Kiírta az M1-es metróvonal meghosszabbításának engedélyezéséről és kivitelezési terveiről szóló tendert a BKK. A vonalat épp 122 éve, 1896 májusában adták át.
A felújítási terveket néhány éve a Főmterv készítette el, ezek alapján a kisföldalatti jelentős és látványos változásokon megy majd át. Az építkezést három szakaszra bontanák. Az első ütemben a meglévő vonalat fejlesztenék, és a Vörösmarty tértől meghosszabbítanák a Vigadó térig, a második ütemben a Kassai térig, a 3-as villamos majdani új szakaszáig, az utolsó szakaszban pedig a Marcheggi hídig tolnák ki a vonalat.
„A hosszabbításba azonban addig nem lehet belekezdeni, amíg a 3-as metró felújításához szükséges terveket el nem fogadják” – mondta el a Metróért Egyesület elnöke.
Bíró Endre Hozzátette, a Vigadó térig történő meghosszabbítás nem olyan egyszerű, mint amilyennek első látásra tűnik. – A történelmi belvárosban nem lehet ugyanazzal a technikával alagutat fúrni, mint a nagy metróknál. A felszíni, északi szakaszon a tervek szerint a villamosmegállóknál a gyalogosoknak a síneken kellene átsétálniuk, ezt mindenképp újra kell gondolni – jegyezte meg.
Új állomások a Mexikói úttól:
Kassai tér
Balázs park
Rákosszeg park
Csáktornya park
Körvasút – Marcheggi híd
A Vörösmarty tértől:
Vigadó tér
Cikk- és címlapkép: BKK
(Bors)
A belváros közepén mit fogy csinálni a rengeteg közművezetékkel csatornával, szerintem az is hülye volt aki kitalálta !!!
A Mexikói úttól kifelé pláne ha a felszínen halad még jó is lehet ...
Pedig még nem is volt ennyi közművezeték, csak a beépítés már létezett.