A Volánbusz nem adott konkrét, érdemi választ a menetrend-változás okára
Több északi parti településre nem lehet majd közvetlenül eljutni busszal, ami komoly felháborodást okozott több balatoni Facebook-csoportban. A Volánbusz menetrend-változása miatt a vonatozást javasolják.
A módosítás azokat érinti érzékenyen, akik eddig átszállás nélkül eljuthattak Balatonfüredre, Tihanyba, de ezt a jövőben nem lehet majd megtenni. A 24.hu értesülése szerint az új menetrend alapján Szigligetet, Badacsonytomajt, Badacsonytördemicet, Balatonakalit, Zánkát, Révfülöpöt sem lehet majd közvetlenül busszal elérni.
Május 1-je után nehezebb lesz a fővárosból autóbusszal eljutni Tihanyba – Fotó: Pixabay
Ez nyilván az idősebbeknek lehet probléma, akik eddig a nyári időszakban megtehették azt, hogy a Népligetben felszálltak a buszra, majd a Balatonnál leszálltak róla. Ez már nem lesz opció, most már el kell menni a Déli pályaudvarra, ahonnan nagyjából két óra alatt eljutnak vonattal Balatonfüredre, és onnan – ha szükséges – buszra szállva mehetnek tovább.
Az egyik változtatás, hogy a Budapestről Tihanyba induló, Balatonalmádit, Lovast, Balatonfüredet érintő 1201-es járat megszűnik. Emiatt a Volánbusz a Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasolja. Ez a járat szabad- és munkaszüneti napokon, valamint nyáron minden nap közlekedett – igaz, csak egy járatpár szállította az utasokat.
Ennél érzékenyebb veszteségnek tűnhet többeknek a Volánbusz másik módosítása: az 1190-es busz eddig Budapest–Balatonalmádi–Balatonfüred–Keszthely–Hévíz vonalon közlekedett, viszont ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekedik majd. Ezen a járaton naponta kettő járatpár szállítja az utasokat, az egyik járat Budapest és Keszthely között, a többi járat Hévízig illetve Hévízről közlekedik.
Sokan amiatt háborodtak fel, hogy a menetrendváltozás miatt nem lehet majd közvetlenül eljutni busszal Budapestről Hévízre. Ez viszont nincs így, igazából a változás annyi, hogy az északi part mentén nem lehet eljutni a fürdővárosba, de a déli part mentén továbbra is jár majd az 1188-as járat. Ez ráadásul még gyorsabb is, mint az északi parton közlekedő busz.
Amikor a 24.hu a változások okairól kérdezte a Volánbuszt, konkrét, érdemi válasz nem érkezett. A vállalat elintézte azzal az indoklást, hogy „a regionális és országos menetrend szerinti autóbusz-közlekedési szolgáltatásokat az Építési és Közlekedési Minisztérium megrendelése alapján, a minisztérium által meghatározott menetrendi és szolgáltatási paraméterek szerint látjuk el.” A Volánbusz még annyit hozzátett: a módosítás napi két, illetve a nyári szezonban napi három járatot, és csak a Budapest–Balatonfüred közötti közvetlen eljutást érinti. „A Balaton északi partján már utasaink rendelkezésére állnak autóbuszjárataink” – tették hozzá.
Király Bence, a Közlekedő Tömeg elnökségi tagja szerint azzal alapvetően nincs gond, hogy a vasúti és az autóbusz menetrend párhuzamosságait megszüntetik.
A probléma jelen esetben az, hogy egy közlekedési lehetőség kikerül, de a helyét nem pótolják. Vagyis nem látni, hogy mondjuk Füredről Tihanyba vagy Hévízre emiatt sűrűbben járnának majd a buszok. Király Bence szerint a problémát az is súlyosbítja, hogy nincsen közös forgalomirányítás – ez pedig azt jelenti, hogy amíg eddig közvetlenül vonattal el lehetett jutni az északi parti településekre, addig mostantól például Hévíz esetében izgulni kell majd az átszállás miatt.
A Közlekedő Tömeg elnökségi tagja úgy véli, az északi parti járatokkal kapcsolatos változtatás azt mutatja, hogy „ad hoc barkácsolás zajlik”, és nem egyben kezelik a problémát. Visszásnak tartja azt is, hogy a Volánbusz honlapján április 18-án jelent meg a változásokat bejelentő közlemény, ami már május elsejétől már hatályos is. Pedig a személyszállítási törvény azt írja elő, hogyha a menetrend úgy módosul, hogy egy járatot törölnek, akkor „általánosan kötelező a menetrendet 30 nappal előre közzétenni.”
Az utóbbi időben egyébként ezt teljesen általános lett, a Lázár János vezette minisztérium már állandóan ezt csinálja. Így abszolút megértem azokat, akik emiatt nemtetszésüket fejezik ki – mondta Király Bence. Szerinte a MÁV-nak egyébként nem feltétlenül jelent jelentős terhet ez a változás, mivel egy buszjárat utasainak száma nagyjából egy plusz vagonnyi utast jelent.
A 24.hu a MÁV-ot is megkereste a menetrendváltozással kapcsolatban, de kérdéseikre egyelőre nem kaptak választ.
Nekünk az idősek is fontosak!
családok is!
de a hatalom és vagyonosodás az első a legfontosabb!