"Lényeg, hogy legyen különbségtétel: nem egyszeri megjelenés az igazságosztó pallos előtt, hanem folyamatos kontroll" - mondta a volt miniszter.

Forrás: hetivalasz.hu
Feltöltő: bogyó
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

49 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Kakastoll
Szó ami szó, de sok képzetlen ember keresi a pénzét tanítással.
furfang
Annak idején volt a szakfelügyelői intézmény. Ma már nincs, pedig valóban szükséges lenne mérni ki az a ki jó ki az aki jobb és ki az, aki alkalmatlan.Az oktatás színvonalán nagyot kellene javítani.
inkvi
@furfang: Mivel mérnéd? Kíváncsi lennék rá?
furfang
@inkvi: nem értek hozzá! Biztos vannak ilyen minőségbiztosítási program tesztek, meg kérdőívek amiket a tanulók, szüleik töltenek ki, aztán hogy a felvételiknél milyen sikeres a tanuló stb. Ez szakmai dolog, biztos kitalálták már valahol.
inkvi
@furfang: Nem találták ki! Már addig eljutottak, hogy a Fazekas gimi tanárainak munkája nem biztos, hogy többet ér, mint egy utolsó szakmunkásképzőben elvégzett tanári munka! Itt aztán meg is akadtak! Pokorny érti a dolgát, de itt sajnos mellé fog ő is, mint a többi is.
Már írtam, hogy ez megint a seggnyalóknak lesz jó és lezüllik teljesen a tanári pálya. Elsősorban az oktatás-nevelés módszeres lezüllesztése a probléma és nem a tanárok tudása, munkája. Vissza kell állítani az utolsó még működő formát!
Csak egy kiragadott dolog: a szülő dönti el, hogy ne "bukjon" meg a gyereke. 5-ben pedig kiderül, hogy se írni, se olvasni, se számolni nem tud és behozhatatlan hátrányba került! Csókoltatom Magyar Bálintot (az Ő ötlete volt)!
luciferi
@inkvi: ebben teljesen egyetértünk! Az szdsz által felügyelt dolgok mind amortizálódtak, leépültek, és nincs is rá megfelelő kifejezés! Kimoderálnának!
inkvi
@kevijeni: A reform-szó alatt mindent elkúrtak már közösen! Ideje lenne ellen-reformot csinálni!
mandiner
@furfang: Ez a ped minőségbiztosítás egy nagy kutyagumi! Kitesznek lepedőnyi tacepaokat kül. szabványkérdésekkel, és az arra adott válaszokból készítenek statisztikát! Az iskolavezetésre vonatkozó kérdéseknél vagy kakiban többek közt (főleg ha az xar) mert megismerik az írásodat))
mandiner
@mandiner: Nekem egy ilyen vélemény miatt a köv tanévban megvonták a minőségi bérpótlékomat))..(új lett a ig. és nem kedveltük egymást régen..olyan lett a főnököm aki úgymond miattam kapott fegyelmit..szerintem tovább nem folytatom))
inkvi
@mandiner: Utaltam már a seggnyalásra!
mandiner
@inkvi: Még hogy a szülő dönti el az nem is minden..ami nehezebben megy a gyereknek, abból eléri a szülő, hogy addig vizsgálják míg fel nem mentik azokból a tárgyakból..id. nyelvből, matekból, helyesírásból, olvasásból stb..ott kell neki lenni, de nem osztályozható, és így természetesen nem buktatható! Persze hogy analfabétán kerül ki a suliból! Továbbmegyek!
inkvi
@mandiner: Ez is igaz! De a kívülállók ezt nem tudják!
mandiner
Ha egy ilyen gyerek eljut a középiskoláig, ott úgy kell venni mintha ezt tudná, és szintén nem osztályozható. Úgy akarták a romákat bejuttatni a főiskolákra egyetemekre, hogy ha eljut az ilyen x tárgyból felmentett gyerek az érettségiig, akkor az érettségi nélkül(mivel nem értékelhető) 5-s, max pontszámmal..na így se sikerül! Mert nem jutnak el érettségiig még így sem. Mert persze hogy mindenből bukik ha nem tud olvasni..az ugye tanulni sem tud, és bukik abból amiből nincs felmentve!
inkvi
@mandiner: És így gördül ez végig.
vukkocska
Azt ne felejtsétek el, hogy a pedagógus munkája tanulófüggő is lehet. Attól is függ, hogy hogyan alakul az osztály szociometriája. Kik a hangadók, akik előre viszik az osztályt tanulmányi eredményben, vagy éppen az a kiközösített, aki jól tanul. Ezekkel, az otthonról hozott attitűdökkel a pedagógus nem sokat tehet. Kiteheti a lelkét, ha a gyermek az órán fügét mutat a tanárnak, s ezen a többiek röhögnek. Mert ne adj isten, a pedagógus megpróbálja nevelni a gyermeket, akkor a szülők már szemben állnak a pedagógussal. Szomszédom első osztályosokat tanít. Mondtam neki, hogy milyen szerencséd van, Te úgy formálhatod őket, ahogy szeretnéd, hiszen még tele vannak drukkal, kíváncsisággal. Hát kinevetett. Elmondta, hogy egyáltalán nem úgy van, ahogy gondolom. Ennek ellenére valamilyen mércével mérni kell a pedagógust, szerintem azért mégis csak a teljesíményével. A köztisztviselőket már több éve mérik, s az elvek szerint ennek megfelelően sorolják be őket, illetve kapják a fizetésemelést. Ugyan az utóbbi időben az kicsit elmaradt.
mandiner
@vukkocska: Ez igaz, mérni kell.....de mit hívsz teljesítménynek?
inkvi
@vukkocska: Ha erről a mércéről írnál valamit? Pontosan Te támasztod alá, hogy hozott anyagból dolgoznak!
inkvi
@mandiner: 11,5 alatt futja a 100-at az már teljesítmény!
mandiner
@vukkocska: Egyébként az első mondatodban is tökéletesen igazad van, két kb azonos kvalítású tanár közül az egyik egy válogatott elit-iskolában tanít, a másik meg mondjuk Sajóbábonyban.... hogy méred a teljesítményét??? A gyerekek eredményei alapján nem tudod!
luciferi
@mandiner: Állami oskolában tanítasz?
mandiner
@inkvi: jól van na))) Én sem azt osztályzom hogy mennyi alatt futja a százat, vagy mekkorát ugrik..én mindíg a képességeit figyelembe véve az önmagához mért fejlődést osztályzom! Úgyhogy egy ragyogó alkatú, jó fizikumú, ügyes gyerek is lehet 4-s, sőt 3-s is, és egy 80 kg-s 12 éves is lehet 5-s!
mandiner
@kevijeni: Az még nincs)) Önkormányzati fenntartásúban))
inkvi
@mandiner: A tanárról volt szó! Nem a gyerekről!
Csubaka
@mandiner: "képességeit figyelembe véve az önmagához mért fejlődést osztályzom! "

Néhány éve egy sikkasztó közösképviselő vizsgálati anyagába volt szerencsém társasházi lakóként betekinteni és a megdöbbenéstől padlót fogtam.
A hatósági könyvszakértő vizsgálatának eredményét úgy fogalmazta meg,hogy

" képességeihez mérten elfogadható pontossággal és rendszerességgel vezette a társasház naplófökönyvét"

Aztán kiderült, hogy több mint 1,5 millió hiányzott és csomó elszámolás jogtalan volt. Pedig önmagához képest....... :-))
mandiner
@Csubaka: A készség tantárgyakat nem lehet úgy osztályozni mint a közismereti tárgyakat)))
vukkocska
A köztisztviselők telejesíménymérését ismerem. A pedagógusék nyilvánvalóan ki kellene dolgozni azt is figyelembe véve, hogy milyen kvalitású maga az iskola. Ha felkérnek rá, majd végiggondolom :):) Viccet félre téve. Szerintem ahogy az árajánlatoknál kiveszik a legtöbbet és legkevesebbet ajánlókat, itt is valahogy az osztály átlagát kellene alapul venni. Pl.: mennyi ismeretet tudott átadni a pedagógus. Azért én még mindig bízom az igazi jó pedagógusban, aki magával tudja ragadni a gyermekeket. Én a matematikát valamikor egy rettegett tantárgynak tanítottam, mert korábbi tanáraim nem fordítottak elég figyelmet arra, hogy meg is értsem. Aztán kedvenc tantárgyam lett, s kizárólag egy tanárnak, Dalfi bácsinak köszönhettem.

@inkvi: @mandiner: fentiekben Nektek próbáltam válaszolni, ha nem is teljeskörűen.
mandiner
@vukkocska: A pedagógusban jobban bízhatsz mint a gyerekekben..alsóban még működik..de úgy 12 éves kortól nem igazán..sajnos!
vukkocska
@mandiner: ez kamasz gyermekeinkkel is így történhet. Hiába a szülői szeretet, addigi gondoskodás, jó kapcsolat, ha a gyermek olyanok közé kerül, akik "kimossák" az agyából az addig élteket. Mert sajnos ilyen is van. A kamaszkod nem csak a gyermek, a szülő számára is nagyon nehéz lehet.
Csubaka
Én a versenyszférában annak is a legdinamikusabban fejlődő ágában a mikrohullámú távközléstechnikában (Mobil telefon) dolgozom. Rendszeresen kapunk szakmai képzéseket az új készülék típusokból és rendszeresen tudásfelmérő teszteket írunk. Aki gyenge eredményt ér el azt azonnal oktatásra küldik, ha utána is, akkor áthelyezik másik munkakörbe, vagy elküldik. Nem hiszem, hogy ez tragédiát jelenthet más foglalkozási területeken, viszont elképzelhető, hogy visszaélésekre ad lehetőséget.
luciferi
Visszaélni mindennel lehet! Eleve úgy vannak kitalálva a dolgok!!! Csupán akarat, vagy nemakarat kérdése.
mandiner
@Csubaka: Van igazad, deez szerintem nem ülne a tanárok zöménél, mert hidd el hogy akivel gond van, annak sem elsősorban a tárgyi tudásával! Annak idején a szakfelügyeleti rendszer jó volt....azaz jobb mint a semmi...de egy-két órából nem lhet következtetni, főleg hogy a gyerek sem úgy viselkedik ha benn van egy idegen..mint általában. az egyik ki akar tenni magáért, a másik meg megbolondul..itt pl. az lehet a mérce hogy egy ilyet hogy kezel a tanár..
furfang
@mandiner: ti miből tudjátok megítélni, hogy egy tanár nem jó? Biztos vannak jelenségek amiből meg tudjátok állapítani egymásról, hogy milyen tanár nem? Ezek a kritériumok lehetnek az alapok, amiket ti is úgy értékeltek. Lehet, hogy butaságokat beszélek, csak ötletelgetek.
mandiner
@furfang: Mi meg tudjuk..de ahhoz folyamatosan látni kell..meg hallani...na meg ez szubjektív, mert mjindenkinek vannak bevett módszerei, amivel én vagy egyetérztek vagy nem! De az biztos, hogy sok mindent elárulnak az osztályból kihallatszó hangok!
vukkocska
@furfang: Egy oktatótársam megkérdezte a főiskolán, hogy mit tennék, ha egy hallgató az orrod előtt kinyitaná az újságot, és pofátlanul azt olvassa, amíg a konzultációt tartod? Mondtam neki, hogy kivágnám mint macskát ...., és utána magamban azt boncolgatnám, hogy mit teszek rosszul, hogy ezt megteszi. Mert alapvetően nem a hallgatóban találtam a hibát, hanem az oktatóban. Aztán kiderült, a konzultációkat úgy tartotta, hogy a jegyzetből olvasott. Hát ez semmiképpen nem mondható jó tanárnak. Kollégának nagyon jó volt, csak pedagógusnak nem. Ha egy tanár bizonytalan, nem ismeri szakmája csínját bínját, a feltett kérdésekre türelmetlen, mert látszik, hogy nem tudja a választ, elszalad vele a lehetőség, hogy jó kapcsolatot tudjon tartani diákjaival.
mandiner
@furfang: Meg a kolléga gyerekekhez való viszonya...az hogy mennyi időt tölt velük az órán kívül, milyen programokat szervez az osztályának...hogy néznek utána a folyosón...van-e csúfneve köztük..sok apró nüansz van...
Egy biztos..ha a tanár üvöltését hallod folyamatosan..na az jobb lenne ha ott hagyná a pályát!Vagy ha csak a gyerekekét hallod..akkor is!
