Bajnai Gordonnal, az Együtt-PM szövetség vezetőjével közölt interjút a Kurier című bécsi lap kedden, internetes oldalán. A volt kormányfő ebben egyebek között megerősítette, hogy elsősorban a ma még határozatlan választók szavazatában reménykedve szeretne választást nyerni jövőre, a majdani új kormánynak pedig szerinte egyebek között új munkahelyek teremtésére kell törekednie.

Az interjú készítője feltette a kérdést, miből gondolja, hogy megnyerheti a választást, miközben minden felmérésben a Fidesz vezet. Válaszában Bajnai Gordon úgy fogalmazott, hogy a szavazók közel fele ma még nem határozta el, kire fog voksolni, és ők fogják eldönteni a választást. Hozzátette, hogy közvélemény-kutatások szerint a választók összesen több mint a fele elégedetlen a jelenlegi kormánnyal, és változást akar. Saját anyagi helyzetével pedig a lakosság 83 százaléka nem elégedett. Mint fogalmazott, "a legtöbb magyarnak elege van abból az egyfajta hideg polgárháborús stílusú politikából, amely az elmúlt években uralkodott".

Bajnai szerint eurómilliókat költenek a lejáratására

Arra a kérdésre, hogyan tudna "Orbán Viktor alkotmányával" kormányozni, Bajnai Gordon azt mondta, hogy a jelenlegi alkotmányt legalábbis korrigálni kell. Olyan alaptörvényre van szükség, amelyet a lakosság többsége elfogad – szögezte le. A módosításhoz "vagy kétharmados többségre van szükség, vagy a jobb- és a baloldali politikai centrum közötti értelmes kompromisszumra" – jelentette ki, hozzátéve, hogy Orbán Viktorral ez nem lehetséges. A jelenlegi kormányfő választási vereségét követően szerinte megbékélésre lenne szükség, "nem csupán a pártok között, hanem társadalmunk közepén is". A balközépnek és a jobbközépnek látnia kellene, hogy közelebb áll egymáshoz, mint a közép- és a szélsőjobb – fejtette ki.

Az Együtt-PM szövetség vezetője Orbán Viktor kormányáról úgy vélte, "rezsimről" van szó, amely "az életünk minden egyes területére megpróbál beszivárogni". A kormányfő maga Bajnai Gordon szerint "folyamatosan harcol – mindenkivel, sok fantomháborút" vív. "Mi csak akkor háborúskodunk, ha tényleges nemzeti érdekről van szó" – tette hozzá.

Bajnai Gordon arról is beszélt, hogy meglátása szerint a Fidesz propagandaháborút folytat ellene,és a negatív kampányra már eurómilliókat költött. A lap szerint azt mondta, hogy a Magyar Nemzet egyetlen év alatt 2600 cikket közölt róla. Hozzátette, hogy amikor visszatért a politikába, tudta, hogy mire vállalkozik. "Tudtam, hogy gátlástalanok, és hazudnak" – fogalmazott.

Kérdésre válaszolva a volt miniszterelnök beszélt a Magyarországon földdel rendelkező osztrákokkal kapcsolatos álláspontjáról is. Mint mondta, a legálisan kötött adásvételi szerződésekhez nem szabad hozzányúlni. Ahol viszont a szerződéseket érvénytelennek nyilvánítják, a vásárlónak vissza kell adnia a földet, és vissza kell kapnia a pénzét.

A bankokra kirótt különadókkal kapcsolatban ismét rövidlátónak nevezte a külföldi befektetők és bankok megcsapolását célzó politikát, mert annak eredményeképpen szerinte csökkent a befektetések és hitelek szintje. Egyúttal jelezte, hogy kormányváltás esetén a különadók csökkentésének lehetőségét kínálnák fel azoknak, akik több pénzt akarnak hozni az országba. "Vissza kell állítani a magyar gazdaságba vetett bizalmat" – szögezte le.

