Válságban a sztenderd gazdaságpolitika nem működik, ilyenkor célzott akciókra van szükség - mondta a miniszterelnök a The Wall Street Journal európai kiadásában pénteken megjelent interjúban.

Az ilyen politikára mondják az emberek, hogy unortodox. Pozitívabb szemlélettel nézve innovatív és célirányos - tette hozzá Orbán Viktor. A kormányfő szerint a nagy cégek általános, kiszámíthatóbb gazdaságpolitikát akarnak, de erre válságkezelés idején nincs mód.

Orbán Viktor emlékeztetett arra, hogy Magyarország 2002-ben még Közép-Európa élvonalában volt, 2010-re viszont a leggyengébb lett.

Közölte: amikor átvették az ország irányítását, világos elképzelésük volt arról, miként győzzék le a válságot, hogyan tegyék Magyarországot versenyképessé.

Orbán Viktor azt mondta, hogy 2010-ben az államadósság még növekedett, ma viszont csökken, és az ország kikerült a túlzottdeficit-eljárás alól. A külkereskedelem ugrásszerűen növekszik, a külső fizetési mérleg pozitív, ami "nagyon értékes válság idején".

2010-ben Magyarország nem volt képes megállni a lábán, mások pénzére volt szüksége, ami csorbítja a nemzeti büszkeséget és az önbecsülést. Az ország most a piacról tudja finanszírozni magát - tette hozzá.

Erősödő középosztály

A miniszterelnök kijelentette: a magyarok kötvényeket vásárolnak, a munkanélküliség csökken, a foglalkoztatottság növekszik. Elmondta, hogy amikor hivatalba lépett, 1,8 millió adófizető volt, most 4 millióhoz közelít a számuk.

A jövedelem reálértéken növekszik, a nyugdíjak emelkednek. A gazdaság ismét növekszik - mondta a kormányfő.

Ha valaki sikertörténetről beszél, azt senki nem hiszi el, mivel ez az, amit a kommunisták annak idején mondogattak. Így mi azt mondjuk, hogy jobban teljesítünk, és nem azt, hogy sikeresek vagyunk - jelentette ki.

"Ismét fel fogunk zárkózni Közép-Európához, ez fontos. Európa jövője ugyanis Közép-Európa", mivel a térség nélkül nem lenne növekedés az unióban - jelentette ki.

A kétharmados parlamenti többséggel összefüggő kérdésre azt mondta: sokat számít, hisznek-e az emberek a nemzeti intézményekben.

Magyarországon növekszik a nemzeti intézményekbe vetett bizalom. Különösen fontos ez olyankor, amikor az európai intézményekbe vetett bizalom mindenütt csökken. Bizalom nélkül ez egy vezetési probléma, és végső soron demokráciaprobléma - közölte a miniszterelnök.

Orbán Viktor-intejú: Novemberben már mindenki dolgozhat, aki akar

Hozzátette: az emberek bírálják a kormányt, de senki nem mondja azt, hogy Magyarországnak nincs vezetése, ami válságos időkben fontos.

A kétharmados többség előfeltétele a jó vezetésnek ebben a válságban. A kétharmados többség alapvető fontosságú, és jól használtuk fel - mondta Orbán Viktor.

Rámutatott: kormányának gazdaságpolitikája a középosztályt erősítette.

Ha nem akarjuk, hogy a gazdasági válság politikai válságba forduljon, meg kell védeni a középosztályt. A kultúrára, a sportra és a tudományra fordított kiadások nagyobbak, mint az elmúlt 20 évben bármikor, és mégis sikerült kijutnia az országnak a túlzottdeficit-eljárás alól - tette hozzá Orbán Viktor.

A miniszterelnök elmondta: Magyarország rendkívüli erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a válságból kijusson. Hozzátette: mivel a Fidesz támogatottsága, dacára a nehéz időknek, meglepően jól tartja magát, van esélyük a győzelemre a következő választáson is.

"Azt hiszem, az irányítás számít. Három évvel ezelőtt az volt a benyomás, hogy a baloldali-liberális kormány a vezetés hiányában esett szét. Az embereknek érezniük kell, hogy a vezetők törődnek velük, odafigyelnek gondjaikra" - mondta a kormányfő.

Az első demokratikus alkotmány

Ez a kormány ezt teszi: megpróbál segíteni azokon a családokon, amelyek súlyos devizaadóssággal, vagy magas rezsiköltséggel küszködnek - fűzte hozzá.

A miniszterelnök felhívta a figyelmet arra, hogy kormányzása alatt fogadták el "Magyarország első demokratikus alkotmányát", amely kimondja: a gazdaság a munkán és a vállalkozás szabadságán alapul, és megköveteli a kiegyensúlyozott, átlátható és fenntartható költségvetést, valamint korlátot szab az államadósságnak.

Erről nem sokan beszélnek. A nemzetközi bírálatok az olyan puha témákra összpontosulnak, mint a család meghatározása, az emberi jogok és a média. Az élet nagyon nehéz itt, a munkanélküli segély csak három hónapig tart, utána nincs semmi - jelentette ki Orbán Viktor.

A közmunkáról szólva elmondta, hogy aki azt elutasítja, nem kaphat szociális segélyt.

"Kísérletet teszünk arra, hogy az alanyi jogú juttatásokon alapuló társadalmat érdemeken alapuló társadalommá változtassuk. Nagyon közel vagyunk hozzá. Az ilyen átalakulás nagyon bonyolult. Már csak az maradt hátra, hogy kiderüljön, ezt megvalósítva is lehetséges-e választást nyerni" - közölte a kormányfő.

Orbán Viktor az interjúban olyan vezetőként jellemezte magát, aki vonzó munkának tekinti az ország megmentését, megújítását.

"Ez egy igazi kihívás, nem olyasmi, mint egy bürokrácia újjászervezése. A magamfajta emberek szeretnek valami jelentőset véghezvinni, valami rendkívülit. A történelem megadta nekem ezt az esélyt. Tulajdonképpen három alkalommal adatott ez meg nekem. Vezetőként mindig történelmi kihívások értek. Amikor a dolgok jól mennek, olyankor úgy tűnik, választásokat vesztek, mivel az embereknek már nincs szükségük rám" - közölte.

Erős nemzeti vezetőkre van szükség

Az EU-ról szólva kiemelte, hogy azt a nemzetállamok tevékenységének összehangolására hozták létre. Ebből kifolyólag finomra hangolt, bonyolult intézményi felépítménye van.

Ez azt jelenti, hogy az EU-nak intézményi vezetése van. "Ha a dolgok jól mennek, az intézmények kielégítik az emberek vezetés iránti igényét. Ha viszont válság van, nem az intézményekben, hanem az emberekben bíznak. Olyanokra van szükség, akik megmondják, hogy kockázatos döntéseket kell hozni, cselekedni kell, és azt mondják az embereknek, kövessetek" - jelentette ki Orbán Viktor.

Orbán Viktor-intejú: Novemberben már mindenki dolgozhat, aki akar

Most erős nemzeti vezetők kellenek, erős vezető személyiségekre van szükség - fűzte hozzá.

Arra a kérdésre, mikor csatlakozhat Magyarország az eurózónához, Orbán Viktor kifejtette: szeretné kihasználni annak előnyeit, hogy az ország még nem vezette be a közös valutát.

Az egyetlen racionális megközelítés, hogy Magyarország a saját, célzott politikáját kövesse - jelentette ki, emlékeztetve, kétharmados döntés kell ahhoz, hogy ne a forint legyen Magyarország fizetőeszköze.

Ez garantálja, hogy ez az ügy ne váljon megosztó kérdéssé - mondta a miniszterelnök. Hozzátette: Magyarország belépése az eurózónába nagyban függ majd attól, hogy mennyire működik jól az új, integrált eurózóna.

A Tavares-jelentést érintő kérdésre válaszolva Orbán Viktor leszögezte: nagyon veszélyes az Európai Parlament eljárása, amely véleménye szerint nem más, mint egy bürokratikus birodalom rejtett kiépítése.

Arra is kitért, hogy a magyar kormány az unióhoz képest néhány alapelvről "egész más nézeteket vall".

"Az a kérdés, hogy együtt tudunk-e élni ugyanabban a politikai rendszerben olyanokkal, akiknek ennyire különböző meggyőződéseik vannak" - mondta Orbán Viktor.

A kormányfő kifejtette: az európai politikai gondolkodás fővonalát ma a haladás képzete határozza meg.

Gyűlöletet érzett az Európai Parlamentben

A magyar kormány ezzel szemben abban hisz, hogy Isten teremtényeiként élünk, és nem gondolja, hogy létezne bármiféle célkitűzés Európa történelme számára. "Az európai politikai gondolkodás fővonala szerint el kellene hagynunk a gyökereinket. A gyökereket a szabadság ellenségeinek tartják. A gyökereink nélkül azonban elvesztünk" - hangsúlyozta.

Orbán Viktor azt mondta, hogy a főáram szerint a magyar kormány hozzáállása nem modern, nem európai. Ő azonban úgy látja, hogy azok az értékek és hagyományok, amelyeket kormánya védelmez, európai értékek. Elmondta, hogy kész megvitatni ezeket a kérdéseket, de nem olyan módon, hogy a politikai gondolkodás fővonala határozza meg, mi a modern vagy az európai.

A miniszterelnök elmondta: gyűlöletet érzett az Európai Parlamentben, amikor részt vett a Tavares-jelentéssel foglalkozó strasbourgi ülésen.

"Nem racionális érvet adtak elő. Sokkoló élmény volt, mint egy inkvizíció. Ami a Tavares-üggyel történt, az idegen az EU kultúrájától" - fogalmazott. Hozzátette: hogyan lehetséges, hogy egy ügyben ugyanaz a csoport lehet ügyész és bíró is egyben.

A WSJ azon felvetésére, hogy a "keleti nyitás" jegyében a magyar kormány a jövőben vajon egyre inkább az ázsiai demokrácia-modellekből fog-e meríteni, Orbán Viktor leszögezte: az ázsiai demokrácia-modell nem hozható kapcsolatba a magyar demokráciával, mert a kereszténységen alapuló demokráciák mindig különböznek a nem kereszténységen alapuló demokráciáktól.

"A mi felfogásunkban a demokrácia két kulturális alapelvre támaszkodik: az első az, hogy Isten teremtett bennünket a saját képmására, a második pedig, hogy ebből adódóan bűn annak elpusztítása. Az ázsiaiaknak más alapelveik vannak, ami érdekes és izgalmas kérdés, de mintaként nem szolgálhat számunkra" - mondta.

A miniszterelnök hozzátette: amikor keleti nyitásról beszél, akkor alapvetően a kultúrára és a gazdaságra gondol, olyan együttműködésre, amelyet a franciák és a németek már régen kialakítottak.

"Nincs ebben semmi egyedülálló, utol akarjuk őket érni" - mondta a kormányfő.

Arra a kérdésre, hogy az államnak milyen szerepet kell játszania a gazdaságban, Orbán Viktor elmondta, ha jól mennek a dolgok, az állami szerepvállalásnak korlátozottnak kell lennie, válságban viszont az a feladata, hogy kivezesse az országot a krízisből.

"A szocialista kormányok legszörnyűbb öröksége"

A magyar kormány stratégiája teljesen világos: "mi azt mondjuk, hogy a válságnak akkor van vége, ha mindenkinek van munkája". A munkához jutás tehát nem a sikeres válságkezelés eredménye, hanem eszköz ahhoz, hogy kijussunk a válságból - fogalmazott. A közmunkaprogramra utalva kijelentette: "Azt mondhatom majd novemberben a magyar embereknek, hogy mindenkinek, aki dolgozni akar, megvan erre a lehetősége". Hozzátette, hogy a közmunka természetesen nem "álmaink munkája", de legalább "van lehetőség dolgozni a létfenntartásért".

A miniszterelnök a devizahiteleket a szocialista kormányok "legszörnyűbb örökségének" nevezte.

A költségvetéssel összefüggésben elmondta, hogy a kérdés nem az államháztartási deficit, hanem az államadósság.

"Felfogásom szerint az elsőszámú célpont az adósság. A költségvetés csak következmény. Le kell nyomnunk az adósság szintjét 50 százalék alá. Ez a cél. (...) Amint ezt megtettük, és biztosított, hogy a költségvetési deficit nem vezethet növekvő adóssághoz, mindent újra lehet tárgyalni" - jelentette ki Orbán Viktor a bevétel szerkezetére utalva.

Amikor több a pénz, mindig van kísértés a szétosztására az adósság visszafizetése helyett. Ragaszkodni kell ahhoz, hogy a forrásokat az adósság csökkentésére használják, amíg az vissza nem esik a GDP 50 százalékára. Ez ésszerű és felelős politika - tette hozzá.

A miniszterelnök hozzáfűzte, hogy az adósság struktúráját is meg kell változtatni, egyre több adósságot kell finanszírozni belső megtakarításokból.

