Ez már egész értelmezhető távot tud megtenni egyetlen töltéssel, egy pedállal lehet majd indítani, gyorsítani, fékezni és leállítani, lesz benne részleges önvezető üzemmód, és csak kicsit több mint 7 millió forint.
Nagyon várták, most hivatalosan is kijött a Nissan elektromos autójának, a Leafnek a legújabb, 2018-as modellje. A The Verge részletes cikke kitér a legfontosabb újításokra, többek közt arra, hogy az eddigi 30 kilowattórás akkumulátorok helyett az új modelleké már 40 kWh-s lesz, így egyetlen töltéssel már másfélszer olyan nagy távolságot tudnak majd megtenni: 250 kilométert az eddigi 170 körüli értékekkel szemben. Sajnos ezzel még mindig csak egy hajszállal volt képes lekörözni versenytársait, a 3-as Teslát és a Chevy Boltot, amelyek eddig is 220-240 km-t voltak képesek menni egyetlen töltéssel.
A valódi áttörés azonban szerintük az, hogy a sebességváltós autókban megszokott három, illetve az automata váltósok két pedálja helyett az új Nissan Leafnek egyetlen pedálja lesz. Na, hogy hívják? Természetesen úgy, hogy
e-Pedál
Ez az egyetlen pedál fogja végezni a kocsi indítását, a gyorsítást, a fékezést és a megállást, és egy olyan fékrendszert kezel majd, amellyel még meredek lejtőn is teljes biztonsággal azonnal állóra fékezhető a kocsi.
Ebben a modellben debütál majd a Nissan Pro Pilot fejlesztése is, ami már egyfajta robot-üzemmód lesz autópályán vezetéshez és parkoláshoz.
Elektromos, félig robot, és még olcsó is
Amivel viszont egészen biztosan jobb lesz versenytársainál, az az ára: 29 ezer dollárnál kezdődik majd, ami tényleg nagyon jól hangzik (hét és fél millió forint). Viszont még csak jövőre kerül a piacra.
na bumm...az én autómban ezt most két pedál tudja...
Hát ez tényleg a hülyének is megéri.
Újabb filléres játék milliomosainknak, hülye csemetéiknek és ki- és eltartott feleségek-szeretőknek.