, és amikor a közjegyző előtt figyelmeztettem, hogy ebből akár baj is lehet, a t.gerincű riherongy kurva otp-milliomos
egy rohadt ellenvetést sem tett!
m.macskosz
@SpamKontroll: SpamKontroll
Lehet, hogy valamilyen három oldalú állam-bank-adós megállapodás fog születni,

És ez így kb.rendben is lenne, mivel az alap felállás is ez!.
Én, azt hiszem, így is lenne korrekt.
SpamKontroll
Én értem, hogy ez fájó egy nagy csoportnak, de nem csak a devizahitelesekből áll a világ...

Én azért igazságtalannak tartom, hogy sok százezer másik magyar meg inkább gyűjtöget vagy éppen nem vesz fel hitelt, pedig kéne 20 nm. nagyobb csakhogy ne kerülhessenek bajba...
Azokkal mi van?

Minket miért nem segít senki? Nekem nem adnak extra gyed-et, mert nem dolgoztam szülés előtt... Nekem nem adnak szocpolt, mert már volt lakásom előtte, nekem nem adnak támogatást, mert nem építek új házat.

És még sorolhatnám... Az én gyerekem magánbölcsibe jár, mert az állam nem biztosít. Nekem kell kifizetnem mindent utána, nem jár semmilyen támogatás...

stb.
rosalinda57
Az igazi megoldás az lenne, ha a szerződéskötés napján felvett hitel összegét a forinthitelek legmagasabb kamatával kiszámolnák a teljes futamidőre. Ezt összehasonlítanák azzal, hogy mennyit fizetett már be rá az ügyfél - ennek lenne egyenlege és ez képezné az elszámolást alapját. Ha az ügyfélnek ezek után tartozása van, arra egy szerződésmódosítással megállapodna bank és ügyfél. Ha "többletbefizetése" keletkezett, akkor az egyenleg visszajár. Így a bank is megkapná a kihelyezett pénz kamatát és az ügyfélnek sem kellene az eredeti hitelösszeg többszörösét visszafizetni. Indoka csupán, hogy a kölcsön fogalma = egy meghatározott pénzösszeg, amelyre a meglévő és a lezárt kölcsönszerződések sem volt jellemző, tehát emiatt semmissé kellene tenni a szerződéseket. Ez a számítási mód pedig mindkét fél érdekeit egyaránt képviseli, szerintem ez lenne az igazi megoldás. Még egy lényeges dolog : a pénz időértékével is számolni kellene, de azok akik már nincsenek az élők sorában a bankok egyoldalú kamat, költség és egyéb járulékok módosítgatásai miatt, azokon sajnos ez sem segít.
rosalinda57
A PSZÁF (MMNB) honlapján megjelent egy számítási mód a hitelek, kölcsönök várható visszafizetéséről. Sajnos ez ellentmond minden bank által számolt összegnek. Ha valaki kiszámolja vele saját hitelét, akkor meggyőződhet róla, hogy hányszorosát fizette vissza ennek. A számítás alapján kijött összeget összehasonlítjuk azzal, amit az ügyféllel a bank megfizettetett megkapjuk, hogy a bank a milyen pénzhez jutott a pénz használati értékén túl, amely összeg jogszerűtlen gazdagodáshoz vezetett a banknál.
SpamKontroll
@Horizont: Én nem gondolom, hogy másnak (vagy nekem) valami is jár, de a fennti cikkben tüntetők úgy gondolják, hogy nekik igenis jár.

Én csak tényt közöltem, hogy nekem nem jár.

Én nem útálok senkit, csak sajnálom, hogy (magyar léte ellenére) az emberek egy része ennyire naiv...
Mint korábban kifejtettem, az én családom is szopóágon lehet, ha ribanc ex nem fizet... És előbb utóbb nem fog fizetni.
De attól még nem fogom érzelmi alapon megközelíteni a problémánkat, hanem mélyen elgondolkodok a megoldási lehetőségeken.
Attól még nem fogok fújolni a bankokra... Mert az gyerekes... Végülis, akkor jó volt felvenni. Akkor senki sem fújolt a bankokra és senki sem akart szerződést semmissé tenni...

