A Századvég Alapítvány szerint a kormánynak készített tanulmányairól a vs.hu portál "sorozatos valótlanságokat állít".

Az alapítvány az MTI-hez eljuttatott közleményében arra reagált, hogy a vs.hu-n hétfőn egyebek mellett megjelent: csaknem háromévnyi pereskedés után szerkesztőségük februárban megkapta azokat az elemzéseket, amelyeket a Századvég a kormánynak készített 2012 és 2014 között 4,1 milliárd forintért. Azt írták: több mint 77 ezer oldalnyi iratot kaptak, azonban ezek háromnegyede olyan közvélemény-kutatási nyersanyag, amelynek "szakértők szerint az iratok közt nem is lenne keresnivalója", így az adatok csupán negyede, alig 18 ezer oldal a "valódi elemzés".

A Századvég közleményében az áll: a Fővárosi Ítélőtábla április 1-jén kézhez vett jogerős ítélete szerint a vs.hu honlapon 2014. november 20-án A kormánynak első fokon ki kell adnia a Századvég-tanulmányokat címmel megjelentetett cikkben, annak valótlan állításával, hogy a "Századvég munkatársai dokumentumokkal igazolhatatlan szóbeli tanácsadást folytatnak", megsértették a Századvég Politikai Iskola Alapítvány és a Századvég Gazdaságkutató Zrt. jó hírnevét. Hozzátették: az ítélet szerint a vs.hu honlapon az ítélet rendelkező részét nyolc napig közzé kell tenni.

Az ítéletből "egyértelműen kitűnik, hogy a Századvéggel kapcsolatosan a vs.hu következetesen valótlanságokat állít és tudatosan tájékoztatja félre a közvéleményt" – olvasható a közleményben. A Századvég szerint ezt megerősíti a hétfőn a vs.hu által írt, a Századvég-tanulmányokkal kapcsolatos írás is, amely "szakmai szempontból is számos csúsztatást tartalmaz". Azt írták: a többi között nem igaz a cikkben közölt állítás, amely szerint a kormány négymilliárd forintot fizetett ezekért a tanulmányokért a Századvégnek, ezért a Századvég sajtó-helyreigazítási pert indít a vs.hu ellen.

Közölték: a Századvég minden esetben az előírások és a megrendelések szakmai és formai követelményeinek megfelelő anyagokat nyújtott át a teljesítései során. Egyben visszautasítják a cikk szerzőinek állításait, amelyek – mint fogalmaztak – "a legtöbb esetben a közvélemény-kutatási adatok találomra történő kiválasztásából és az összefüggések téves értelmezéséből" állnak.

Arra kérik a vs.hu-t, hogy nevezze meg a cikkben említett, "közvélemény-kutatások készítésében jártas, a piacot évtizedek óta ismerő szakértő" kollégákat, akik szakmailag minősítették a dokumentumokat. Mert – fűzték hozzá – "ha valóban ilyen kiváló szakemberek segítették a vs.hu munkáját, akkor nehezen képzelhető el, hogy nem csupán a félrevezetés szándéka vezérelte" a szerzőket.

Az alapítvány felhívta a vs.hu figyelmét, hogy "a minden szakmai alapot nélkülöző, szándékosan manipulatív, a Századvég rossz hírnevét keltő cikkek írását függessze fel, és egyben mielőbb tegyen eleget a fentiekben említett jogerős ítéletben foglalt közzétételnek".

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél