Megérkezett a Sólyom Hungarian Airways első repülőgépe vasárnap délután a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a dél-angliai Bournemouth repülőtérről.

Az Álmos vezér névre keresztelt Boeing 737-500-as gépet repülős szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték. A repülőgépet a Sólyom légitársaság állományában lévő két egykori Malév-pilóta hozta Budapestre.

Megérkezett a Sólyom Hungarian Airways első repülőgép Budapestre

Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. vezérigazgatója a repülőtéren újságíróknak elmondta: a repülőgép kifogástalan állapotban van, az első gép charter-repüléseket végez szeptember végéig, amíg a további lízingelt öt gép meg nem érkezik.

A vezérigazgató kérdésre válaszolva közölte: a tervek szerint október elején indul az első menetrend szerinti járatuk. Az idén az év végére 36 desztinációra repülnek, induláskor 22 célállomást hirdetnek meg. Egyelőre 12 géppel számolnak ebben az évben, de számuk bővülhet. Hosszú távú járatok a jövő évi menetrendben várhatók - tette hozzá.

Megérkezett a Sólyom Hungarian Airways első repülőgép Budapestre

Vágó József elmondta: a jegyeladásról megállapodtak a szolgáltatóval, és záros határidőn belül, augusztus legvégére vagy szeptember első hetére készen állnak a jegyértékesítési rendszerrel. Az idén három hónap alatt 300 ezer utassal számolnak.

Vágó József elmondta, hogy 30 főállású munkavállalót már felvettek, az augusztus elején meghirdetett 35 munkakörben 400 embert vesznek fel, később 1000-1500 főt alkalmaznak majd.

A vezérigazgató kifejtette, hogy a repülési engedélyek az indulásra meglesznek, közösen dolgoznak a hatósággal. A rádióengedélyt már megkapták, a lajtstromba vétel megtörtént. A brit hatóság megerősítette, hogy a lízingelt gépek műszaki állapota kiváló, amelyet a magyar hatóság elfogadott.

Megérkezett a Sólyom Hungarian Airways első repülőgép Budapestre

Vágó József újságíróknak elmondta, hogy a lízingcég alkatrészeket is biztosít a gépekhez, az Álmos vezér vasárnap éjjel visszaindul angol bázisra az alkatrészekért.

Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, hogy eddig 2 millió eurót feltettek a cégbe a tulajdonostársak.

35 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Mobil123
Minden jót kívánok Nekik!! Legalább munkahelyek jöttek/jönnek létre!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Mobil123
Minden jót kívánok Nekik!! Legalább munkahelyek jöttek/jönnek létre!!
deviance
@Mobil123: csak meddig? amit olvastam eddig róla, az alapján nem egészen minket céloz meg repjegyárakkal, hanem a felsőbb réteget...ők pedig ki tudja, mennyire fognak vevők lenni a használtan vett gépekre(többek közt)
hát mit ne mondjak, vannak aggályim, de sok sikert kívánok
Mobil123
@deviance: Hát Én nem ismerem a többi társaság gépeinek az életkorát, de azok sem lehetnek ifjú titánok.(különben is Neked mi a bajod a 23 évvel mint korral? :-)) ) A jegyárak meg szerintem a Malév-nél sem az Én szintemet célozták.
Így ez a része hidegen hagy.
hallgatag
Megint egy fotómontage...mert ugye jól tudom, hogy leszálláskor - ilyen magasságban - már nyitva kellene lenni a futómünek, és a kerekeknek rögzitett állapotban ( kellene ) lenni...vagy ez uj leszállálsi mód ???Mindenesetre érdekes...várom egy szakember hsz.-át !!!
Tootsy
@hallgatag: Vigyazz, mert a nyakadba kapod lbs-t , es akkor az Isten se tudja leallitani a mernoki dumajat,...:o))
deviance
@hallgatag: megvolt az első kényszerleszállás :D
Tootsy
@hallgatag: Atyaisten! Ez tenyleg itt fog lezuhanni, par meterre a fold felett!!!