95 hozzászólásarrow_drop_down_circle

dr lóherre
@pacsni: NEM !!! NEM FOG GYŐZNI?
MERT ELMEGYÜNK 2014-ben SZAVAZNI A MOCSKOS BANDA ELLEN és a BALTÁS VEZÉR ELLEN.
EL KELL ZAVARNI EZT A HAZAÁRULÓ PISZKOS, KORRUPT MUTYIZÓ BANDÁT A BALTÁS VEZÉRÜKKEL EGYÜTT.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Levendula
Tisztelettel kérdezem: HOL? Hol lehet dolgozni? HOL? Mert munkát azt nem találni. Nemcsak az iskolázatlan emberek, nemcsak a csupán 8 osztályt végzett, hanem az érettségivel és diplomával rendelkező emberek sem találnak olyan munkát, amellyel legalább minimálbért kaphatnának.
Nakimaga
"Orbán Viktor-intejú: Novemberben már mindenki dolgozhat, aki akar"
Eddig sem a munka kedvvel volt baj ,hanem a beígért 1 millió munkahely hiányával !
SwordFish
Nagy faszságot mondtál megint, Viktor ! >:-)
csabee.m
NOVEMBERRE ELINDUL A NEMZETI MUNKATÁBOR PROGRAM???
Powerforce
És mi lesz a célzott akció? A Széles-féle energiacella ? :-D
silber13
@SwordFish: Igazad van, a stílus maga az ember! Ha a megszólalásának és a mondandójának az általad használt jelzője pontos, ( és miért ne lenne az?) akkor a jelző nyugodtan ráilleszthető magára az emberre is
silber13
@GeoCravker: Az régen volt...tán igaz sem volt... e ha megkérdezbéd, kapásból lehazudná, mert hogy " Ő...? Ilyet...??... Itt valami tévedést teccik elkövetni..! Mert ő ilyet soha, de soha nem mondott!
pacsni
"Mo-g nem volt kèpes megàllni a làbàn" Most aztàn tènyleg nem kèpes megàllni a làbàn. Ugy tonkre ba@ta az orszàgot, hogy mèg mankòval se tudjuk feltàmasztani.
"A magamfajta emberek szeretnek vègezni rendkivulit munkàt" Igen O szeret vègezni rendkivulit ellopni a nyugdajakat az emberektol ez volt a rendkivuli az o rèszèrol. Hogy hogy tud ennyire ossze hazudni a magyar embereknek. szeretnèmtudni hogy hivjàk azt a konzulens aki ezeket a troger mondanivalòkat irja ennek a màsik trogernak.
Varicler
Az utolsó mondat a lényeg. Egyértelművé teszi, hogy még több és több elvonás következik. Nem nyugodnak meg amíg éhen nem pusztulunk.
jancsik68
Ez egy ujjabb Keresztény-Viki hazugság.Ő még soha nem dolgozott!!Igy nem érzi annak hiányát!
pacsni
en szerintem eddig azèrt nemvoltak munkahelyek, mert viktor megtiltotta hogy felvegyèk az embereket, mert szerintem munkahelyek vannak, most elszolta magàt ez a bitang, hogy aki akar az mehet dolgozni. Eddig tilos volt. Mivel hogy itt àll a szavazàs a nyakunkon,most ezzel a szlogennel akar megint szavazatokat osszeszedni, mert o nagyon is megvan gyozve, hogy 2014-ben maradni fog. ès ha igy van akkor megèrdemeljuk màsik 15 èvig a miseriàt ès a diktaturàt. (hogy ne mondjak roszzabbat)
pacsni
@jancsik68: O sose dolgozott csak lopott ès mindig is lopni fog.
dömdödöm
látod viki , akkor csak a válság cseszte szét a Magyar gazdaságot és nem az Mszp emút 8 év gazdaságpolitikája . itt ebben a beszédben be van vallva feketén fehéren
coyote3
Ennyi minden alapot nélkülöző blöfföt! És tuti, hogy lesz aki bekajálja.)
dömdödöm
nagyon nem mindegy az hogyan zárkozunk fel középeurópához ,mi zárkózunkfel vagy ők alacsonyodnak a színtünkre ,mert most ez a tendencia mutatkozik erősen ha nézi valaki a külföldi hírcsatornák új híradásait :-(((((((((((((((((((((((((((((((((
pbalage
az már ugye mindenki észrevette, hogy a "nemzeti" sajtóban nem lehet hozzászólni az ilyen cikkekhez? Tény, aztán kész. Dogma.
A Tündik bündije
Ennyi demagóg, néphülyítő baromságot egy szuszra összehordani azért nem kis meló...
Tootsy
@A Tündik bündije: Kedves, mig Te melora hasznalod a tudasodat, vegzettsegedet, addig o a nephulyitesre, hazudozasra, a tenyek maskepp ta'lala'sa'ra...:o((

Ennyit osszehazudni... Es volt, aki lekottazta...:o((
Tootsy
Kedveseim, valaki karoljon fel, mert a vegen meg hulyen halok meg, - vagy az ujsagiro hazudik (mint rendesen) ezzel a cimmel...