Felőlem, aki akarja megközelítheti érzelmi alapon is és kántálhatja, hogy fúj bankok...
Attól még jönni fog a végrehajtó.

Az emberek azt nem értik, hogy pattogással nem mennek semmire... Itt csak higgadt, megoldási lehetőségeket felvázoló tárgyalások vezethetnek célra.
SpamKontroll
@Horizont: Inkább, mint hogy fizessek...
kukac50
Forintot kaptak a hitelesek nem Svájci frankot.
Nem kellett átváltással számolni.
Aki Frankban akarta kifizetni a tartozását nem lehetett Neki.
Megnyerte a pert a bankja ellen és nincs tartozása igaz 3 évig tartott a per.
JAJMÁR
@SpamKontroll: Nos, ha az adós nem fizet, és majd a barátodtól vonják hosszú évekig, "felébrednek" az érzelmeid :) Amint közvetlenül érintett lesz az ember, másképp lát dolgokat.
Igaz, hogy én nem haragszom a bankokra, - szükség van rájuk - főleg nem az ott dolgozókra, hiszen csak alkalmazottak. Jóban is vagyok velük :)
A politikusokra haragszom, de on block .

Régóta írogatom, hogy az egész devizaügy kivétel nélkül mindenkit érint, akár vett fel hitelt, akár nem. Évek óta visszafogja a gazdaságot.
Nem gondolom, hogy ez a jelenlegi megoldás a legjobb, de mégis történik végre valami. Sajnos, hogy most, nagy hiba, ahogy a gyenge forint is.
A bűnbakkeresés nem megoldás.
Fennáll egy helyzet, ami befolyásolja az ország fejlődését, és megy a huza-vona, meg a felesleges vita, és még mindig a politikai haszonszerzés a legfőbb szempont.
SpamKontroll
@JAJMÁR: Én akkor sem a bankok felé érzek rosszakat, hanem a csaj felé...

Teljesen feleslegesen beleugrott egy 360 nm-es ház építésébe, amikor már volt neki egy két szobás háza a telken...

Már akkor is havi 160-180 000 Ft volt a havija. 5 évvel ezelőtt...

Hát én nem fizetek...

Akkor elhagyjuk az országot, még a kontinenst is, de ameddig én itt vagyok, addig nem fogom végignézni, hogy 45 milliót visszafizessek, azért, hogy ő dőzsölhessen...

Ez nem egy 10 milliós adósság, hogy fizetnénk közösen 50 000-50 000-et vagy valami, ami jogos lenne, hiszen a barátom aláírta.
Jogilag támadhatatlan...
Én ezt értem, és el is fogadom, de ennyit nem tudunk.
Hiába rakta bele a milliókat, több tíz millióval nőtt az össezg...

Ha nagyon ránk száll a bíróság és lesz döntés vagy bármilyen behajtási dolog, akkor
dobbantunk vagy éppen valami más megoldásban fog dolgozni...

Vagy eladunk mindent és veszünk valamit kinnt valahol és online dolgozunk valamit...

Kamatok nélkül a következő 20 évre a 45 millió 187 000 ft lenne havonta.

Azért ennyit nem tudunk, nem fogunk és nem akarunk fizetni HELYETTE.

