Hétfőtől Budapest mellett három nagyvárosban, Debrecenben, Győrött és Szegeden ellenőrzik az autók környezetvédelmi állapotát – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vasárnap az MTI-vel.

A hagyományos közúti akció során 1500-1700 gépkocsi környezetvédelmi állapotát mérik fel hétfőtől péntekig.

A környezetvédelmi szempontból jól karbantartottnak bizonyuló autók vezetői jelképes ajándékot, egy szivargyújtós USB csatlakozót kapnak. A szennyező autók vezetőinek figyelmét felhívják a rendszeres karbantartás szükségességére – írták a közleményben.

Kiemelték: az ezredfordulón még csak a dízelmotoros autók fele, a benzinmotorosok kétharmada felelt meg a követelményeknek. Az elmúlt években tíz vizsgált autóból kilencnél már nem találtak kifogásolnivalót a szakemberek. A látványos előrelépésnek köszönhetően a közlekedési szennyezés negyedével-ötödével csökkent, érdemben javult a levegőminőség a nagyvárosi övezetekben.

Az NFM kitért arra is, hogy a statisztika szerint a budapesti gépjárműállomány fiatalabb és korszerűbb az országos átlagnál, ennek ellenére a legutóbbi ellenőrzések során arányaiban mégis éppen itt nem felelt meg a követelményeknek a legtöbb gépkocsi. Tavaly a fővárosban a vizsgált autók több mint 12 százalékánál, Debrecenben 10, Győrött kevesebb mint 5, Szegeden pedig mintegy 2 százalékánál jeleztek problémát a műszerek.

A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Zöld Autó Központja, a NFM felkérésére tizennyolcadik alkalommal szervezte meg az európai mobilitási héthez kapcsolódó akciót, amelynek keretében tíz, közúti környezetvédelmi ellenőrzésekre alkalmas gépkocsi dolgozik majd a négy nagyvárosban, naponta változó helyen, összesen több mint harminc helyszínen.

33 hozzászólásarrow_drop_down_circle

human
Akkor gondolom a helyi és helyközi járatos buszokat is megnézik, mert mikor biciklivel vagy motorral beáll az ember mögé a piros lámpánál, induláskor köpni-nyelni nem lehet a mérgesgáztól.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
szandokan
Nagyon helyes. Vannak autók, amelyeket már a forgalomba sem volna szabadna engedni.
volvós
seszták Kft / Bt / Gmk újabb fosztogatása a szegények között !!!
Meine Ehre heisst Treue
@pbalage: Persze, hogy nem. Nem figyelmeztetni kellene, hanem a helyszínen azonnal bevonni a forgalmit, levenni a rendszámot, az autó pedig tréleren mehet a kukába.
volvós
@szandokan: Ha a Trabant Kombimra célzol, az többet ér, mint a Te Lexusod...
Az már 100%-ban a ( KIFIZETETT ) tulajdonom, és minden évben a müszaki vizsgán
hibapont nélkül vizsgázik !!!
pbalage
@Meine Ehre heisst Treue: a kukába szerintem kicsit erős,

Vegyünk mondjuk egy példát, hogy mennyire jó is az, ha leveszed a rendszámot:

Legyen mondjuk például egy pék a bukó.
Abból él, hogy kenyeret süt, kiszállítja boltokba, meg hasonlók.
Van mondjuk egy félig lepusztult teherautója, elbukik, mert magas a mittudomén milyen szintje.
Elveszik a teherautót, ez soha többet nem lesz pék, hanem egy vergődő munkanélküli, közmunkás, hajléktalan, kivándorló, vagy a franc tudja mi.
Többe kerül a hús, mint a leves.

Az ilyeneket pl. Új-Zélandon (arrafelé nem valami nagy a bürokratikus rendszer)
úgy szokták megoldani, hogy oké ennyi a büntetés, ezt most mindenképp kifizeted, eldöntheted vagy az autódra, és bemutatod mikor kész, vagy az államkasszába, de akkor többet nem mész az autóval.