HUN VAN AZ LEIRVA A CIKKBEN, HOGY MINDENKI DOLGOZHAT, ES MIERT IS PONT NOVEMBERTOL? ME'R, MI LESZ AKKOR, KESZULUNK A KARACSONYRA? IDENYMUNKA? VAGY MAR MEGINT KIOTLETELT VALAMIT, AMIT EROSZAKKAL AT AKAR TUSZKOLNI A TORVENYKEZESEN?

Fogadok, hogy mindenki orommel kezdte olvasni a cikket a cim olvastan, es mindenki szidta a vegere az ujsagiro felmenoit, pedig a mamaja biztos nem tehet arrol, hogy a fiacskaja hulye lett...:o((
dömdödöm
2013-as Eu-s munkanélküliségi adatok .Májusban az elemzők által várt 12,3 százalék helyett 12,1 százalékra emelkedett a 17 tagú euróövezetben a munkanélküliségi ráta az előző havi 12,0 százalékról. A 27 tagú Európai Unióban májusban az áprilisival megegyező 10,9 százalékos munkanélküliségi rátát regisztráltak.
A legalacsonyabb munkanélküliségi rátát májusban Ausztriában (4,7 százalék), Németországban (5,3 százalék) és Luxemburgban (5,7 százalék) regisztrálták. A munkanélküliségi ráta a legmagasabb májusban Spanyolországban volt 26,9 százalék, illetve (áprilisban) Görögországban, 26,8 százalék.
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon (áprilisban) 10,5 százalékos volt a munkanélküliségi ráta, alacsonyabb az euróövezeti és az uniós átlagnál. Lengyelországban 10,7 százalék, a Cseh Köztársaságban 7,2 százalék, Romániában 7,5 százalék, Szlovákiában 14,2 százalék munkanélküliségi rátát regisztrált az Eurostat májusban (MTI).
Mobil123
@Tootsy: Most Rád is érvényes, hogy hiszel még a mesékben?!:-)
qxy
Ha nem adta volna el a sok gyárat üzemet mindent amit csak tudott, akkor igaza is lenne. Ezért haraxik rá Pinokkió is mert ő több mint a tízszeresét vágta zsebre mint ő.
dömdödöm
@Tootsy: közmunkára gondolt . Halottnak a csók ,alibimunka :-(((((((((((((((((((((((((((
Tootsy
@Mobil123: Haaaat, ma' nem nagyon,..:o(( Foleg, ha meg par ilyen cikket elolvasok...:o))
Tootsy
@dömdödöm: Neki megis jo valamire, mert azt allitja egy masik cikkben, hogy a brutto kozmunkas ber az 76 ezer valamennyi forint fejenkent, es akkor o ezek szerint 50 ezret kaszal durvan minden egyes kozrabszolga utan...

