Egy anyuka posztja nagyon terjed a Facebookon. Azt írja, hogy a kislányával játékmotoroztak, amikor leesett róla.

A posztban látható fotókon jól megfigyelhető, hogy a kislány feje csúnyán megsérült. Erre az anya taxit hívott, ám a sofőr azt mondta, mivel a gyerek vérzik, ő bizony nem viszi el, mivel akkor ki kell cserélnie az ülést, ami hatalmas ráfizetés számára.

A poszt szerint az anya próbált rá hatni, megkérdezte, hogy van-e gyereke, ám erre nem kapott választ, csak annyit, hogy a férfi sarkon fordult és elment.

Ezután egy autóst intett le, aki mindenféle ellenszolgáltatás nélkül elvitte őket a kórházba. A teljes történet itt olvasható el.

49 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Zsoel
Elöljáróban leszögezem: mérhetetlen ellenszenvet érzek a taxisokkal szemben - a magam részéről inkább térdig járom le a lábam, mint hogy beszálljak a kocsijukba. Emberileg ritka bunkón viselkedett ez a taxisofőr is, mert ilyen esetben jobb érzésű ember egy fillér nélkül is segít, nem azt nézi, hogy véres lesz-e a kocsija, vagy sem.
De azért az anya se semmi...

Előbb azt írja: a kislány "arca nagyon fáj, szeme alatt be van dagadva, vastag seb borítja, igazából 2 mm -rel arrébb megy az ütés, a szemével maradandó károsodás lett volna."

Utána meg: "Lett volna rá időm, s, ha a helyzet úgy adta volna, nekifutasbol fejbe rugtam volna [mármint a taxist - Zsoel]. Egy anya tigris a legrosszabb...attól lehet félnie bárkinek."

És ha fejbe rúgja a taxist, és esetleg "2 mm-rel arrébb megy" a rúgás, mint ahová szánja, aztán maradandó sérülése származik belőle az illetőnek? Netán a rúgástól elesik, beveri a fejét, kómába kerül, vagy meghal? Akkor a nő mehet szépen bíróság elé, utána meg a kóterba, fizetheti a perköltséget, tejelheti a kártérítést az áldozat családjának, hosszú hónapokra anya nélkül hagyva a kislányt. Igazán felelősségteljes anyai viselkedés, mit ne mondjak. De még ha nem is alakul ilyen tragikusan a dolog, akkor is: milyen példát mutat a gyerekének az ilyen ember? Ha valaki nem segít, azt megoldásképpen jól fejbe kell rúgni? Aki ilyet tesz, az magánál a segítségnyújtást megtagadó taxisnál is rosszabb.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Zsoel
Elöljáróban leszögezem: mérhetetlen ellenszenvet érzek a taxisokkal szemben - a magam részéről inkább térdig járom le a lábam, mint hogy beszálljak a kocsijukba. Emberileg ritka bunkón viselkedett ez a taxisofőr is, mert ilyen esetben jobb érzésű ember egy fillér nélkül is segít, nem azt nézi, hogy véres lesz-e a kocsija, vagy sem.
De azért az anya se semmi...

Előbb azt írja: a kislány "arca nagyon fáj, szeme alatt be van dagadva, vastag seb borítja, igazából 2 mm -rel arrébb megy az ütés, a szemével maradandó károsodás lett volna."

Utána meg: "Lett volna rá időm, s, ha a helyzet úgy adta volna, nekifutasbol fejbe rugtam volna [mármint a taxist - Zsoel]. Egy anya tigris a legrosszabb...attól lehet félnie bárkinek."

És ha fejbe rúgja a taxist, és esetleg "2 mm-rel arrébb megy" a rúgás, mint ahová szánja, aztán maradandó sérülése származik belőle az illetőnek? Netán a rúgástól elesik, beveri a fejét, kómába kerül, vagy meghal? Akkor a nő mehet szépen bíróság elé, utána meg a kóterba, fizetheti a perköltséget, tejelheti a kártérítést az áldozat családjának, hosszú hónapokra anya nélkül hagyva a kislányt. Igazán felelősségteljes anyai viselkedés, mit ne mondjak. De még ha nem is alakul ilyen tragikusan a dolog, akkor is: milyen példát mutat a gyerekének az ilyen ember? Ha valaki nem segít, azt megoldásképpen jól fejbe kell rúgni? Aki ilyet tesz, az magánál a segítségnyújtást megtagadó taxisnál is rosszabb.
wagabund
Gondolta, ha drágábban is, de taxit hív.. valószínű, hogy a mentőben valamiért nem bított.. ezután már a taxiban sem fog...