@Mobil123: Azert megneznem azt a mazochista VIP utast, aki a lehetosegek kozul ezt a gepet valasztana luxus utazasra,...?...:o)

Az Air New Zealand 777-es gepevel repultunk haza tavaly (tobbek kozott, mert egy ut alatt 5 kulonbozo geppel mentunk), es mar csak az elso osztalyra kaptunk jegyet,( mert a Mamam halala miatt azonnalra kellett a repjegy), hat mit mondjak,... A repjegy arat nem merem leirni, mert kettonk jegye az en egesz eves fizetesem volt, de azt a kenyelmet nem lehet leirni,...a 11 oras repules alatt az ulesunk komplett aggya volt atalakithato, 10 cm vastag MATRACCAL, egyeni computer-hozzaferessel, (a tv-radio termeszetes mindenkinek minden jaraton, nemcsak a VIP-nek), es persze 2 emberre jutott egy stewy,... A Solyom gepei Europa folotti tavokon biztos tudnak majd minoseget nyujtani, de hosszutavon?...

Azert sok sikert kivanok nekik, es persze a pilotaknak meg a szemelyzetnek, hogy mindig egeszben erjenek haza,...:o))
darwin
Elég rossz ómen bármilyen közlekedési eszközt Álmosnak hívni.
csikknorisz
Van itthon egy régi Malév bőrönd, azzal felengednek-e rá, vagy sólymosat kell venni? :)
GeoCravker
Úgy elképzelem, amint az Álmos Sólyom álomra hajtja szárnyait. Úgy tízezer méter magasan.
Hehe
@hallgatag: Leszállás előtt volt egy átrepülés, a reptér felett, /gondolom ez olyan bemutatkozás féle volt/ utána tett egy kört, és azután szállt le.
lenhardtibolya
Szívből örülök, hogy végre ismét van magyar légitársaság!
weljan
@lenhardtibolya: Nem "ismét van", hanem van egy második. A WizzAir magyarországi bejegyzésű cég, a cégjegyzése: Cg.01-09-964332 cégjegyzékszámú WIZZ Air Hungary Légiközlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság. L. az Igazságügyi minisztérium cégnyilvántartását.
weljan
@hallgatag: nem szakember, de az első "csak" átrepülés volt azonnali emelkedéssel, azaz kieresztett futók nélkül. Az igazi leszálláshoz kell a futó vagy csónak vagy sítalp. L. pl. az Athénban történteket.
lenhardtibolya
@weljan: Köszönöm a kedves útmutatást, de valahogy nem igazán kedvelem a Wizz Airt. Utaztam velük és egyáltalán nem voltam elégedett, úgy szállt le a gép, hogy azt hittem lyukat üt a betonba. A Malévhez képest igazi ocsmány műveletet és viselkedést produkáltak. Remélem, a Sólyom nem fog hozzájuk hasonlítani!
vörösfuvalat
Amit tudunk: Pár magyar valami homályos közel keleti tőkével segítve vállalkozásba kezd. Ráadásul akik a pénzt adják állják az egészet kisebbségi tulajok.
Egy ilyen vállalkozást az első évben zsebből kell finanszírozni. Ez még egy arabnak sem kevés.Mellék szál a megalakulás előtt keleti nyitás miatt a kormány emberei nagy jövés menésben voltak közel keleten. Kizárt, hogy egy komoly megrendelő-támogató ne volna a háttérben. Lehet, hogy épp a magyar kormány lesz az.
Akkor a következő kérdés : honnan van az a titokzatos arab tőke?
Remélem nem magyar közpénzből.
Hellcat
Azért kedves a fütyisztől, hogy Sólyom László előtt így tiszteleg, hamár a saját államfőik hatalmas kudarcot vallottak eddig...
sheriff
@Tootsy: Hát ez az!!A vasútnál már "bizonyított" Még a végén a submarines témákban is ki leszünk oktatva.
Tootsy
@Hehe: A "loop"-ingolas szigoruan tilos nagy repuloterek felett es kozeleben, mert rendkivul veszelyes manover!!! Nem szorakozunk par meterre a fold folott egy ekkora geppel, ez nem egy sportgep, ami alacsonyan repulve megbillegteti a szarnyait, es a pilota nem Bessenyei Peter,...:o((
Hehe
@Tootsy: Élő közvetítés volt azt néztem, és tényleg így történt. A beharangozóban le is írták hogy mi fog történni.
Tootsy
@Hehe: Mindenesetre szerintem felelotlenseg, az "atstartolast" is veghezvinni, de az megengedett veszhelyzetben, ha a pilota ugy iteli meg, hogy elsore nem tudja letenni a gepet.
Koszi a linket, Kedves, feltetlenul meg fogom nezni, de most meloiranyba el kell huznom surgosen, sajna, var a kapitalizmus epitese,...:o(( Addig is udv,...:o))
Tootsy
@Hehe: Koszi,Kedves, az elejebe beleneztem, valoban igy volt, en meg hulye vagyok, mert nem a looping-olast akartam irni eloszor sem, hanem az atstartolast, mert ez a manover az volt. Tudom, hogy melyik mit jelent, de piszok faradt vagyok, es ezert irtam a hulyeseget, tehat jobb, ha magam korrigalom magamat, mielott meg lbs diktalna valamit,...:o))
Polygoner
A gondolatmenetek abból indultak ki, hogy a gépnek nem voltak kiengedve a futóművei. Nos, éppen ezért nem átstartolásról volt szó, mert az átstartolásra általában mindig kiengedett futóművekkel kerül sor.
Az átstartolásnak számtalan oka lehet, például: erős oldalszél, a leszállópályán álló másik felszállásra váró gép, madárveszély, etc.