Kapja be...:o((
Tootsy
@Mobil123: ...pedig hany eves vagyok...(?)...:o))
Mobil123
@Tootsy: Nézd meg Dr. Kocsis Máté facebook oldalát :-)) Ott látsz még csuda dolgokat!
Ezek az emberek tényleg aranyos pofák! Jó pofán lehetne vágni ezt is!
Mobil123
@Tootsy: Nem a kor számít:-)) (Nézd meg a fanokat idősebbek mint Mi
és benyalják:-DD )
dömdödöm
@Tootsy: én nem tudom szerencsére milyen egy közmunka 4 -6-8 órát könyökölnek egy gereblyén az árokparton ,kb ennyi , mást nem tudok gondolni . :-(
pbalage
@Mobil123: nézd meg a pofáját, amint kálmán olgával szembe mert hazudni. Bírom a nőszemélyt, nem hagyja magát. www.atv.hu/videok/video-20130718-kocsis-mate
pbalage
@Mobil123: 1:50 -nél tuti, hogy előre felkészült a szeméttelepes dumájára.
Mobil123
@pbalage: Hát valamire "csak" jó a diploma:-))
qxy
Ja, rá jöttem hol fog dolgozni a sok ember.
HUNÉK nál.
Hun itt hun ott.
Hun itthon Hun messze vagy nagyon messze
dr lóherre
@pacsni: NEM !!! NEM FOG GYŐZNI?
MERT ELMEGYÜNK 2014-ben SZAVAZNI A MOCSKOS BANDA ELLEN és a BALTÁS VEZÉR ELLEN.
EL KELL ZAVARNI EZT A HAZAÁRULÓ PISZKOS, KORRUPT MUTYIZÓ BANDÁT A BALTÁS VEZÉRÜKKEL EGYÜTT.
dömdödöm
@dr lóherre: Éljen az E 2014 és a PM ! Éljen az új pártszövetség !
gabrella
A közmunka már drága, ingyen munka a divat egy évben másfél hónap.Persze ezért kapjuk a segélyt,22 ezret havonta.
soljanka
@Tootsy: látod én "okosan" csináltam: mielőtt elolvastam volna a cikket, nekiláttam a hozzászólásoknak. Aztán eljutottam a te hozzászólásodhoz, így nem is kell az időmet pazarolni, meg az idegeimet borzolni...
Különben meg maga a nagy felcsúti géniusz mondta volt egyszer, hogy ne arra figyeljünk, amit mond, hanem arra amit csinál :)
gabrella
@soljanka: Azt már nem is figyeljük amit mond, amit meg csinál azt érezzük a nyomorunkon.
Mobil123
@pbalage: Fent tartom a fenti mondatom: Tényleg jó pofán lehetne vágni!! Ritka gátlástalan egy ...!!
pacsni
@dr lóherre: remèlem nemfognak gyozni, de nemvetted èszre, hogy minden polgàrmester az egèsz orszàgba ugy beszèlnek mintha viktort hallanànk, megvannak teljesen fèlemlitve, terrorizàlt mindenki a fèlelemtol ès azok is akik a vikire szavaztak ès szavaznak. a rendorok is terrorizàltan vègzik a munkàjukat, mint a VISITOR filmben teljesen àtultettèk az emberek eszèt, mintha màs èkhajlaton èlnènek!
DR Eric CARTMEN
. Kiderült, hogy csak választásoktól választásokig terjed a látóterük, soha ...nem lesz belőlük a szó churchilli értelmében államférfi, csak politikai sakálok csoportja. Valaki egyszer figyelmeztetett: - Vigyázz! Ezek bűnözők!
Nem hittem el. Ma már tudom. S Orbán Viktor neve számomra szimbólummá vált. Egy nyolcvan év óta lezüllött ország még mélyebb politikai lezüllesztésének a szimbólumává. Holott a sors megadta neki a ritka lehetőséget, hogy sarokkő lehetett volna a magyar történelemben. De ő pénzt akart keresni. Népvezér akart lenni. Tündökölni akart az emberek felett. Ezt is megkapta. Látni fogjuk még, amint eldobott kőként az út szélén hever."

(Popper Péter 2005)
miazavalami
@DR Eric CARTMEN: De szeretném már azt a követ látni.
Bele lehet majd rúgni?
miazavalami
Orbán Viktor emlékeztetett arra, hogy Magyarország 2002-ben még Közép-Európa élvonalában volt, 2010-re viszont a leggyengébb lett.
- Ebben Viktor kicsiny kacsói is benne voltak
Ez a kormány ezt teszi: megpróbál segíteni azokon a családokon, amelyek súlyos devizaadóssággal, vagy magas rezsiköltséggel küszködnek - fűzte hozzá.
-Van ám nekünk lakóparkunk..., magas rezsivel a milliomosok küszködnek , mert a csóri már évek óta spórol. A rezsicsökkentéssel tényleg a gazdagokon segítenek. Vajon így értette?
A miniszterelnök felhívta a figyelmet arra, hogy kormányzása alatt fogadták el "Magyarország első demokratikus alkotmányát", amely kimondja: a gazdaság a munkán és a vállalkozás szabadságán alapul, és megköveteli a kiegyensúlyozott, átlátható és fenntartható költségvetést, valamint korlátot szab az államadósságnak.
-Ezt az alkotmányt a saját pártjukra szabták, akkor hogy lehet demokratikus? Nincs még egy ország a világon ahol az alkotmányt szabják át ahelyett , hogy betartanák!
csikknorisz
"Az élet nagyon nehéz itt, a munkanélküli segély csak három
hónapig tart, utána nincs semmi"
Na és ki intézte el, hogy így legyen? Azt meg hogy segély, hagyjuk már. Többévi munkával és járulékfizetéssel lehet rá jogosultságot szerezni, nem csak úgy hullik az égből. Adót is vonnak le belőle, ennyit arról, hogy "segély".
human
Orbán: "Amikor a dolgok jól mennek, olyankor úgy tűnik, választásokat vesztek, mivel az embereknek már nincs szükségük rám"
Akkor az MSZP 2010-es hatalmas bukása valójában egy hatalmas kormányzati sikeri miatt következett be! De akkor miért kommunikálják azt, hogy csőd szélére vitték az országot?
Nagy zavar kezd lenni a kedves vezető fejében.
tűzróka0919
Elolvastam . Megdöbbentem . jellemezni 1 szóval tudom : DIKTÁTOR !!!
Tootsy
@miazavalami: Vigyazz Kicsim, nem szabad a kobe belerugni, mert nem tudhatod soha, hogy marvany-e vagy csak egyszeru tufa... Nezd meg elobb jol, aztan hozd a nagykalapacsot, es jol iranyzottan kezdd el utni, akkor meg a marvany is szetporlad...:o))
miazavalami
@Tootsy: A márvány reped! :-)
De jó az ötlet..., ha jajgat akkor orvost hívjak hozzá?
Vagy üssem agyon?
Tootsy
@tivoli: Na, ezt csak paran ertjuk, mar csak a korunknal fogva is...:o)))