Én mondanám, hogy fizessünk, ha tudom 3-4 millióról lenne szó, akkor kicsengetnénk, adna érte valami telket vagy valamit, de ekkorát nem tudunk.
postamester
@Horizont: tegnap 19:43...
Biztros valami szöke celeb csaj, ha már magánovodába jár a 2 éves kicsije...
És itt osztja az észt !! Lehet, hogy Ö a selmecigabika magyar hangja !!:-???
JAJMÁR
@SpamKontroll: 18:27 Értem, ez egy nagyon kellemetlen helyzet, hiszen nem tudtok hosszú távra tervezni, függő helyzetben vagytok a volt barátnő hitele miatt. Igen, a barátod is adós.
Ezért elhagyni az országot - és egész életre -, szintén fájdalmas dolog.
Ráadásul a Ti esetetek sem egyedi, sajnos, sokan itt hagyják az adóssággal terhelt ingatlanjaikat, és elmennek örökre. (Sok üres ház van errefelé.)
Kinek jó ez? A banknak nem, hiszen nem jut hozzá a pénzéhez. Az adósnak sem, mert "száműzetésbe" kényszerül, vagy élete végéig máról-holnapra, feketemunkából tengődni. Az ingatlanárak pedig a padlón vannak, mert olyan sok az eladó. A bankokban pedig megdőlt a bizalom, és a hitelezésben is. Nincs vevő. (Nekem is van egy eladó házam, örökség, de reménytelen... )

Itt van egy család, akiknek elárverezte a bank a házát, 4,5 millióért, de a tartozásuk már 20 millió körül van, mivel évek óta nem fizetik.
Nem tudom pontosan, hogy milyen lett az elfogadott törvény, de ezt is kezelni kellene, hogy a jelzálog értékéig legyen felelős az adós. Vegyék el a házat, és az adósok kezdhessenek új életet, tiszta lappal.

A Ti esetetekben is - a 360 m2 ház értéke azért nem lehet kevés - nem fizetés esetén vegye el a házat a bank, a többi tartozást pedig törölni kellene.
Akkor is ezt állítom, hogy én a saját hitelemet fizetni tudtam, soha egy hónap elmaradásom sem volt, és a "megsegítés" inkább csak az igazságosságot jelenti. Jól fog esni, de nem múlik rajta a ház.
Ne bántsuk már egymást, mindenkinek ez az érdeke.
human
@SpamKontroll: Az már egyértelműen kijelenthető, hogy volt a hitel mögött valódi devizavásárlás?
SpamKontroll
@Horizont: Ne tegyél már úgy, mintha ismernél engem...

Én nem érzelmi alapon közelítem meg... Nem fújolok senkire sem.

A barátom jóindulatból alárta neki, ezzel nekem nincs mit kezdenem.
Nyilván nem örülök, de ez van...

Az én dolgom a stratégia és menekkülési útvonalak felállítása.
Nem fogok kiállni a Partlament elé és kántálni... Én azt teszem meg, amit ÉN tudok és nem másoktól követelem, hogy változtassanak...

Ne aggódjál, voltunk ügyvédnél és mivel két szerződése van, tulajdonképpen a gyermek után járó összeget, illetve valamennyi megélhetési pénzt leszámítva mindent levonhatnak fizetéséből. És maradna mit levonni.

És??? Ki mondta, hogy én nem maradnék a barátom mellett bármilyen körülmények között?
Ezt is miből veszed?
SpamKontroll
@postamester: Istenem.. De hülye vagy... Barna hajú 100 kilós nőci vagyok...
Jah, nem dolgozok, mert próbálok megint teherbe esni.. Még, amíg találhatok egy kósza petét. Egy évig próbálkozunk, utána valószínűleg kezdek magammal valamit.

És Bogi azért jár magánbölcsibe, mert nem vennék fel sehova. Ősztól se vették fel.
Felőlem maradhatott volna, de imádja a gyerek társaságot...

Ennyi..

De megnyugtatlak, előtte 10 évig 3 munkahelyen dolgoztam, hétvégén dolgoztam stb. stb.

Ne azt hidd már, hogy mert a barátom eltart, akkor én rohadtul nem tudnék semmit sem csinálni.,.
Csináltam is, de most ilyen jó szerencsém van és nem kell dolgoznom...
Ami szerintem amúgy termszetes lenne kisgyerekes családoknál, de itthon nem az.
Elvileg nem kéne nagy dolognak lennie, hogy apa eltartja a családot... Elvileg legalábbis.
Ez csak itthon akkor nagy dolog.
SpamKontroll
@JAJMÁR: Azzal én is valamennyire egyetértek, hogy a házat vegyék el és azonfelüli tartozást töröljék el.