A rendszer működik.
szandokan
@volvós: Az én Lexusom már vásárláskor ki lett fizetve, szóval mellélőttél. Egyébként nem a te Trabantodra gondoltam, hanem az összes olyan járműre, amelyik jóval a megengedett felett szennyezi a levegőt.
human
Akkor gondolom a helyi és helyközi járatos buszokat is megnézik, mert mikor biciklivel vagy motorral beáll az ember mögé a piros lámpánál, induláskor köpni-nyelni nem lehet a mérgesgáztól.
Vasárnapiiskolás
@pbalage: Leszarom mivan a pékekkel zéföldön. Itt ne füstöljön a homárgyerek egyik szara se.Le kell cserélni a buszokat,vagy mindenki úgy fűstől ahogy akar.
szandokan
@pbalage: Nem rossz, legközelebb, ha változtatnom kell, ez lesz...:-)
Vasárnapiiskolás
@pbalage: Ebben az országban ilyenért pénzt kell kapjak.Ez MO. nem NZ.
pbalage
@Vasárnapiiskolás: hozzáállás kérdése, de szerintem az eredmény ugyanaz, a barátság pedig megmarad az autós és az állam között.
(egyébként én is utálom, mikor a cseszneki szerpentinen egy pótos IFA megy előttem felfelé, én is elsorolom a felmenőit ától cettig) :)
pbalage
@human: fogadjunk, hogy a buszokat nem nézik, az vinné a pénzt, de pl egy határértéken épp csak 0,0001%-kal túllépett mondjuk teszemazt Lexus tulajdonosa meg fizethet.
Na jó, nem Lexus, hanem valami más, csak momentán egy más se jut eszembe. :)
De majd lássuk a jövő héten a statisztikát.
verőce21
Becsapós ám ez a környezetvédelmi határérték! Mert egy újabb, modernebb gépjárműre szigorúbb a követelmény, mint mondjuk egy Trabantra.(hogy a fentebbi példánál maradjunk) Elképzelhető, hogy a Trabant, vagy 25 éves Lada jobban megfelel a kategóriája követelményeinek, mint egy Lexus.
És lehet, hogy egy elhanyagolt sokadik katalizátoros gépjárműről kell(ene) levenni a rendszámot, míg egy öreg négyütemű Wartburg vígan gurulhat tovább! :)
verőce21
Én remélem, sok kocsit ki fognak vonni átmenetileg a forgalomból, nemcsak egy tessék-lássék intézkedés lesz. Az a sok bontószökevény roncs, amit a nepperek behoznak az országba, nyugaton már rég nem futhatna környezetvédelmileg, csak Kelet-Európában. Mert a katalizátort is cserélni kell 6-7 évente (átlag 70-80 ezer Ft) a teljes kipufogórendszer mellett! Ezt csak nagyon kevés kocsin végzik el.
Desischado
Szerintem ez csak arra van, hogy kasszírozzanak egy kis pénzt,
Meine Ehre heisst Treue
@pbalage: Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy a történetnek van bizonyos mérvű társadalmi, gazdasági vonzata, ám nálam ez nem szempont.
human
@pbalage: Hát egy lexusnak nagyon nem szabadna a közelében sem járni a határértéknek. Azt büntessék is.
Tekla
@Meine Ehre heisst Treue: Mivel járna dolgozni a falu foglakozásba bevont része? Gyalog 30 kilométert 68 ezerért? Normálisak vagytok amikor ezt leírjátok? Hogy visszük el a gyerekeket orvoshoz 20 kilométerre, talicskával? Az egész falu áll, pár halálra lepukkant járműből. Ez itt az életet jelenti, még boltunk sincs mert nem éri meg a vállalkozónak.
Tekla
@Vasárnapiiskolás: no ők is lekakilják mi van veled , ez már csak így működik!
Tekla
@pbalage: Neked találták ki a repülőt , azt nem kell tekintettel lenned a veled egy nyomsávon haladó többire!
Meine Ehre heisst Treue
@Tekla: Nem kötelező egy térképen sem létező sz@rkupacban lakni.
Tekla
@Meine Ehre heisst Treue: Nem kötelező mindent idióta törvényekkel szabályozni.
A városok , nem élhetőek a szmog miatt, az ehető élelmiszer termelhetőségének hiánya miatt, a tömegnyomor miatt, az állat tartás lehetőségének hiánya miatt,stb...
Sede
A hangos, dobhártyaszaggató motorokra mikor fognak végre lecsapni???
Meine Ehre heisst Treue
@Tekla: Mindent valóban nem, de ezt igen.

Élhetőek azok, csak a megfelelő részen kell lakni. Bizonyos szinten élelmiszert is lehet termelni, tömegnyomor sincs mindenütt, az állattartás terén jobbára marad a lakásban tartott díszállat - valamit valamiért.
coyote3
Kezdjék mindjárt a közösségi közlekedés buszaival...
Vasárnapiiskolás
@pbalage: 20 éve még én is a bivaly IFA autóval küzdöttem az utakon,még külországban is.Viszont jobb volt,mint a ROBUR. Utólag kérek elnézést:)))
Senara
@coyote3: "Kezdjék mindjárt a közösségi közlekedés buszaival..." Pontosan Egy leharcolt busznak nagyobb a káros anyag kibocsájtása min egy kisvárosnyi zsigának .Tudom kicsit túlzás . Így csak bevételnövelésnek látom az egészet .
Vasárnapiiskolás
@Tekla: Én ezt vásárolt diploma nélkül úgy mondanám "leszarnak" .Így érti mindenki..
Tekla
@Meine Ehre heisst Treue: Hát egy díszállat nekünk nem elég enni való! Két disznó is elfogy az apró baromfi félék mellé.Zöldségből,gyümölcsből is sokat fogyasztunk. Olyan fajtát ami vegyszermentes természetesen. Ezeket egy városban nem lehet előállítani táp nélkül. Úgy meg már nem nevezhető tápláléknal, legfeljebb ehető dolognak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.