De jo lenne ujra itt tartani...:o))
(KMK- Kozveszelyes MunkaKerules, a szocializmusban elzarassal buntetheto allapot)...:o))
Tootsy
@miazavalami: Ne gondolkodj: USS!...:o))
(Mar a repedes is valami...:o))
tűzróka0919
@Tootsy: Most új értelmet kapott . KMK : Közveszélyes Munka Keresés !!! Ma már azért büntetnek mert dolgozol . lásd 100+1 ezer adónem .
Mobil123
@tivoli: Ja és jönnek a rend őrei , és kérdik " Maga miért nem dolgozik!! Akkor indíts a gyűjtőbe! " :-)
miazavalami
@tűzróka0919: Hogy neked mennyi eszed van! :-))
miazavalami
@Tootsy: Van nekem egy bakancsom , vasbetét van az orrában...:-)
tűzróka0919
@miazavalami: :)) Na ezt se mondták még nekem .
miazavalami
@tűzróka0919: Ne szerénykedj! Hisz igaz amit írtál. :-)))
Erre már a rejtett erőforrások is rájöttek , és azért nem dolgoznak...
tivoli
@Mobil123: bizony, begyűjtötték a lógóst.
kukac50
47 ezer forintért? Vagy normális bérért 8 órában?
pacsni
@miazavalami: persze, hogy belelehetrugni, de jò nagyott.
pacsni
@miazavalami: usd anyon, (fejbe, mert agya az nincs)
csikknorisz
@csikknorisz: Egyébként a fentebb idézett mondatig bírtam, ha ennél (hogy is mondjam: pofátlanabb, tenyérbemászóbb, bicskanyitogatóbb?) mondatok is vannak a cikkben, részvétem a WSJ olvasóinak. Nálam már ez kibaszta a biztosítékot, hogyaszongya nehéz itt az élet, mert jól kicsesztünk a munkanélküliekkel. De nem is ez benne a lényeg, hanem úgy mondja, hogy ez van, csak úgy nehéz a kirúgottak élete. Azt egy szóval sem említi a mini/szter/álnok, hogy ők voltak szívesek még nehezebbé tenni. Amekkora képmutató ez a fasz, Gyurcsány hozzá képest kismiska volt.
Ja, meg azt mondja: azért nem választottuk a szocik szlogenjét, nehogy összekeverjenek velük. (Beismeri, hogy sok különbség nincs)
Azt is mondja: ki akarja használni annak az előnyeit, hogy itt még nincs ojró. (Kis sortolás Petivel meg Lalival, na de ott van már Japánseggű Főgyuri is, akivel ki lehet használni).
A novemberi munkaerőpiaci-bummig már nem jutottam el, ennyi Viktor-féle házitömény is elég volt.
kkalman
Lehet majd dolgozni a Sólyom Airways-nél is légi út karbantartóként. Úgy is, mint kőgörgető.
mátmar
Ez az ország első embere!!! Valami nagy baj van a fejében!.
Feraj49
Novemberben talán ha leesik a hó,mindenki dolgozhat !
tűzróka0919
@miazavalami: 21:39 . Inkább eljárnak -adómentesen- lopni :))
miazavalami
@tűzróka0919: Ez még a jobbik eset ha csak lopnak. De sajna ölni is szoktak...:-((( Aztán meg nem értik mi bajunk van velük.
tűzróka0919
@miazavalami: Talán az a baj velük , hogy "túl becsületesek":D
miazavalami
@tűzróka0919: :-)))))
Hát na! Náluk mások a normák mint nálunk.
kamazuka
Merész,sőt bátor,tán neo
-unortodox is ha kell.
Ha szabadalom már,akkor elkéstem.
Tán valamelyik lakberendező ujítása?
Egy fotó, egy ember, egy tény!

