Eltüntette a legújabb, klímás és környezetkímélő buszokat a budapesti utakról a BKK – értesült a Blikk. A modern járművek helyett régi, korábban félreállított, klíma nélküli járműveket állítanak forgalomba.

Az utasok azért szívnak majd a 37 fokos melegben, mert a BKK összeveszett az egyik alvállalkozójával – a partnercég nem jelentette be a tulajdonosi szerkezet megváltozását a BKK-nak.

A Blikk úgy tudja, a klímás buszokat az 5-ös vonalra a külvárosokból vezénylik át, tehát a peremkerületek lakossága jár legrosszabbul a kánikulában.

A Budapesti Közlekedési Központ a lap megkeresésére azt közölte, 

a jogszerű működés és a közpénzekkel történő felelős gazdálkodás érdekében

döntöttek a szerződés rendkívüli felmondásáról.

Az alvállalkozó cég

"tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK Zrt. részére nem jelentett be, és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében alapos gyanú merült fel, hogy az nem felel meg a Kbt-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak."

Természetes, hogy ilyenkor az ártatlan utasok szívnak, a modern, klímás buszok meg porosodnak a garázsban.

A BKK reagált

A Budapesti Közlekedési Központ az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:

A szerződésbontás ellenére változatlanul magas marad a közösségi közlekedés színvonala Budapesten

A Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére 20 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált autóbusz állt forgalomba a főváros útjain a BKV Zrt. üzemeltetésében. Az új buszoknak köszönhetően a BKK és a T&J Busz Projekt Kft. közötti szolgáltatói szerződés felmondása után is változatlan magas marad a szolgáltatás színvonala Budapesten.

A Blikk Az utasokat megüti a guta! Kirúgta a legjobb klímás buszokat Budapestről a BKK című cikke valótlanul állította, hogy „Eltüntette a legújabb, klímás és környezetkímélő buszokat a budapesti utakról a BKK”. A valóság ezzel szemben az, hogy a szerződésbontás miatt a korábbi szolgáltató hibrid Volvo járművei ma már nem közlekednek a BKK vonalain, ennek ellenére nem csökkent a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, ugyanis a BKK megrendelésére 20 vadonatúj, ugyancsak alacsonypadlós és légkondicionált csuklós Volvo autóbusz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében. A lépésnek köszönhetően a budapesti autóbuszvonalakon közlekedő alacsonypadlós és klimatizált járművek aránya várhatóan több mint 80 százalék körüli marad, ami nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak. Hétvégén jelenleg pedig már kizárólag klímás járművekkel utazhatnak a fővárosban közlekedők, ami a nyári időszakban is garantálja a megfelelő hőmérsékletet a BKK járatain.

A BKK június végén bontott szerződést a T&J Busz Projekt Kft-vel, ugyanis a korábbi szolgáltató nem tudta minden kétséget kizáróan igazolni azt, hogy a tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény (a továbbiakban: Kbt.) előírásainak. A Kbt-nek való megfelelés, a BKK törvényi kötelezettsége. A BKK Igazgatósága – a jogszerű működés és a közpénzekkel történő felelős gazdálkodás érdekében – 2016. június 29-én döntött a T&J Busz Projekt Kft-nek a BKK-val fennálló szolgáltatási keretszerződés rendkívüli felmondással történő megszűntetéséről. A szolgáltatói szerződés rendkívüli felmondásának oka az volt, hogy a BKK által a közbeszerzési szerződések a Kbt.-ben előírt feltételeknek való megfelelősége szempontjából időszakosan rendszeren elvégzett felülvizsgálata során fény derült arra, hogy a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a Társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK részére nem jelentett be, és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében megalapozottan feltételezhető, hogy az nem felel meg a Kbt.-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak.

Budapest, 2016. július 11.

Budapesti Közlekedési Központ

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ila51
Kit érdekel ? Akik osztozkodnak nem busszal járnak.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Fradigege
@magyarbakancs: És nem volt alacsony padlós busz. Sokan ott rinyálnak, hogy juj, de magas. Rinyálnak, hogy juj, de hideg, mert jön mindenfelől a hideg. Meg ki-be nyitogatják, csukogatják az ablakot, mert juj huzat. Kész cirkusz egy ilyen utazás.
nyanya001
Dögöljetek meg a hőségbe kedves utasok !
Vissza a 60-70-80-as évekbe !
Lószart nektek majd fizettek dugódíjat !
wagabund
ma volt szerencsém utazni modern, de klímát nem működtető buszon...talán ha tíz pecet vettem igénybe a szolgáltatást...

viszon láttam a vezetőt...szegény törölgette a homlokát, ömlött róla a víz...látszott rajta, hogy szenved a dögmelegtől...nem tíz percet, legalább nyolc órát kínlódik...

persze ezt is leaszarja az a néhány veszekedő partner..majd télen bepótolják a hűsölést a kedves adófizetők...
nemkati
Az utasok vagy kibírják a hőséget, vagy nem. De a sofőr, ha nem bírja ki, akkor az utasoknak is annyi!
Fradigege
@nemkati: Ha nem akarsz egyedül meghalni, menj buszsofőrnek. Szokták mondani.
Bringás
És amíg nem volt klíma, addig potyogtak az utasok, mint a legyek? Na megint megy a hangulat keltő uszítás!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.