Megérkezett a Sólyom Hungarian Airways első repülőgépe vasárnap délután a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a dél-angliai Bournemouth repülőtérről.
Az Álmos vezér névre keresztelt Boeing 737-500-as gépet repülős szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték. A repülőgépet a Sólyom légitársaság állományában lévő két egykori Malév-pilóta hozta Budapestre.
Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. vezérigazgatója a repülőtéren újságíróknak elmondta: a repülőgép kifogástalan állapotban van, az első gép charter-repüléseket végez szeptember végéig, amíg a további lízingelt öt gép meg nem érkezik.
A vezérigazgató kérdésre válaszolva közölte: a tervek szerint október elején indul az első menetrend szerinti járatuk. Az idén az év végére 36 desztinációra repülnek, induláskor 22 célállomást hirdetnek meg. Egyelőre 12 géppel számolnak ebben az évben, de számuk bővülhet. Hosszú távú járatok a jövő évi menetrendben várhatók - tette hozzá.
Vágó József elmondta: a jegyeladásról megállapodtak a szolgáltatóval, és záros határidőn belül, augusztus legvégére vagy szeptember első hetére készen állnak a jegyértékesítési rendszerrel. Az idén három hónap alatt 300 ezer utassal számolnak.
Vágó József elmondta, hogy 30 főállású munkavállalót már felvettek, az augusztus elején meghirdetett 35 munkakörben 400 embert vesznek fel, később 1000-1500 főt alkalmaznak majd.
A vezérigazgató kifejtette, hogy a repülési engedélyek az indulásra meglesznek, közösen dolgoznak a hatósággal. A rádióengedélyt már megkapták, a lajtstromba vétel megtörtént. A brit hatóság megerősítette, hogy a lízingelt gépek műszaki állapota kiváló, amelyet a magyar hatóság elfogadott.
Vágó József újságíróknak elmondta, hogy a lízingcég alkatrészeket is biztosít a gépekhez, az Álmos vezér vasárnap éjjel visszaindul angol bázisra az alkatrészekért.
Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, hogy eddig 2 millió eurót feltettek a cégbe a tulajdonostársak.
35 hozzászólásarrow_drop_down_circle
hát mit ne mondjak, vannak aggályim, de sok sikert kívánok
Így ez a része hidegen hagy.
@Mobil123: Azert megneznem azt a mazochista VIP utast, aki a lehetosegek kozul ezt a gepet valasztana luxus utazasra,...?...:o)
Az Air New Zealand 777-es gepevel repultunk haza tavaly (tobbek kozott, mert egy ut alatt 5 kulonbozo geppel mentunk), es mar csak az elso osztalyra kaptunk jegyet,( mert a Mamam halala miatt azonnalra kellett a repjegy), hat mit mondjak,... A repjegy arat nem merem leirni, mert kettonk jegye az en egesz eves fizetesem volt, de azt a kenyelmet nem lehet leirni,...a 11 oras repules alatt az ulesunk komplett aggya volt atalakithato, 10 cm vastag MATRACCAL, egyeni computer-hozzaferessel, (a tv-radio termeszetes mindenkinek minden jaraton, nemcsak a VIP-nek), es persze 2 emberre jutott egy stewy,... A Solyom gepei Europa folotti tavokon biztos tudnak majd minoseget nyujtani, de hosszutavon?...
Azert sok sikert kivanok nekik, es persze a pilotaknak meg a szemelyzetnek, hogy mindig egeszben erjenek haza,...:o))
Egy ilyen vállalkozást az első évben zsebből kell finanszírozni. Ez még egy arabnak sem kevés.Mellék szál a megalakulás előtt keleti nyitás miatt a kormány emberei nagy jövés menésben voltak közel keleten. Kizárt, hogy egy komoly megrendelő-támogató ne volna a háttérben. Lehet, hogy épp a magyar kormány lesz az.
Akkor a következő kérdés : honnan van az a titokzatos arab tőke?
Remélem nem magyar közpénzből.
www.youtube.com/watch?v=DPE-Fzi-7Fw
Koszi a linket, Kedves, feltetlenul meg fogom nezni, de most meloiranyba el kell huznom surgosen, sajna, var a kapitalizmus epitese,...:o(( Addig is udv,...:o))
Az átstartolásnak számtalan oka lehet, például: erős oldalszél, a leszállópályán álló másik felszállásra váró gép, madárveszély, etc.
Ebben a jelen esetben a pilóta egy előre meghatározott, s nyilván a légirányítással előre egyeztetett és engedélyezett manővert hajtott végre.
Átstartolás a Liszt felett, madárveszély miatt:
www.youtube.com/watch?v=MWKNBFBTy-c
Mellesleg Polygonernek igaza van!
(terepkövető földközeli repülés)
Egy utasszallito gepet nem "terepkoveto foldkozelben" reptetnek, mert pl. nem mezogazdasagi permetezogep, ami szinte csak ugy repul, es meg csak nem is kem felderitogep...
Szoval szerintem amit csinaltak, az a hulyeseg fogalmanak keverese volt a batorsaggal, no meg a totalis felelotlenseggel,...
Amikor en repulok, es mar a leszallopalya kozeleben vagyunk, nagyon megnyugszom azon a hangon, amit a kerekek kibocsajtasa okoz...:o))
Új hozzászólás