Ebben a jelen esetben a pilóta egy előre meghatározott, s nyilván a légirányítással előre egyeztetett és engedélyezett manővert hajtott végre.

Átstartolás a Liszt felett, madárveszély miatt:
www.youtube.com/watch?v=MWKNBFBTy-c
Polygoner
@Polygoner: " például: erős oldalszél, a leszállópályán álló másik felszállásra váró gép, madárveszély", s mindenekelőtt a nem megfelelő megközelítés, magasság, leszállási sebesség ...
vakvillám
@Polygoner: Látom,elméletben már milyen jól megy a repülés.Egy" pilóta" veszett el benned,.lelki szemeimmel látom, amint ,egy kerékpáron átstartolsz a ferihegyi kifutón és átrepülsz a légtéren át --repülő nélkül.Igaz nagyon sokoldalú vagy..polygoner-ként is.Olvasgass még a repülésről, sok a hiány.:-)))
Polygoner
@vakvillám: Jól van Messi, majd olvasgatok:D
vakvillám
@Polygoner: ne tatrts forddítva a könyvet és messzi sem:)))
silber13
A pályán kel okoskodni, nem másutt, amihez nem ért az ember. Igaz " messi" ?
Mellesleg Polygonernek igaza van!
Tootsy
@Polygoner: Igazad van, mar ami az atstartolast illeti, de akkor ezt a manovert minek nevezed? Ugyanis ez aztan k@rva veszelyes volt, hiszen a gepnek meg eselye se lett volna akarmilyen kis muszaki hiba eseten siman leszallni, mert csak "lehasalni " tudott volna,... De persze elozetes egyeztetessel mindent meg lehet tenni, ja,...:o)
Polygoner
@Tootsy: Ez a "hedge-hopping":D
(terepkövető földközeli repülés)
Tootsy
@Polygoner: Ja, de nem utasszallito geppel,... Tudod, annak azert egy kicsit masak a technikai adottsagai, mint mondjuk a Bessenyei Peter gepenek,...:o))

Egy utasszallito gepet nem "terepkoveto foldkozelben" reptetnek, mert pl. nem mezogazdasagi permetezogep, ami szinte csak ugy repul, es meg csak nem is kem felderitogep...

Szoval szerintem amit csinaltak, az a hulyeseg fogalmanak keverese volt a batorsaggal, no meg a totalis felelotlenseggel,...

Amikor en repulok, es mar a leszallopalya kozeleben vagyunk, nagyon megnyugszom azon a hangon, amit a kerekek kibocsajtasa okoz...:o))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.