A kormány keresi az alternatív üzemanyagbeszerzési lehetőségeket – mondta a tárcavezető a magas benzinárral kapcsolatban. Hangsúlyozta: nem tartják korrekt üzleti magatartásnak a tranzitdíj háromszorosára-ötszörösére emelését.

Gulyás Gergely szerint Budapest közlekedési helyzete az elmúlt négy évben drámaian romlott
Fotó: Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfó sajtótájékoztatón a Miniszterelnöki Kabinetiroda épületében 2023. szeptember 13-án. MTI/Balogh Zoltán

A kormány december 31-ig nem változtat a gáz árán

- válaszolta a miniszter egy másik kérdésre.

Elmondta:

ha igazodnának a változó világpiaci árhoz, radikálisan kellene emelni az áram árát a rezsicsökkentési értékhatár alatt és felett is, valamint a gáz árát is a határ alatt. Cserébe afelett csökkenteni lehetne

- közölte.

Szeptember végén értékelheti a kormány, hogy szükség van-e nyugdíjkorrekcióra

- válaszolta egy másik kérdésre a tárcavezető.

A napelemekről szólva kiemelte: 2024. január 1-jével tudja a kormány helyreállítani a rácsatlakozás lehetőségét.

Ugyanakkor az ország területének körülbelül 7-8 százalékán nincs olyan állapotban a hálózat, hogy további rácsatlakozást el tudjon viselni. Az árazást értékelve azt mondta, annál korrektebb árazás nincsen, hogy ugyanannyiért veszi az MVM a napelemmel előállított áramot egy magánszemélytől, mint mondjuk a paksi atomerőműtől.

Jelezte, a kormány támogatja nagy naperőművek létrehozását, ugyanakkor jelentős probléma, hogy ha nincsen olyan tárolókapacitás, amely az energiát tárolni tudja, akkor folyamatosan kiegyenlítő áramot kell vásárolni, akár importból is.

Gulyás Gergely egy másik kérdésre válaszolva kitért arra is:

a kormány azt reméli, hogy az Európai Bizottság visszalép a jogszerűség útjára, és akkor semmi akadálya nem lesz annak, hogy az ország megkapja az uniós forrásokat.

Hozzátette: az ország teljesítette az előírt feltételeket, további lépésekre nincs szükség, a bizottságnak pedig novemberig kell döntenie.

Az uniós források Magyarországra érkezéséről azt mondta, könnyebben hozzájutunk a hétéves költségvetés pénzeihez, de minden pénzhez hozzá szeretnénk jutni, és a kormány ennek megfelelően tárgyal minden ügyben Brüsszelben.

Ha a baloldal lenne kormányon, fegyvereket szállítanának Ukrajnának

- válaszolta a miniszter azzal kapcsolatban, hogy Dobrev Klára, a DK európai parlamenti képviselője az ukrajnai fegyverszállítás iránt elkötelezett amerikai politikussal tárgyalt.

Gulyás Gergely hozzátette: a "baloldal háborúpártisága" felelőtlen magatartás a még most is Kárpátalján élő csaknem százezer magyarral szemben is.

A kormányt nem lepte meg, hogy Brüsszel nem változtatott sem a háborúval, sem a migrációval, sem az LMBTQ-ügyekkel kapcsolatos álláspontján – reagált a tárcavezető az Európai Bizottság elnökének évértékelő beszédét érintő kérdése. Hangsúlyozta: azt szeretnék, ha Brüsszel Európa valós problémáival foglalkozna, amibe a háború is beletartozik.

Európa érdeke a béke, amit annak gazdasági következményei is mutatnak, hogy a közösség elvágta magát az orosz energiaforrásoktól

- jelentette ki. Hangsúlyozta azt is: a kormány továbbra sem támogat semmilyen migrációs kvótát, elosztási mechanizmust.

A migránshelyzetre vonatkozó kérdésre, és arra, hogy Magyarország kap-e hozzájárulást a határkerítés megépítéséhez Ursula von der Leyen szerdai beszéde alapján, azt válaszolta, hogy beszédek alapján ezt nehéz megfejteni. A 2015-ös willkommenskulturhoz képest ma már az EU-ban is megjelenik a határvédelem szükségessége – jegyezte meg, hozzátéve:

ugyanakkor, amit összességében képvisel az unió, az lehetetlenné teszi a külső határok megvédését. Bízik benne, hogy ha már idáig eljutottak, legalább részben megtérítik majd azokat a költségeket, amelyeket az érintett országok a schengeni kötelezettségük alapján a külső határok védelmére fordítottak

- jelezte a miniszter.

A fővárosi közlekedési helyzetet firtató felvetésre azt mondta:

Budapest közlekedési helyzete az elmúlt négy évben drámaian romlott, ami 2019 elején még félórás út volt a városba, az ma rendszeresen egy-másfél óra. A fővárosi szavazóknak kell majd értékelniük, hogy jó-e ez így, ez önkormányzati hatáskör, a kormánynak nincs hatásköre

- közölte Gulyás Gergely.

