A BKK és az Alstom már két hete elismerte, hogy frissíteni kell az új metrókocsikon a szoftvert, azóta sincs olyan komolyabb probléma, ami balesetveszélyt jelentene - így reagált az Indexnek Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Blikk cikkére

Forrás: hvg.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

adsl70
rokonos gyereknek nem kell azt már tudjuk. Aki a diploma előtt vezető beosztást kap annak nagyon tudni kell valamit.
szaboria1
Megint a nagy félre tájékoztatás a szoftvert nem csak a franciák készítették.
lbs
Marhaságot írt a Blikk!
Nem először!
Az ezzel kapcsolatos cikk címe:
...Az Alstom komplett „agyát” ki kell cserélni, hogy rendesen működhessen...

A cikket elkövető firkász ugyanis - úgy tűnik - nem tudja hogy a számítástechnikában vannak olyan alapfogalmak mint "hardver", meg "szoftver".

Az "agy", az a járművet ténylegesen vezérlő számítógép rendszer - amit az Alsthom is valamelyik ilyen eszközöket gyártó cég termékskálájából választott ki. Ezt hívják "hardvernek".

A cikkből a továbbiakban azért kiderül, hogy a rendszervezérlő szoftvert kell kicserélni.
Azaz a járművezérlő "tudatát". Ami nagyon nem ugyanaz mint a "hardver"!
Amit leírt az cca. ahhoz hasonlít, mintha az agysebész után kiáltana, pszichiáter helyett...

Amúgy szinte teljesen "normális" hogy első közelítésben nem működik a szoftver megfelelően.
Ugyanis igen sok paramétert kell figyelemmel kísérnie és ha valamelyik kimaradt, vgy nem megfelelő a program valamilyen okból akkor "összeakadnak" a programrészek a járművezérlő "lefagy".
Éppen úgy mint a PC-k, Laptopok, ha rossz programot akarunk futtatni.

Itt pedig - megkerülhetetlenül - felmerül a kérdés, hogy miért olyan metrószerelvényeket rendelt az előző városvezetés, amilyenek még soha, sehol nem üzemeltek?
Miért nem másutt már bevált, nagy darabszámban előállított megbízhatóan járművet választottak, ugyanis a metrókocsik kínálatában (is) a gyártók egymást licitálják túl.

Az Alsthom metróvonatok Európa számos nagyvárosában futnak évtizedek óta - teljes megelégedettséggel - a korszerűbb de már kipróbált járművek helyett miért kellett egy soha ki sem próbált konstrukciót venni?

Ez még vastagon az előző városromboló bagázs sara...
lbs
@miazero: Nem avult el! Maga a járművezérlő teljesen új.
A fővezérlő program rossz.
A programozónak ugyanis általában nincs fogalma arról, hogy miket kell figyelembe venni a program megírásakor.
Ahhoz kell hogy legyen egy olyan szakember mellette, amely a jármű össze paraméterét ismeri és azok alakulását az üzem közben képes átlátni és - ha szükséges - akkor módosításokat javasolni a folyamatosan bővülő, szerzett tapasztalatok alapján.

különben az sem túl egészséges hogy a "classic" szovjet kocsik együtt üzemelnek az új járművekkel.
Ugyanis a régi járművek előidézhetnek olyan gyors lefolyású átmeneti jelenségeket a táphálózaton, amely megbolondíthatja az új járművek vezérlő rendszerét.
A zavarvédettsége ki tudja megfelelő-e pl. az új járműveknek ilyen üzemmódra?
Pálinkafőző Rézüst
Dávid leányzó nem is aggódik, csak fényképen látott még metrót...:((

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.