ezekből a példákból is látszik, a taxisnak nincs főnöke...ezért oly népszerű ez a tevékenység..azt csinál amit kénye-kedve megenged.
ila51
na a facebook commentek ...sok primitív , még írni sem tud ...máskor nem töltöm vele az időm
dodo571031
Ha mentőt hív azonnal ellátták volna a gyermekét a takszis viszont nem orvos így egy úttal tovább tart a segítség csúszása az anya rossz döntést hozott a pillanatnyi pánikban reméljük,hogy azóta a kicsi rendben van!!
sentinel216
Mi lett volna, ha a taxis előveszi az elsősegély dobozát, kivesz belőle egy géz pólyát, lokalizálja a kislány vérző sebét és irány a kórház, ami az balesettől autóval 3 percnyi távolságban van?
dodo571031
Hát most is kár volt hozzászólnod!!!@ila51:
verum
@emerencia: - mert arra sokszor egy órát is várni kell.
verum
@Zsoel: - most sem értek egyet.
A taxis, mint minden más, annyi, ahány féle ember. Találkoztam mérhetetlenül rendessel, aki még viteldíjat sem kért, mert orvoshoz mentünk és volt olyan, akit csak azért nem pereltem be, mert nem bízom a jogszolgáltatásban.
Aztán az anyuka reakciója is hagy kívánni valót maga után. Azonban egy anya, akinek a kezében vérző, síró kisgyereke van, bizony még nagyobb brutalitásra is képes, ha elutasítják a segítséget -- és én személy szerint érthetőnek tartom.
Zsoel
@verum: @verum: "A taxis, mint minden más, annyi, ahány féle ember. Találkoztam mérhetetlenül rendessel" Nem is vitatom. Kétségtelenül akad, másoktól is hallottam ilyet, viszont az ellenkezőjét sokkalta gyakrabban, na meg a saját tapasztalatom sem túl hízelgő a taxistársadalomra nézve. Lássuk be: összességében meglehetősen negatív a hazai taxisok megítélése, és nem alaptalanul. Az interneten is sok mindent lehet olvasni (igaz, prosztó utasokról is). Én mindenesetre távol tartom magam a szolgáltatóipar e kétes hírű szegmenségtől.
De a "lerúgom a fejét" mentalitás akkor sem megengedhető. Én nem vagyok olyan megértő, mint te. Ha a nő pofán rúgja a sofőrt, az nemhogy még kevésbé lesz hajlandó segíteni, de a rendőrséget is ráuszítja - jogosan, mert segítségnyújtás megtagadására nem lehet rá súlyos testi sértéssel válaszolni, az egyik csakolyan bűncselekmény, mint a másik. Egy anya mindig a gyermeke érdekeit nézze: ha valaki nem segít neki, akkor kérjen meg mást, de ne játssza a bosszú angyalát, még szóban sem.
emerencia
@verum: Nekem eddig mindig mázlim volt, ha mentőt kellett hívni valakihez. Kb.5-10 perc múlva megérkeztek. Mindenképpen őket hívnám vagy hívatnám valakivel egy ilyen esetben. Legalább tanácsot adjanak, hogy mit tegyünk.
verum
@emerencia: - szerencséd volt, de ez nem jelenti, hogy másnak is lehet. Nekem volt már, hogy a szomszéd eszméletlen volt, én hívtam ki a mentőt és csak negyed óra múlva jött. De az sem tudott újraéleszteni, mert nem volt valamilyen szerelése és ők hívtak ki rohammentőt, ami csak háromnegyed óra múlva ért ki!
Néhány perces küszködés után már csak a halált tudták megállapítani.
Én megértem, hogy vérző fejű kisgyerekkel, mihamarabb orvoshoz akart jutni az anyuka. Valószínűleg én is ezt tettem volna.
verum
@Zsoel: - ha nem vagy olyan megértő, akkor te a vérző fejű kislánnyal a kezedben hogy viszonyultál volna a taxishoz?
Egyébként mondani sok mindent lehet a pánik során, de ez egyáltalán nem biztosítéka annak, hogy meg is teszi. És kért is mástól segítséget, de addig a dühe a taxisra irányult.
ila51
@dodo571031: 11:07...teljes mértékben egyetértek veled
sentinel216
@emerencia: @dodo571031: 11:07

