2012-ben megjelent egy cikk a Die Welt nevű német lapban, miszerint szintén a Germanwings egyik repülőgépén 2008-ban és 2010-ben is ájulás közelbe kerültek a pilóták. Az információk alapján mindkét esetben különös, égett szagú gáz áramlott be a pilótafülkébe – írta meg az Index

A cikk szerint, 2010. decemberében a pilóták majdnem elvesztették az eszméletüket a Bécsből Kölnbe tartó Airbus A-319 pilótafülkéjében a beszivárgó édeskés szagú gáztól. A másodpilótára egy akkor írt jelentés szerint hirtelen rátört a hányinger, majd végtagjai kezdtek el zsibbadni. A tünetek oly mértékben voltak intenzívek, hogy át kellett adnia a leszálláshoz a gépet a kapitánynak. A férfi a jelentésben leírtak alapján a következőket mondta:

Tedd le te a gépet, én nem tudok repülni 

Ezután már a kapitányon is elkezdtek jelentkezni a furcsa tünetek. Látómezeje beszűkült, végtagjai ugyanúgy elkezdtek neki is zsibbadni, majd saját szavai alapján azt érezte, hogy "rohamosan veszíti el az eszméletét". A légirányítóknak azonnal jelentették a vészhelyzetet és mindketten felhelyezték a légzőmaszkot, de a másodpilóta már szinte teljesen ájult állapotban volt. A repülőgépet, melyen 144 utas és 5 fős személyzet tartózkodott, a pilótának nagy nehezen, de végül sikerült letennie Kölnben. 

Míg a véroxigénszint normál értéke egy embernél 92-95 százalékos, addig a pilótákon elvégzett orvosi vizsgálatok szerint a másodpilótának 80 százalékos, a kapitánynak pedig mindössze csak 70 százalékos volt a szintje. A jelentésben szereplő adatok szerint a pilótafülke levegőztető rendszerébe bejutó, a gép jégtelenítésére használt glikololdat okozhatta a problémát. Mivel az utastér levegőztetése egy másik rendszerre van rákötve, ezért az ott tartózkodókra nem volt hatással a gáz. 

Két évvel korábban, 2008-ban is ugyanazzal a géppel voltak problémák. A Dublinból Kölnbe tartó járaton felszállás után az egyik légi kísérő rosszul lett, szinte az összes utas elaludt és a kapitány is kezdte magát egyre furcsábban érezni, valamint a 2010-es esethez hasonló bizsergés lépett fel baj karjában. A gépet visszafordították és kényszerleszállást hajtottak végre. Ennél az esetnél hiába nézték át tüzetesen a repülőt az ír hatóságok és hiába végeztették el kétszer – másodszor a touluse-i Airbus-gyárban – a gép vizsgálatát, nem sikerült kideríteni, miféle anyag okozhatta a levegő változását.

Két évvel korábban, 2008-ban is ugyanazzal a géppel voltak már problémák. A Dublinból Kölnbe tartó járaton felszállás után az egyik légikísérő rosszul lett, szinte az összes utas elaludt és a kapitány is kezdte magát egyre furcsábban érezni, a 2010-es esethez hasonló bizsergés lépett fel baj karjában. A gépet visszafordítotték és kényszerleszállást hajtottak végre. Ennél az esetnél hiába nézték át tüzetesen a repülőt az ír hatóságok és hiába végeztették el kétszer – másodszor a touluse-i Airbus-gyárban – a gép vizsgálatát, nem sikerült kideríteni, miféle anyag okozhatta a levegő változását.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.