Ez valóban a bank és az ingatlanos felelőssége, hogy felmérje egy ingatlan mindenkori értékét.

A 90-es években néhány millióért vettek házakat, amik most 20-30 milliók.

Tehát vélelmezhették volna, hogy nem kerülnek azok a házak annyiba, ha nincs hitel (amiből sokan tudnak venni és felhajtja az árakat).

Igen, egy ilyen döntés is igazságos lehetne - szerintem is.

Az alapvető kereslet-kínálat elméletet minden szakmabelinek tudnia kell.
Tudniuk kellett volna, hogy lehetségesek olyan hatások, amik leviszik az ingatlan árát...
Ez lehet külső dolog is, pl. kiderül, hogy több településen szennyezett a talaj vagy az ivóvíz vagy valamilyen oknál fogva a vásárlók messze elkerülik.
SpamKontroll
@rosalinda57: És akkor a változó kamatokat hogyan faktorálod bele 20 évre?

És ha az elméleted alapján számolnák, akkor nem biztos, hogy minden szerződésnél olcsóbb lenne a Ft hitel.
postamester
@SpamKontroll: ma 08:55
Na figyelj, te hájas,dagadt szöke maca!!!
Elöször is nem vagyok hülye, másodszor ezt
a jelzöt próbáld meg a szükebb családi körödben
szétosztani, müveletlen paraszt 3,14-cha !!!
whatthefuck
Na igen, az emberek egy része úgy gondolja hogy mindenki más dögöljön meg, talán még valami kéjes élvezet is átfut rajta mások szerencsétlensége láttán. Az ilyenek röviden szaremberek, kár velük vitázni!

Szerintem épeszű hiteles soha nem is gondolta hogy a hitelét ne fizesse vissza kamatostól, azonban az sem várható el senkitől, hogy a hitelét háromszor fizesse meg, erre semmilyen körülmény nem szolgáltathat alapot. Ilyen egyszerűen nincs és az emberek nem is fogják megfizetni az uzsorát. Ha elég sok embert hoznak ilyen helyzetbe annak nagyon csúnya következménye lesz. Addig kell gátat szabni ennek amíg lehet. Az eredeti követelést támasszák a hitelesek felé amit azok kötelesek teljesíteni, ezt vállalták. Azok pedig akik hiú reményeket ébresztenek bennük, szintén hibát követnek el, mert ha a fejed tetejére állsz is, a hitelt ki kell fizetni! A legaljasabbak azok, akik az emberek szerencsétlenségét kihasználva ráveszik az embereket hogy ne a banknak fizessenek hanem nekik, mindenféle hamis ígérettel csábítják magukhoz és az utolsó pénzükből is kiforgatják őket. A probléma körül hiénafalkák csoportosulnak és azóta is zavartalanul manipulálják azokat akik hagyják, ill. nem képesek a helyzetüket józanul felmérni.
postamester
@SpamKontroll: julius 4 19:32

Idézlek:
" ...családom is szopóágon lehet, ha ribanc ex nem fizet..."
Hát van alpári stílusod, az biztos de lehet, hogy fent emlitett
személynek is azonos véleménye van Rólad...Erröl ennyit !!
SpamKontroll
@postamester: Mint mondtam, nem vagyok szőke...

Én röhögve értettem, hogy hülye vagy... átvitt értelemben, de ha ennyire érzékenyen értint, akkor lehet, hogy tényleg az vagy... -)
SpamKontroll
@postamester: Én csak az igazat mondtam. A káromkodásnak szerintem van helye az életben, ha valaki ezt nem érti, akkor sajnálom.

A mondanivalóm ugyanúgy áll. Ha nem tudod belőle kiolvasni a lényeget, akkor sajnállak.
SpamKontroll
@Horizont: Semmiképpen nem fogunk fizetni.

Igenis, nagyon sok hiteles baromira túl vállalta magát.
Ez az egyik fő gond.

A kisember 7 milliós hitelffelvétetele is túlzás volt (mint azóta kiderült), de sajnos én magam többeket ismerek, akik a mai napig is felveszik a 15 milliót.

