Kényszerleszállást hajtott végre szerda délelőtt a Magyar Honvédség egyik Gripen repülőgépe, a pilóta katapultált – közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) az MTI-vel.

A HM azt írta: június 10-én a Magyar Honvédség egyik JAS-39 C Gripen típusú repülőgépén a felszállás után a repülést veszélyeztető műszaki hiba lépett fel, ennek következtében a pilóta megfelelő biztosítás mellett 10 óra 52 perckor kényszerleszállást hajtott végre, miközben katapultált.

Kényszerleszállást hajtott végre egy Gripen

A pilóta eszméleténél van, orvosok vizsgálják – áll a közleményben. Az esetről a Honvédelmi Minisztérium szerda délben sajtótájékoztatót tart Budapesten.

20 hozzászólásarrow_drop_down_circle

hetöndöe
A repült órákra számolva a katasztrófák száma több mint sok.Ki is döntött ezen gépek beszerzéséről egy személyben?
Csak nem a felcsúti vadparaszt?
Na ennyit ért egyéb dolgokhoz is.
Akár röhögni is lehetne rajta,ha nem került volna az országnak ez is sok-sok milliárdba.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
wagabund
kényszerleszállás után a pilóta nélküli a repülő csak úgy gurul bele a vakvilágba?

ha valaki elmondaná...mi is van ilyenkor...
Senara
Remélhetőleg a hőszerelmes honvédelmi miniszter nem enged fölszállni egyet sem , míg ki nem vizsgálják .
nyanya001
@wagabund: Majd a Hende elmondja, csak még nem tudja mit lódítson !
pbalage
lehet van bennük egy időkapcsoló, hogy eddig meg eddig mehet, aztán ha nem fizetnek, akkor lezuhan azt hali.
Főlökött
@wagabund: Nem gurult, mert nem volt min :(

Ha a futót nem tudta kinyitni, az lehet hidraulika, vagy elekrtomos rendszerhiba. Mindkét hibalehetőség hatással van az irányításra is. Majd kiderül, mi - melyik volt. Lehet, hogy mindkettő.
Egy viszont biztos, gyorsan fogynak a gépek, mert ha tényleg hasra tette és úgy állt meg a betonon, akkor ennek is annyi, többet nem fog repülni.

A pilcsi pedig, ha katapultált, márpedig állítólag azt tette, minimum 1/2 évig pihikél - jó esetben, mivel a ROB nem engedi fel. 90%-ban a gerincet ért terhelés, 10% más - a katapultálás során fellépő sérülések miatt. Ha szerencsétlenül ment a dolog és maradandó sérülése keletkezett, életében már nem repülhet, max. elméleti oktató lehet Szolnokon.
papa.49
Röpke 1 hónap alatt három kényszer leszállás, nem semmi ezekkel a gépekkel nem kell még harcba se bocsátkozni elég őket nap, mint nap felküldeni, a nyár végére már csak a roncsok lesznek, mert ugye megint a régi mese az döntött a saját tökfeje után akinek halvány lila fingja nem volt semmiről!!!
Anna Mária
@papa.49: A tökfejnek ahhoz volt esze, hogy amellett a típus mellett döntsön, ami egy kissé felturbózza a családi költségvetést.
papa.49
@Anna Mária: Na de végül is repülő vásárlásról kellett volna döntenie, nem arról hogy mennyivel gyarapodjon a családi kassza!!!
Anna Mária
@papa.49: De hát mégis, melyik döntésében nem a családi kassza áll az első helyen?
papa.49
@Anna Mária: Észrevettem már hogy a ,,közös lábunkon,, ácsorog az egész pereputy!!!
pbalage
@csergolec: én mondjuk légigyengeségnek nevezném.
human
@csergolec: Ja. Az ellenségnek nem fegyverekre lesz szüksége, csak kis türelemre amíg minden tönkremegy.
hetöndöe
A repült órákra számolva a katasztrófák száma több mint sok.Ki is döntött ezen gépek beszerzéséről egy személyben?
Csak nem a felcsúti vadparaszt?
Na ennyit ért egyéb dolgokhoz is.
Akár röhögni is lehetne rajta,ha nem került volna az országnak ez is sok-sok milliárdba.
papa.49
@nyanya001: Ez egy jó kérdés, mikor a cseheket nyaggatták akkor a zsabszem erősen mínuszban volt a hazugovicsnál!!!
@hetöndöe: Már bevett szokás, hogy a pali csak olyan üzletet köt ahol neki leesik a jájem, majd kíváncsi leszek a hóhérral hogyan fog egyezkedni!!!
mate03
@hetöndöe: Sem a géppel sem a pilótákkal,nincs baj! A műszaki személyzet,kiválóan értett a MIG-típusú gépekhez!Hisz ezt a típust tanulták a főiskolán! A grippen-re 6 hónapos átképzést kaptak! Csodálom hogy idáig csak 3-baleset volt!
hetöndöe
Nem egy kiforrott típus még a Jas-39.másrészt évi 20-30 óra repülés vajon milyen "rutint" biztosít egy pilótának?A rossz típusválasztásban és a kevés repült órában kódolva volt a balesetek esélye,bármilyen jó is a műszaki személyzet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.