Elmondta: a belügyminiszterrel közösen egyeztettek Budapest főpolgármesterével az Egészséges Budapest Program további megvalósításáról.

A miniszter elmondta:

ha a főváros elkészíti a hátralévő fejlesztések időbeli megvalósításának tervét, arról tovább tudnak tárgyalni. A kormány másodszor volt kénytelen inkasszóval behajtani a fővárostól a szolidaritási adót, mert azt nem fizette be

- jegyezte meg.

Gulyás Gergely a fővárosban, a római partnál a Dunába történő szennyvízengedésről azt mondta:

a hírek szerint a Fővárosi Csatornázási Művek engedett hígított szennyvizet a folyóba, közel egy strandhoz. Hivatalos panasz még nem érkezett, de a hatóságok hivatalból megvizsgálják a történteket, első hallásra is elborzasztó a történet

- mondta.

Arról, hogy Ukrajna kész a kisebbségi jogokról szóló törvények módosításra jelezte: a külügyi tárca áll rendelkezésre. Amikor Novák Katalin államfő Zelenszkij ukrán elnökkel tárgyalt Kijevben, akkor is erről volt szó, sőt az elfogadott közös öt pont egyike is az, hogy a nemzetiségek nyelvhasználatával kapcsolatos kérdéseket orvosolni kell. Azt tartják megnyugtató megoldásnak, ha Ukrajna valóban egyezségre jut Magyarországgal, és helyre tudja állítani a kisebbségeket lábbal tipró helyzetet – közölte.

Ha megegyezésre tudnak jutni, az ukrán parlament elfogadja és a jogszabály hatályba lép, akkor az az ok, ami megakadályozza Ukrajna euroatlanti aspirációját, megszűnik. Mi szeretnénk, ha ez így lenne

- fűzte hozzá.

Forrás: MTI

15 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Dr. Proktor
Bingó!
A vasúti közlekedés helyzetéért ki a felelős? Az ország helyzetéről már nem is beszélve...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
jáger laszló
A közlekedés akkor fog javulni,ha az autók számát +felezik!!!Ennek módja a páros és páratlan rendszámúak szétválasztása a forgalomban!
Ennek éppen itt az ideje!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Dr. Proktor
Bingó!
A vasúti közlekedés helyzetéért ki a felelős? Az ország helyzetéről már nem is beszélve...
Péter2
Nem tudom milyen szintet értek el azt agymosás terén , de ezek már azt is elhitetik a buggyant agyúakkal , hogy látnokok ! Ha a baloldal volna , meg lehet nézni az ország mutatóit 2010 előtt meg most ! Baloldal idején minden jobb volt ! Közelében sem volt ekkora infláció , a fizetőeszköz a forint értéke is fényévekkel jobb volt , nem volt ekkora áfa és államadósság sem ! Lehetne folytatni de karakterek miatt nem férne ki !
almosd
Nem csak Budapest az ország helyzete is romlott ,tizenhárom (13) év alatt .
Aki Én
@Maccska: Mint kiderült, Budapest leggazosabb részei nem a fővároshoz tartoznak. Ezt a propagandasajtótok hozta nyilvánosságra önerőből :)
telegdilaci
@Dr. Proktor:Hályfelyű ökör ki is az építésügyi és közlekedésügyi Miniszter annál reklamálj!
Menőmanó
Az a helyzet, hogy 2010 óta megduplázódott a személyautók mennyisége, út viszont nem lett ennyivel több. Ez a nagyvárosokban a legkellemetlenebb, mert nincs hova új utakat építeni. A háztetőkre nem lehet, tehát az autóforgalmat kell valahogy korlátozni.
Aki Én
@ómió: Te pénzt kapsz ezért, vagy önként vagy buta balfasz hazudozó, bolsiék fajparasztja?
ómió
@Aki Én: Merthogy te, bolsiék agyatlan elmebetege, kommunista műszakban, öntudatlanul makogsz bele mindenbe!?
Aki Én
@ómió: ...akkor nem ugatod el, hogy te pénzt kapsz ezért, vagy önként vagy buta balfasz hazudozó, bolsiék fajparasztja?
gina
@ómió: 13 éve a béka segge alatt az orszg te elmeberteg cigány,,OV seggnyalója remélem éhen döglesz proli
ómió
@Aki Én: Szóval, te Böszmeánuszlakóként pénzt kapsz ezért, bolsiék vezérbarma!? Ezért ezt mindjárt rám is hazudnád!?
@gina:Béka segge alatt, bolsiék szarkupaca, akkor volt az ország, amikor a bolsi tetübandád csődbe döntötte! Azóta is tetvesbolsi népzsebihiányod van, ami szarkupacságod fájdalmas hiányérzete!
Aki Én
@ómidióta a bolsi csicska: ...akkor nem ugatod el, hogy te pénzt kapsz ezért, vagy önként vagy buta balfasz hazudozó, bolsiék fajparasztja?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.