Azért nem hívott mentőt, mert a segélyközpont Zalaegerszegen van. Ott veszik a hívásokat és fontosságuk szerint értesítik a legközelebbi mentőállomást. A baleset helyszínétől a Kanizsai Dorottya kórház autóval kb. 5 percnyi távolságra van. Ha a mentő azonnal indul, az út akkor is dupla idő. A taxival, mire a központos leteszi a telefont, már a kórházba értek volna. Egyébként köszönet a segítő "civil" autósnak!
szaboria1
@sentinel216: Van egy bökkenő amit nem vesztek figyelembe a taxis nem szállíthat vérző embert ez benne van a működési szabályzatba.
Ráadásul mivel fejsérült volt így csak szakszerű szállítás jöhetett volna szóba. Részeget is csak a saját felelősségere szállíthat.
emerencia
@verum: Nehéz okosnak lenni, ha ömlik a vér valakiből. A szörnyen vérző agg korú édesapám pánikba esett és folyamatosa kiabált: hívjatok mentőt, hívjatok mentőt! Előtte pár nappal voltam a szokásos évi céges elsősegély oktatáson. Megrémültem a vértől de tennem kellett valamit mert különben elvérzik. Bepróbálkoztam egy nyomókötéssel, megnyugtattuk majd autóval bementünk a sürgősségi ügyeletre. Az asszisztens megdicsért a szakszerű ellátásért majd két órát vártunk míg sorra került.
verum
@emerencia: - igen, nekem is az lett volna az első, ha eszméleténél van a gyerek, mielőbb orvoshoz. Mentőre várni kétes dolog.
verum
@szaboria1: - a taxis a saját gyerekét sem vinné, ha vérzik?
Nem ütőér sérülés volt, nem literszám folyt a vér. Lám, a civil autósban több volt az emberség, nem sajnálta az ülését és a gyerek baj nélkül került orvoshoz.
Eszméleténél volt, ha eszméletlen, az merőben más dolog.
Egyébként tervbe van véve, hogy taxisokat bérbe vehetnek mentők kiegészítésére.
Nohiszen, ilyen taxisokat remélem nem fognak!
emerencia
@verum: Részvétem a szomszédod családjának. Sajnos nem mindig lehet segíteni. Egy tv műsorban hallottam, hogy lesz egy kampány ahol széles rétegeknek tanítják meg az egyszerű újraélesztést. Ha csak egyetlen embert sikerül visszahozni az életbe, már megérte:

www.youtube.com/watch?v=CMstTrW4kmc
verum
@emerencia: - igen, a felesége próbálta újraéleszteni a mentő kiérkezéséig, hogy ez mennyire volt szakszerűtlen, vagy mennyire hiábavaló, már sosem tudjuk meg. Mindenesetre a kevésbé fölszerelt mentős (bár a telefonban hangsúlyoztam, hogy eszméletlen és a szívével volt gond) sem tudott segíteni.
emerencia
@verum: Jó, hogy volt lélekjelenléte a feleségnek. Biztos vagyok benne, hogy nem volt szakszerűtlen. Tőlünk amatőröktől az az elvárás, hogy tegyünk valamit. Ő megtette. Kérdés, hogy ha idejében kijön a megfelelő mentő...
Gonoszgólya
@emerencia: "Miért nem mentőt hívott?"
Talán mert EZÉRT meg sem mozdult volna a diszpécser hogy riassza a mentőst.
Mond te nem követed figyelemmel a mai agyarországi állapotokat?
bencemacska
Valami nagyon nem gömbölyű ebben a történetben!
Nem volt sehol egy darab ruha, amivel le lehet takarni azt a k... ülést, hogy ne legyen véres?!
Megmondta a a taxi rendeléskor, hogy vérző gyereket kell a kórházba vinni?
A diszpécser nem tud megfelelő taxit küldeni, ha nem ismeri a körülményeket.
emerencia
@Gonoszgólya: Dehogynem. Minden előfordulhat. Az is, hogy seccperc alatt itt a mentő teljes felszereléssel és szakértelemmel és az is, hogy nem tud idejében jönni vagy hiába jön, eszköz vagy szakképzett személy híján nem tud érdemben beavatkozni. Mégis azt mondom, hogy nem szabad lemondani a mentőhívásról, ha szükséges !!! Ugyanakkor nem ártana, ha minden ember megtanulna legalább alapszinten valamennyire segíteni a mentők érkezéséig vagy helyettük.
1magyar
A taxisnak lehetett volna annyi esze, hogy kihívja a mentőt!
sentinel216
@szaboria1: 14:35
Legyen Neked igazad! De az is igaz, hogy a gépkocsivezetőknek elsősegélyből vizsgázniuk kell. A személyfuvarozó ránézésre megállapíthatta volna, hogy csupán felületi sérülésről van szó, vagy komoly a baj és ő hív mentőt, miután segítséget nyújtott. (Miután az anyuka láthatóan sokkot kapott.) Csak hát 5 perc útért kár a motort beindítani, tiszta ráfizetés.
sentinel216
@bencemacska: A taxit nem kellett rendelni. Az utca túloldalán van a taxiplacc, jó időben a járdára kitett padokon sziesztáznak a sofőrök.
Gonoszgólya
@emerencia: Én arra gondoltam, amikor a DISZPÉCSER nem ítéli annyira súlyosnak az ügyet hogy mentőt küldjön. Amire ugye egyébként már volt példa. Nem is egy.
szaboria1
@sentinel216: Itt csak egy állítás van az anyáé. Aki lehet, hogy nem a teljes történetet írta le.
bencemacska
@sentinel216: Akkor csak a sofőr(ök) mérhette fel a körülményeket. De nem tudom elképzelni, hogy ne legyen valami, amivel meg lehessen akadályozni a kocsi "bepiszkolását". A mentődobozban még ütőér elszorítására alkalmas rugalmas pólya is van!
Lusta volt a taxis, minden megvetést megérdemel! Ha a helyszínen volt, akkor segítségnyújtás elmulasztás is felmerülhet! Nemcsak a saját baleset esetén használhatja a mentődobozt!
sentinel216
@szaboria1: 20:01
Miért hazudott volna? Biztosan nem politikus. Miért van az, hogy mi magyarok sok esetben elmegyünk emberek mellett, akiknek segíteni kellene? Az afgán fiú nem mérlegelt, segített és megmentette egy komolyan sérült ember életét. Pedig ott aztán folyt a vér! Elkérgesedett a lelkünk.
sentinel216
@szaboria1: 14:35 - re

