A vártnál kevesebb szabályszegést, jogellenes cselekményt regisztrált a múlt kedd óta élesben működő Véda. A közúti intelligens kamerarendszernek az eddigi tapasztalatok szerint van visszatartó ereje – közölték a kamerahálózat gyakorlati működését bemutató keddi sajtótájékoztatón Vásárosnaményban.
Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó információs rendszer (kafir) vásárosnaményi központjában a részletek említése nélkül elmondta, már a tesztidőszak alatt tapasztalható volt a járművek haladási sebességének csökkenése az eszközök környékén, a rendszer egy héttel ezelőtti élesítése után pedig folytatódott ez a folyamat.
A kamerahálózat kialakításakor 365 fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrzési pontot helyezett ki a rendőrség az ország 134 balesetveszélyesnek ítélt útszakaszára. A rendszer emellett 160 mobil sebességmérőt foglal magában. A fixen telepített és a mobil kamerák április 5-én kezdték meg üzemszerű működésüket az ország egész területén.
A komplex közúti kamerarendszer, valamint az ahhoz kapcsolódó rendszerek többféle szabálysértést képesek dokumentálni: a kamerák észlelik a sebességtúllépést, a tilos jelzéseken áthaladást, képesek ellenőrizni a többi között a záróvonal átlépését, a biztonsági öv használatát, az autópálya leállósávjára, a buszsávra, a behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok betartását – ismertette Óberling József.
A rendszerhez kapcsolt más adatbázisok segítségével pedig ellenőrizhető például az adott jármű műszaki érvényessége, a kötelező felelősségbiztosítás megléte, valamint elérhető az esetleges körözésére vonatkozó információ is – tette hozzá.
A jogsértések feldolgozását és az erről szóló értesítések kiküldését a rendőrség vásárosnaményi és szombathelyi adatfeldolgozó központja végzi. A rendszer működéséről szólva Óberling József elmondta, a helyszínen, a kamerák által rögzített úgynevezett metaadatokat az adatátviteli hálózat segítségével a feldolgozó központokba továbbítják, ahol az ügyintézés során gyakorlatilag emberi kéz érintése nélkül készül el a jogsértésről szóló határozat.
A központokban dolgozók a rendszerek működését felügyelik, ellenőrzik az ügyeket vagy azok bizonyos adatait, de például a határozat borítékolása és a tértivevény-nyomtatás teljesen automatikusan történik – ismertette a főosztályvezető.
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ritka nagy marhának kell lenni, aki nem fogja vissza magát a jól látható kamerák előtt. Előtte, utána viszont szabad a vásár. Az a hülye, aki betartja a szabályokat. Ma délutáni pillanatkép: Soroksári út (Pesterzsébet-Csepel összekötő híd alatt) lámpa pirosra vált. Megállunk. Mellettünk lévő sávokból szép kényelmesen (nem sietve) még két autó áthajt a piroson.
Remélem, a sok baromarcú, drága, nagy kocsikban (amikbe már gyárilag nem szerelnek indexet) közlekedőt mielőbb kiszűrik, mert nagyon idegesítőek tudnak lenni.
Tök észszerűtlen büntetés.
De sok másikba is bele tudnék kötni erkölcsileg.
Én viszont úgy gondolom, hogy vastag autók tulajdonosai is használnak irányjelzőt.
Új hozzászólás