Van, aki csak a 6-ot vette fel, de sokan a 15-öt...
SpamKontroll
@Horizont: Én nem azért írtam le a történetemet, hogy sajnáljon bárki is... Majd mi megoldjuk a bajunkat.

Én csak azért írtam le, mert többen megvádoltak azzal, hogy én a bankok oldalán állok...

Szósincs róla!
postamester
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
postamester
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
SpamKontroll
@Horizont: Az nem vállalta túl magát, aki tudja fizetni..
SpamKontroll
@Horizont: Most már tényleg többször nem írom le: ezt nem lehet érzelmi alapon megoldani.
A sajnálat nem segít, csak valamilyen állami-adós-bank stratégia.

Igenis, nagy a baj, de ezt csak reális tárgyalások, egyeztetések útján lehet megoldani vagy enyhíteni.
SpamKontroll
@Horizont: Erre fogják most hozni a törvényeket. Most mit akartok?

És ha most 50 Ft lenne a frank, akkor is erről beszélgetnénk vagy inkább arról, hogy akkor meg a Ft hiteleseket verték át...
Nézőpont kérdése...
SpamKontroll
@Horizont: Sajnos, a jószándék a pokolba vezető út...

Én nem sajnálok senkit, mert mindenki valamilyen szinten felelős önmagáért..

Más támogatni és más segíteni...

Támogatni sokkal szívesebben támogatok, amikor már látom, hogy valaki amúgy is tenni akar valamit...

Segíteni meg azon kell, aki nem tud elmmeni W.C.-re meg ilyenek...
1magyar
@SpamKontroll: Nem is kell a bankokat sajnálni, tönkre kell tenni úgy őket,hogy minden elcsalt pénz visszamenjen annak akiktől kicsalták állami törvényekkel.
Most törvényekkel visszaadni!!!
Ennyi..
JAJMÁR
@SpamKontroll: Gondoltam, hogy van "saját" devizás történeted :) Rengeteg embernek van, és tudod nem azért, mert hülyék... szóval, picit úgy indultál itt, hogy másokat lebecsültél... Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, - mert idősebb vagyok, és én már felneveltem 3 gyereket -soha ne becsüld le az embereket, főleg ismeretlenül. Lehetsz Te akár doktor is, - főleg manapság - mindent nem tudhatsz. Mindig van olyan terület, amiben mások jobbak.
A bankok bekalkulálták az ingatlanárak várható csökkenését, növekedését. Vannak I-es,II-es,III-as kategóriájú települések, ehhez képest állapítják meg az értéket. Nem egyformán adnak hitelt sem rá, 25 %-70 % között, ha jól tudom. Van, ahol el sem fogadják az ingatlant jelzálognak,
A válság vis maior volt.
A devizahitelekkel semmi baj nem lett volna, ha nincs gazdasági válság.
A felvétel idején ez volt a legjobb ajánlat, tehát akinek hitelre volt szüksége, ezt választotta. (Aki nem, azt az embert én soha nem fogom megérteni :) )

Megoldani pedig azért kellett már évekkel ezelőtt, mert hozta magával a még súlyosabb eladósodottságot. Eleinte mindenki fizetni akarta, és ezért még forinthiteleket is felvett... stb., aztán sorra bedőltek mégis. Jó nagy adósságcsapdában van a lakosság tetemes része. Kereshetünk bűnbakot, de attól még a probléma itt van. Először meg kellene oldani.

A megoldás a politikusok kezében volt, és van, ezért én rájuk haragszom, mert politikai haszonszerzésre használták, és hagyták, hogy idáig süllyedjen az ország. Még most sem azt látom, hogy az ország talpra állása érdekében történnének a dolgok. A bankszektor tönkretétele nem az ország érdeke.
1magyar
@whatthefuck: Igen, akivel háromszorosan fizettetik vissza a hitelt a magyar törvény szerint uzsorások, de szerintem bármely ország törvényei szerint is.
Ezeket büntetni kell, a tolvajokat még börtönbe is csukják ha nem banki szervezetten hanem egyedül uzsorázik.
verőce21
1. Áder aláír.., belebukik, mert a Bankszövetség elviszi az ügyet az EU bíróságra.
2. Áder nem ír alá belebukik, OV kicsinálja.
3. Áder nem ír alá, átküldi a törvényt az AB-hoz normakontrollra...(eltelik egy-két hónap)
verőce21
@SpamKontroll: Kár volt ennyire kiadnod magad! Úgy tűnik gyomrossal földre küldenek.
whatthefuck
@verőce21: szerintem meg ebbe nem lehet belebukni, akkora politikai potenciál van benne. Aki ezt a kérdést a társadalom számára megnyugtatóan rendezi, az óriási erkölcsi tőkét szerez. Nem hinném hogy viktor ezt a tőkét tálcán átadná Ádernek azzal hogy kicsinálja.
SpamKontroll
@JAJMÁR: Én nem lebecsülöm, azt, aki felvett én csak nem tudom elképzelni, hogy valaki, aki ebben az országban megélt 10-15 évet (tehát a fiatalabbak is) nem láthatták azt, hogy itten minden 5 perc alatt borulhat..

Mint már korábban írtam, ebben az országban minden évben komolyan tönkretettek egyes iparágakat...
Hol a primőr termelőket, hol a gilisztásokat, hol a libásokat, hol ezt, hol azt..

Szerintem nincsen még egy olyan ország, ahol egy éjszaka alatt törvényeket hoznak a felmerülésüktől a tárgyalásukon át az aláírásukig nem telik el 1 hét...

És nem csak az orbán kormány, de előbbi kormányok is állandóan ezt tették..

Én csak nem tudom elképzelni, hogy a legtöbb magyar embernek ne lennének ismerősei, akiket valamilyen szinten tönkretettek...

Vagy a legtöbb magyar nem emlékezne a 30%-os inflációra? Nem volt olyan régen...
Középiskolás voltam... Kilencvenes évek eleje..

Én ezért nem tudom elképzelni, hogy az emberek ennyire naívak...

Még valahogy 5 évre, talán 8 évre előre mernék tervezni pár milliós hitelt, de 20 év...

20 év alatt MINDEN megtörténhet. Betegség, válás, beteg gyerek, munkahely elvesztés, vállalkozás tönkremenetel, extrém infláció...

Nekem ez a fura...
Az, hogy egy amerikai vagy egy német nem hitte, hogy lehet munkahely elvesztés, az megint más...

MInt mondtam, én is gondolkodtam rajta, hogy felvegyek másfél milliót..
De akkor sem volt olyan hosszú a táv, amennyire emlékszem...

Aztán gondoltam, hogy inkább kamatmentesen hallgatom anyámat...
verőce21
@whatthefuck: (11:50) Látszólag most milliónyi ember érdekét képviseli a kormány. De év végére az EUR/HUF árfolyamnak vissza kellene térnie a 300 körüli szinthez különben az államadósság elszáll és mehetünk vissza a túlzott deficit eljárás alá.

A 40%-nyi állami devizaadósság miatt leginkább kézenfekvő a kormánynak a dev.hitelek forintosítása, mert ellentétes irányú mozgásokat generál a devizapiacon, mint ami most történik.
whatthefuck
@verőce21: ezzel nem tudok vitatkozni. Részemről szkepticizmussal szemlélem a történéseket az általad említett okokból kifolyólag is.
SpamKontroll
@Horizont: Nnah, jól van... hagyjuk ezt... Mindenkinek igaza van...

Engem nem kell sajnálni, mert az én "útálatos, antipatikus, embertelen" hozzáállásom ahhoz vezetett, hogy saját pénzből (munkával keresve) tehermentes ingatlanjaim vannak...

Akkor kinek a hozzáállása nyert?