Akkor a taxis a mindenórás, szülni igyekvő kismamát is hagyja az útszélén, mert hátha baj lesz?
Zsoel
@verum: Én nem szoktam bosszút állni, ha nem segítenek nekem. A véleményem persze meglesz arról, aki cserbenhagy, de ha vérző fejű gyerek van a kezemben, számomra az az elsődleges, hogy akárkitől, akárhogy, de mielőbb segítséget tudjak szerezni a számára, ahogy végül aztán az anya is tette. Csak én nem fröcsögöm tele utána a Fészbúkot... Akkorra már rég ellátták a kislányt, órák teltek el az esemény óta, ez a fúria mégis azt írja, hogy fejbe rúgta volna a taxist. Azért ez sokat elárul a lelkivilágáról.
verum
@Zsoel: - nem baj, ha telefröcsögi, legalább szégyellje magát az a taxis. Kell az ilyen negatív reklám az ilyen alakoknak, megérdemlik!
sentinel216
@Zsoel: Te írtad 12:21 - kor:"A taxis, mint minden más, annyi, ahány féle ember."
Akkor ez érvényes az anyákra is, akiknek segítségre lenne szüksége a bajban. Van aki fejbe rúg, van aki rendőrségre, bíróságra fut, van aki túlteszi magát, ha nem lett komolyabb következménye a fiaskónak. Ez az asszony úgy gondolta kiteszi a fészbúkra az elkeseredett dühét.
verum
@sentinel216: - bocsi, de az idézet tőlem van, Zsoel is ezért tette idézőjelbe. :-)
micfild
@Zsoel: Az elkeseredés rossz tanácsadó...
De én mégis veled értek egyet... főleg azok után, hogy a kommenteket is elolvastam a poszt alatt.
Mondom ezt úgy, hogy az én kislányomat elütötte egy felelőtlen autós, és ennél sokkal súlyosabb sérülése volt. agyrázkódás és koponyaalapi törés... mégsem akartam lincselni és nem forgattam a fejemben olyasmit, hogy lerúgjam a fejét...az autósnak.
Egy anya- szerintem- azt nézi, hogy a gyereke meggyógyuljon és ezért imádkozik... nem a világra boritja ordenáré stilusban a "dühöt" ami lelkét mérgezi. Főleg akkor nem, amikor már nincs is különösebb baj...vagy ha a gyerek már tényleg jól van.
A mi autósunk vagy ez a taxis pedig számoljon el a saját lelkiismeretével.
justhpeter
Én bizony elvittem volna. Megvártam volna míg ellátják és haza is vittem volna anyukával együtt. Igaz én ráérő nyugger vagyok, de sok aprósággal a családban.
Zsoel
@verum: Nem értesz. Nem az a bajom, hogy nyilvánosságra hozta az esetet (azt nagyon is jól tette), hanem a stílus és az indulatosság, amellyel rossz példát állít a saját gyereke elé is.
Én valami ilyesmit írtam volna a helyében: "Kedves ismerőseim! A mai napon a balesetet szenvedett kislányommal hiába akartam sürgősen taxival a kórházba sietni, a kiérkező sofőr - a gyermek fején lévő sérülésekre hivatkozva - nem akart bennünket a kocsijába engedni, mondván, hogy vérrel szennyeznénk be annak belsejét, s ő az ezzel járó többletköltségeket nem vállalja magára. Szerencsére egy segítőkész autós révén mégis sikerült időben eljutnunk a kórházba, de nagyon elkeserítőnek találom a taxis érzéketlenségét. Kifejezve felháborodásomat, ezúton üzenem az illetőnek, hogy mélységesen szégyellje magát, amiért megtagadta egy sérült kisgyermek szállítását, egyúttal kérek mindenkit, hogy taxi rendelése esetén bojkottálja az ABC-123 rendszámú gépkocsit! Köszönöm." Na de amit ő írt, az nem egészen ez a hangnem.
sentinel216
@Zsoel: Leteszem a pengét, nem harcolok tovább Veled.Igazad van! írhatott volna ez a "fúria" egy ilyen szépen összeszedett dolgozatot is a fészbúkra. Sajnos tapasztalataim szerint ehhez össze kellett volna szedni egy lécsőházi lakógyűlést, hogy ilyen szépen megfogalmazzák. Ma amikor elsétálok egy iskolaudvar mellett a szünetben, mást sem hallok, mint kemény káromkodást. Amikor a megfáradt szülők este leülnek a TV elé és nem látnak mást, mint magyar szappanoperákat, amelyekben kigyúrt, agyontetovált börtönszökevények, vagy a házban mindenki - mindenkivel összefekvő szereplők a példaképek, akkor honnan tanuljon - az általad elvárt - jólfésült hozzáállást a panelproli? Lebutították a népet, aki most csak tűr és már nem is reménykedik.
Zsoel
@sentinel216: Ami azt illeti, te is jól összeszedted... És sajnos (már a helyzet szempontjából mondva sajnos) neked is igazad van.
Desischado
A stílus nekem sem tetszik, Zsoel írta jól, hogyan kellett volna az anyának fogalmazni. De megértem, benne is munkáltak az indulatok. A taxisra szavam sincs, véleményem szerint kiírta magát az emberek közül!
kkalman
Az, hogy az anyuka stílusa nem nyomdaképes, semmit nem von le a taxis embertelenségéből. Megérdemelte volna, hogy a rendszáma kikerüljön a fészre, hogy aki úgy gondolja, az kikerülhesse a szolgálatait. Hogy esetleg hónapokig nem lett volna munkája, vagy kevesebb, mint eddig, ez lenne a legnagyobb büntetés a számára.
Anyukának így utólag üzenem, a stílus minősíti az embert! A kislányának meg jobbulást kívánok.
Mobil123
Ahogy a kommenteket olvasom a taxis jobb ha eltűnik a környékről.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.