Csubaka
@mandiner: Szerintem nem arról van szó, hogy egyentanárokat kell faragni, hanem csupán arról, hogy bizonyos elvárások mentém meghatározható legyen, hogy ki alkalmas erre a pályára ki nem. A rendőrségnél úgy tudom pszichiáterek vizsgálják a felvételiző pszichológiai alkalmasságát, mert később az a tulajdonsága meghatározó lehet akár saját, akár társainak ez élete szempontjából. Tökéletes módszer persze semmi sincs, és mindig vannak "áldozatok", de tenni valimit mindenképpen kell a tanári pályán is mert (és azt hiszem ebben sokan egyetértenek velem) tényleg vannak tanárok akire az ember a kutyáját sem bízná, és vannak akikhez még 30 év után is szinte szülőként ragaszkodik. A pályának pedig az ad tiszteletet, ha ez utóbbiakat minden tekintetben megbecsüljük, támogatjuk és védjük!
mandiner
@vukkocska: Azt is el kell ismerni ha nem tudsz valamit, mert rohadtul be lehet égni..azzal is!Én egyszer kémia órára mentem helyettesíteni..na abból vagyok úgy hogy mintha nem is jártam volna iskolába! Én azt az anyagot megtanultam előtte, de mikor bementem mindezt elmondtam nekik, meg hogy nem mindent értettem, mert vannak az előzményekben hiányosságaim...szeretném ha segítenének nekem megérteni...))És ez egy elég nehéz társaság volt..másnak..nekem nem..Sz7óval olyan szuper óra kerekedett belőle, hogy azt mondták hogy menjek már én a többi órára is)))
mandiner
@Csubaka: nincs köztünk ellentmondás))
vukkocska
@mandiner: nagyon fontosnak tartom, amit leírtál. Alapvetően ez az alapja a tanár-diák jó kapcsolatának.
mandiner
@vukkocska: Na meg nagyon fontos hogy minden diákodat ismerd, kívül-belül! Soha nem szabad egy osztályra úgy nézni mint egy kiló krumplira amit meg kell pucolni..minden gyerek egy külön világ, és mindhez másként kell szólni! Nagyon fontos az első belépőd közéjük..hogy az miként sikerül..
vukkocska
@mandiner: persze nagyon döntő az is, hogy milyen korosztályt tanítasz. Én csak fiatal felnőtteket tanítottam főiskolán. Ők azért már egy önálló személyiségek. Azért soha nem volt velük problémám. Ha - mindegy, hogy gyermek vagy fiatal felnőtt - ha érzik a pedagógus emberségét, törődését, figyelmét, könnyebb a helyzet. Vallom, hogy soha nem szabad megszégyeníteni a gyermeket egyébként sem, egymás előtt meg különösen.
mandiner
@vukkocska: Hát az más. Ők már többnyire tudják, hogy miért vannak ott)) Mit tanítasz?))
furfang
@mandiner: végig olvasva, amit írtatok mindig az erősödik bennem, hogy az emberekkel való foglalkozás nagyon nehéz, és mi több rendkívül felelősségteljes dolog. ( ide a szülőket is beleértem, nehéz pálya a gyermeknevelés saját tapasztalat is) És a végtermék csorbáit mindenki elszenvedi, kezdve a végterméken. Hogy csinálták a régiek? És más volt talán a társadalom részéről az emberekkel azaz a végtermékkel szembeni elvárás is. Itt hígult fel a dolog talán, hogy milyen embert akar faragni az adott társadalom a tagjaiból. Nálunk ma nincs magasra állítva a mérce, Tartást erkölcsit és fizikait nem kíván ez a liberális ( már-már természetellenességet, önpusztítást ösztönző) szemlélet. Valami bibi itt lehet, tehát a fennmaradás erősítésének kellene lenni a kiindulópontbank nem? ( megint csak okoskodom hozzá nem értő módján)
szaboria
Néha azt hallom , hogy nevelni a szülőnek kell de ha a szülősem tudja, hogy kell nevelni, akkor szerintem igenis a pedagugusnak is jobban kell figyelni és probálni a gyerekeket jobb irányba terelni.
inkvi
Az a jó tanár, akire 30 év múlva is - az összes vélt vagy valós sérelem ellenére - tudása és egyebek alapján fel tud az ember nézni!
Megtörtént párbeszéd: Ebbe az iskolába jártam és engem még tanított a ......! Engem is!
Ez méri a teljesítményt!
Nem az igazgató, nem a diák, nem a szülő és nem az okos miniszter!
Ebből megint az lesz, hogy képletesen felakasztanak valakit, majd 30 év múlva rehabilitálják és megfaragják a szobrát!
Tudok jó megoldást! Az eddiginél is tovább kell csökkenteni a pedagógusok bérét és akkor a krém marad a "pályán"! Aztán igazándiból sinen leszünk!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.