Ezentúl segédmotoros kerékpár az elektromos roller
Az egyik legújabb városi közlekedési eszköz az elektromos roller. Ezért a KRESZ-ben még nem szerepel, így viszont állandó vita forrása volt, minek számít, és miképp kell használni. Ha gyalogos, akkor alapvetően a járdán kell közlekednie, ha bicikli, akkor főleg az úttesten, ha segédmotoros kerékpár, akkor kizárólag az úttesten.
Szóba került, hogy módosítják a KRESZ-t, és beleírják, mi is a roller, aztán most úgy állunk, hogy mégsem módosítják most – a kérdés mégis eldőlni látszik. Pintér Sándor belügyminiszter ugyanis képviselői kérdésre írásban közölte:
Az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni.
Ha pedig segédmotoros kerékpár, akkor bár a KRESZ szerint nem gépjármű, így is számos szabály vonatkozik rá: jogosítvány kell a vezetéséhez, amit legalább tizennégy éves kortól lehet szerezni, csak becsatolt motorkerékpár-bukósisakban szabad vezetni, tilos utast szállítani vele, kerékpárúton szabad közlekedni vele, kerékpársávon csak lakott területen kívül közlekedhet (tehát Budapesten például nem), buszsávban szabad vele közlekedni, ha azt a kerékpárok számára is engedélyezték, a megengedett maximális sebessége 40 km/h, zebra előtt öt méterrel és zebrán tilos vele megállni.
A gyalogosok tehát ezentúl jogosan morognak majd a köztük rollerezőkre, az autósok viszont elvileg nem dudálhatják le őket az úttestről – nagy kérdés, mikor megy át ez a gyakorlatba. A belügyminiszteri válaszból azonban kikövetkeztethető, hogy megszaporodhatnak a rendőri ellenőrzések és intézkedések, ugyanis ezt írja Pintér:
A Rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni.
Cikk – és címlapkép: MTI/EPA/Omer Messinger
Pl.: egykor a Kossuth téren szabadon mozoghatott bárki,most a környéken sem lehet
több száz méterre szabadon rollerezni.