Egy téglalap formáju asztalra ráírni hogy kerekasztal?!
Erre nincsen szavam.
Ezt még szépemlékü Rodolfó mester sem tudná űberelni.
A kezemet nézzék,mert csalok?
űrbán
Akartam már kérdezni. Hé csúti suttyó! TE MIKOR AKARSZ ELKEZDENI DOLGOZNI???
Levendula
"270 ezer munkanélküli nem kap semmit sem
ma, 09:14 mfor.hu 7 hozzászólás Tovább a folytatáshoz..."
tűzróka0919
@űrbán: tegnap 17:10 Na most fog beperelni orr bán rágalmazásért :)
dömdödöm
@tűzróka0919: ez jó :-) kmk "közveszélyes munka keresés "
turul72
Végigolvasva ezt a szómenést, nehéz eldönteni, sírjak vagy nevessek. És az istenadta nép csak hallgat.
miazavalami
@turul72: Dehogy hallgat! Nem hallod? Itt mindenki kiabál!
turul72
@miazavalami: Ja. Csak amelyik kutya ugat, az nem harap.
miazavalami
@turul72: Dehogy nem! Akad olyan is. Próbálnál az enyém mellett bejönni..:-)
JAJMÁR
@turul72: Mi vagyunk az istenadta nép! Te is. Ötletek?
kamazuka
,,Az ilyen politikára mondják az emberek, hogy unortodox. Pozitívabb szemlélettel nézve innovatív és célirányos"
Az az aktív vagyonőr,aki nem fizeti be azt a fránya 10 ezeregynéhányszáz Ft-o,és nem vizsgázik le májusig, annak a munkához való jogát pedig korlátozzuk.
A dolgozói rétegek politikai zsarolása nem unortodox,ugye,vagy tévedek?
ranger47
@Tootsy: Ó kedves Tootsy! Orbán, zagyvaság írói a sorok között is írnak ám,és ott a lényeg /a szokásos második fenék/ De Orbán azt olvasta fel,hogy "novembertől mindenki dolgozhat,aki akar" Eddig talán senki sem akart? Tehát nagyon figyelni kell a Dzsabba mutyi szövegére,mert az egyszerre íródott egyszerű földi halandónak és a mindenek feletti táborának. A kétfenekűség mindig kódolva van benne!
ranger47
@turul72: Még hallgat! Kb 10hónapig. Aztán csendben felveszi a vasorrú bakancsát és 2014-ben hasznos/nagyon hasznos/ lábbelivé avatja!Nagy álmaim /és persze a többi 79,9% álma szerint/ szerint véglegesen.Ezt borítékolhatod!
Tootsy
@turul72: Na, ezt azert nem mondanam,... Engem harapott meg olyan kutya, amelyik ket falas kozben k@rvara ugatott,... Tetanusz lett a vege (a kutyanak, mert visszaharaptam...:o)))
Tootsy
@ranger47: Csillagom, a nagyszakallu Profeta beszeljen Beloled, es meg abbol a parmillio szegeny magyar emberbol, akik ott majd jol valamin rugjak ezt az ingyenelo csurhet,...

A szovegben minden le volt irva, az ontomjenezestol mar gazalarcot kellett felvennem, de ha beledoglottem, akkor sem talaltam benne egy k@rva utalast sem arra, hogy HOL dolgozhatna nagyhirtelen ez a - szerintem sokkal tobb, mint - 270 ezer munkanelkuli, es miert pont novembertol? Miert nem oktobertol vagy decembertol, vagy regi jo szokas szerint, januartol. (A regi rendszerben minden januar 1-tol kezdodott...:o)
ranger47
@Tootsy: Szerintem pedig a november (7) a legtesthez állóbb a vezér ideológiájában,mert ő maga annak szellemében kupálta ki magát kérfenekű áldemokratává.A régi beigedződés most is felülkerekedett a hazudósban.
Tootsy
@ranger47: Na de november 7.-e NEM a munka unnepe? Vagy ujra kezdodik az Auroraval a dolog, es akkor novemberben valoban mindenki csinal valamit, amit akar munkanak is hivhatunk?...:o))
almosd
Az agyad már büdös a sorvadástól.
Dr. Felipe
Oszt hol? A narancsbárók földjén éhbérért?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.