Mindenkinek sikeres törlesztést kívánok én megyek a bérleti díjakért... Adios...
verőce21
@Horizont: (11:55) Nagyon borúlátó a végső értékelésed. Mint fentebb írtam, a kormánynak is fontos a megoldás.
De azt én sem hiszem, hogy 40% lenne a csökkenés, mert máshol arról írnak. "...az elfogadott törvény alapján az OTP Csoportnak az árfolyamréssel kapcsolatos visszatérítési kötelezettsége várhatóan mintegy 27 milliárd forint. "
Most komolyan? 27 mrd miatt aggódnak? (Csányi egyedül majd a felét kikesselte.)

( Hozzáteszem, ehhez még jönne a vitatott kamatemelés, az nagyobb súlyú.)
JAJMÁR
@SpamKontroll: 11.55
"Még valahogy 5 évre, talán 8 évre előre mernék tervezni pár milliós hitelt, de 20 év..."
("itten minden 5 perc alatt borulhat"..).?
Nem az ellentmondást akarom fejtegetni, de azért érdekes :)

Valóban ott tartunk, hogy az emberi mértékkel mért távoli jövő rendkívül bizonytalan, de még a jelen is, hiszen sokan azt sem tudják, hogy másnap lesz-e még fedél feje felett, étel az asztalon stb. és ez nagy baj. :(
Maslow óta tudjuk, hogy vannak olyan emberi szükségletek, amelyek nélkülözhetetlenek. Soknak még az első szint elérése is vágy. A második szinten van a biztonság, rend, kiszámíthatóság...
Sok ember nem él emberi módon :( hát, hogy jut így el az önmegvalósításig?

Az embereknek biztonság kell, kiszámítható jövő kell, hogy építkezni tudjon, de hát ha az alapok nincsenek meg, hogyan?
A múlttal kapcsolatban nincs igazad, még soha nem volt ekkora káosz, mint manapság.
SpamKontroll
@JAJMÁR: Ettől volt sokkal nagyobb káosz is...

Már ne is haragudjál... 89-től kezdve jó néhány éven át 30%-os infláció volt.

Rengeteg ember, akik az előző érában kaptak diplomát, szakmát azonnal állás nélkül maradtak... Pl. a bányászok...

Én emlékszem rá, mert akkor felsp tagozatos voltam...

Anyám rettegett minden nap... Csak egy takarító, de a vállással a háta mögött már tényleg csak az ő fizetésére számíthatott...

Arra még én is emlékszem, hogy minden forintot megfogott és ezekben az években nem is nagyon láttuk..

Semmi mást nem hallottam, mint hogy "megyek, amíg van munka..."

Miről beszéltek ti?

A munkások száz ezrével kerültek az utcára Csepelen, Ózdon meg megannyi településen...

Százezrével...
whatthefuck
@SpamKontroll: a trágya már a füledig ér és egyre süllyedsz. Minél többet árulsz el magadról, annál ellenszenvesebbé válsz minden szempontból. Szerintem hagyd abba és húzd le magad. :)
JAJMÁR
@SpamKontroll: 12:30 Benned ez hagyott nagyon mély nyomot. Aki meg ma kerül utcára, munka és fedél nélkül, - hát még ha félig gyerek - , vagy aki úgy alszik el minden nap, hogy sorban állnak a felszólítások, és fogalma sincs, miből és hogyan, és mi lesz velük, ők valószínűleg ezt nem fogják soha elfeledni.
Igen, igazad van, az sem volt jó időszak, csak akkor ott volt a remény...
SpamKontroll
@JAJMÁR: Pont ez az... Hogy addig a pontig az emberek jogosan gondolhatták azt, hogy ez nem lehetséges, mert a szocializmus megvédte őket..

De, aki most kerül utcára, az az elmúlt 25 évben igazán láthatta, hogy ez baromira lehetséges...

Pont ezt nem értem az emberek mentalitásában...
Látható, hogy lehetséges... Nem derült égből villámcsapás...
SpamKontroll
@whatthefuck: Mert miért is?

Dehogy húzom le magam... mert van véleményem és mert nem egyezik a rinyálós hozzászólások többségével???

Mert én gondoskodtam önmagamról?

