Egy kamion átszakította a szalagkorlátot Kistelek térségében és két szemből érkező autóval ütközött – a járművek kigyulladtak.

Hét ember halt meg abban a balesetben, amelyben egy szerb kamion összeütközött két külföldi személyautóval az M5-ös autópályán, Kistelek közelében hétfőre virradóra – tájékoztatta a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-t.

Heten haltak meg hajnalban az M5-ös autópályán

Helyszínelés az M5-ös autópályán Kistelek közelében, a 146-os kilométerszelvényében 2019. október 28-án

Heten haltak meg hajnalban az M5-ös autópályán

Heten haltak meg hajnalban az M5-ös autópályán

Fotók, címlapi kép: MTI/Donka Ferenc

Szabó Szilvia elmondta: a baleset fél három körül történt a sztráda 146-os kilométerénél. Egy Budapest felé tartó kamion átszakította a szalagkorlátot és a szembejövő sávokban összeütközött két személyautóval. A két autó kigyulladt, a benne utazó hét ember a helyszínen meghalt, a kamion sofőrje nem sérült meg.

A rendőrök az autópályát a helyszíni szemle és a műszaki mentés idejére teljes szélességében lezárták – közölte a szóvivő. Hozzátette: az útlezárás késő délelőttig eltarthat.

A Röszke felé utazók a sztrádát Kisteleknél tudják elhagyni, és a balástyai felhajtónál térhetnek vissza.

(MTI)

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

F_Viktor
@1magyar: Írod:
"Mi volt a hátránya?"

Az, hogy megváltozott az egész fuvarozás.
Vasúton Szeged-Dorozsmáról Mosonmagyaróvárig az út 1,5-2 nap volt, a teherszállítást mindig megelőzte a személyszállítás, általában éjszaka közlekedett a RoLa forgalom.
Ez 2012 decemberében szűnt meg Magyarországon, mert az EU bővítése nem tett jót az üzletnek.
S mi volt a változás?
Pl. a határokon megszűnt a vámvizsgálat, a fél napos sorban állások.
Megszűntek a raktározások. Mind a termékeket előállítók, mind a feldolgozó cégek rengeteg pénzt spórolnak meg, hogy nem kell raktározniuk, nem kell logisztikát fenntartaniuk. Helyettük gombamód nőttek ki a logisztikai központok, akik átvették tőlük ezt a feladatot.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy pl. van egy aradi cég, aki üléseket gyárt az Audi A8-asokba.
Legyárt 5 kamionnyi ülést február 1-én, de Győrben az csak 15-én 14 órakor kell a gyártósorra.
Az aradi cég nem raktároz, berendeli a kamionokat, akik elszállítják egy makói logisztikai központba.
Ott nyilvántartják, s úgy szervezik a fuvart, hogy az 15-én, pontosan 14 órakor a gépsor mellé rakódja le a targonca a gépsor mellé. Ezt nevezik a fuvarozók bookolt időnek.

Másik ok az, hogy esetünkben a szerb kamion, a magyarországi hétvégi kamionstop után 22 órakor elindul a határtól, akkor az első 4,5 órás vezetési idővel elér Hegyeshalomig, a másik 4,5 órában (közben kell tartania minimum egy 45 perces pihenőt) pedig elmegy Subeig, a német határig.
Azaz hétfőn reggel 8 órakor Németországba léphet, itt 11 óra pihenő után másnap Németország bármelyik részén lerakódhat.
Mindeközben RoLa-val valahol Érd környékén C vágányon várakozhat.
A fuvarozó cégnek pedig az álló kamion csak a pénzt viszi, neki csak akkor csilingelnek az eurók, ha megy a kamion.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
F_Viktor
@1magyar: Írod:
"Mi volt a hátránya?"

Az, hogy megváltozott az egész fuvarozás.
Vasúton Szeged-Dorozsmáról Mosonmagyaróvárig az út 1,5-2 nap volt, a teherszállítást mindig megelőzte a személyszállítás, általában éjszaka közlekedett a RoLa forgalom.
Ez 2012 decemberében szűnt meg Magyarországon, mert az EU bővítése nem tett jót az üzletnek.
S mi volt a változás?
Pl. a határokon megszűnt a vámvizsgálat, a fél napos sorban állások.
Megszűntek a raktározások. Mind a termékeket előállítók, mind a feldolgozó cégek rengeteg pénzt spórolnak meg, hogy nem kell raktározniuk, nem kell logisztikát fenntartaniuk. Helyettük gombamód nőttek ki a logisztikai központok, akik átvették tőlük ezt a feladatot.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy pl. van egy aradi cég, aki üléseket gyárt az Audi A8-asokba.
Legyárt 5 kamionnyi ülést február 1-én, de Győrben az csak 15-én 14 órakor kell a gyártósorra.
Az aradi cég nem raktároz, berendeli a kamionokat, akik elszállítják egy makói logisztikai központba.
Ott nyilvántartják, s úgy szervezik a fuvart, hogy az 15-én, pontosan 14 órakor a gépsor mellé rakódja le a targonca a gépsor mellé. Ezt nevezik a fuvarozók bookolt időnek.

Másik ok az, hogy esetünkben a szerb kamion, a magyarországi hétvégi kamionstop után 22 órakor elindul a határtól, akkor az első 4,5 órás vezetési idővel elér Hegyeshalomig, a másik 4,5 órában (közben kell tartania minimum egy 45 perces pihenőt) pedig elmegy Subeig, a német határig.
Azaz hétfőn reggel 8 órakor Németországba léphet, itt 11 óra pihenő után másnap Németország bármelyik részén lerakódhat.
Mindeközben RoLa-val valahol Érd környékén C vágányon várakozhat.
A fuvarozó cégnek pedig az álló kamion csak a pénzt viszi, neki csak akkor csilingelnek az eurók, ha megy a kamion.
F_Viktor
@ila51: Nagyon nem akartam belemenni, hogy közben orbánék megemelték a vasúti pályahasználati díjakat, miközben infrastruktúra nulla volt, valahogyan nem ragaszkodtak a környezetbarát megoldásra, (az okosok szerint) így évi 11 millió kamion tereltek a közutakra.
Ezzel nem azt mondom, hogy ez a fő ok, viszont 160-170 milliárd forintos beruházásból évi 89 milliárd forintnyi környezeti terheléstől mentesítené a hazai közutakat.
1magyar
@F_Viktor: @ila51: Ezt már így értem. Bizony az idő is pénz és azért írtam, hogy kedvező árakkal.
De ahogy @F_Viktor: leírtad sajnos ez tényleg nem jó így.
F_Viktor
@1magyar: S még környezetkímélő alternatíva lehetne a vízi közlekedés is...
ila51
@F_Viktor: na , el is olvasom újra az Aranyembert ...maradi vagyok , de én szeretem Jókai Mór írásait

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.