És nem mások pénzén próbáltam jobb életet reménykedni???
Ez, az ami annyira antipatikus??
JAJMÁR
@SpamKontroll: Feljebb írtam, hogy az embernek - minden embernek - természetes szükséglete a biztonság, a bizalom érzése. Azt gondolod, hogy de hát akkor miért vett fel hitelt?
Éppen ezért. Az emberek többsége a biztonságát, egzisztenciáját vélte megerősíteni, és megvolt a bizalma a magyar államban.

Nekem egy jó barátom, aki sokkal többet tud nálam, a következőket mondta:
"- ugyan, ha elszáll a svájci frank, az állam közbelép, hiszen az állam is, az állami intézmények is vesznek fel ilyen hitelt. Az állam nem hagyja, vagy ha igen, akkor csődbe megy." Az állam csődje pedig nagyon valószínűtlennek tűnt.
Na, igen, ami történt, ezt még az én okos barátom se látta előre :)

Mint már írtam, előállt egy helyzet, amit meg kellene végre oldani. aztán majd visszanézve, megkeressük az okokat, meg, hogy ki a hibás. Előbb mentsük meg azokat, akiket még lehet .
Kívánok Neked sok sikert - meg a várt babát - és remélem elkerülitek a "rémálmot". :)
SpamKontroll
@JAJMÁR: Úgy legyen, jöjjön a baba... Megyek, jönnek a vendégek... Üdv...
Grafix69
@SpamKontroll: Azt szeretném megkérdezni tőled ,most pénteken utaltam haza 150 Eurót és váltották a CIB Bank 300 FT al ,na de a kezelési költséget ami 2 Euró volt , mé 314 FT al számolták ? Na ilyenekkel van tele a töke az embereknek.
SpamKontroll
@Grafix69: Nekem is volt ilyen... Nem banknál, hanem MoneyGramnál vagy valami ilyesminél.

Nem azzal az árfolyammal, hanem belső árfolyammal számolták...
bretagne
Azért tüntetnek, mert tudják, hogy most sem lesz megoldva a probléma. Ez is a baj, hogy semmi összefogás nincs az országban. Miért csak ötvenen? A többi ember hol van? Akinek nincs adóssága, csak szolidáris a többivel.
1magyar
@bretagne: A kormány bacta el, a kormány oldja meg - ezt várják az emberek.
SpamKontroll
@Horizont: Azért mert van 3 gyereked meg idősebb vagy, az nem jelenti automatikusan azt, hogy mindenben okosabb vagy mint egy fiatalabb...

Ezt sem csípem...

A tisztelet nem kell, hogy automatikusan kijárjon egy idősebbnek...

A tetteid alapján legyen a megítélés...

Elmúltak már azok az idők, hogy csak azért, mert valaki idősebb neki minden kijár...

És akkor mi van, ha felneveltél 3 gyereket... Ezért sem jár ki automatikus tisztelet...
Ettől is kiver a frász...

És, én már lakást raktam a két éves gyerekem alá, akkor nekem több tisztelet jár?
Miért járna?
SpamKontroll
@Horizont: Persze, majd neked visszafizeti a kormány az adósságodat... a gyerekeid diplomáját állta a kormány, majd a lakásukat megoldold hitelből, mi?

Okostojás... Követelőzzél csak, nem sokra mész... talán majd legközelebb jobban meggondolod, hogy mire veszel fel hitelt...
SpamKontroll
@Horizont: Ne idegeskedj, mert még a nyugdíjat sem fogod megélni.

Miért is lennék én "újgazdag tyúk"?

Először is: közgázt végeztem, ezért nem mondhatod, hogy teljesen tudatlan és hülye lennék a hitel témához...

Másodszor: én magam gyűjtöttem össze a pénzt, amiből ingatlanokat vettem a családommal összefogva..
Miért lennék ezért "újgazdag"??

Harmadszor: nem én voltam az, aki aláírt bármilyen hitelszerződést...
Az TE voltál...
Nyilván akkor is olyan sok eszed lehetett...

Idegesít az igazság, ugye?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.