100 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Hellcat
@Kala Majka: Csak mert látom megaragdtál a libázásnál ezért segítek egy picit.
mno.hu/migr_1834/helyreigazitas-422201
mno.hu/migr_1834/helyreigazitas-249585
mno.hu/migr_1834/helyreigazitas-251284
mno.hu/belfold/helyreigazitas-225902
Egyébként érdekelne a véleményed arról, hogy a kedves vezéred 5 milliárdot adott az MTK nak...meg arról hogy a felcsúti polgmester vagyona 3 év alatt 7 milliárdra nőtt...erről mit tudsz mondani?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
F_Viktor
@sbl: Tehát azoknál a cégeknél alkalmazásban vagy/voltál?
Munkaszerződésben írásba szokták ilyenkor foglalni, hogy a szabadalmi/szerzői jogok kit illet, a munkáltatót, vagy a szerzőt.

Ha nem CADeztek, akkor milyen "3D-s" progit használtok?
Izgalmas lehet a 3D nyomtatás lehetősége, biztosan valami brutál berendezést használtok. Nem régen láttam a ZPrinter palettáját, 25 000-től már igen-igen kívánatos full color nyomtatói vannak, az állam leesett. Tiétekben mekkora a nyomat max térfogata? Egyáltalán acrylonitrile butadiene styrenet használtok? Állítólag hamarosan jön a folyékony fém.

Műszaki átadás tele van feltétfüzet hivatkozással.

Várjál picit... Tesla autóit ugyebár 3 fázisú villanymotor hajtja meg? S nem visszatáplálós a fékerő?
Nyáron Franciaországban kipróbálhattam egy Tesla Roadstert, szavakban ki sem fejezhető az az érzés amit tud az a kis gép, ezért kérdeztem.
sbl
@F_Viktor: Te ezta topicot összekevered a valamikori TIT-el. (Tudományos Ismeretterjesztő Társulat)
Senki nem mondta, hogy nem "Cadezünk", csak utaltam, hogy a fejlesztéseknél ma már általános a 3D-s programok használata.
Itt ugyanis a gép azonnal kiabál, ha pl. össze nem illő alkatrészeket akarnak összeilleszteni.

A 3D-s nyomtatás technológiai részletkérdéseire minden i9nformációt megkaphatsz, pl. a VARINEX Informatikai Zrt. (1141 Budapest, Kőszeg utca 4.) cégtől.

Évente több előadást is rendeznek, többek között ezekből egy napot, kifejezetten a műanyagiparnak és a 3D-s nyomtatásnak szentelnek.

A múlt héten jártam a Széchenyi István egyetemen műszaki megbeszélés végett.
Ott mondta a kolléga, hogy olyan nyomtatójuk vn, amelyik fémet is nyomtat és a műanyag alkatrészek olyan szilárdságúak, hogy egy konyhai robotgép tönkrement fogaskerekét nyomtatással állította elő és már jelentős idő óta kifogástalanul működik.
A Varinex nyoomtatói 16mikron rétegvastagsággal dolgoznak egyébként.

Tesla a váltakozó áramú erőátvitel, a nagyfrekvenciás technika úttörője és az aszinkron gépek specialistája volt.
Azért tudni kell, hogy az aszinkrongépek számításának az elméletét Dr. Kandó Kálmán dolgozta ki, valamint a vasúti járművek hajtására is ő alkalmazta először.
Magát a rendszert Ferraris és Arno professzorok találták fel.

Az első sorozatgyártású aszinkronmotoros mozdonyok az olaszországi Valtellina vasútvonalon terjedtek el. Azok a járművek még háromfázisú táplálásúak voltak, két fázis a felsővezetéken volt, a harmadik fázis magának a vágányzatnk a sínei voltak, a csillagpont pedig értelemszerűen fázisfeszültségen volt.
A mozdonyok gyártására a Westinghouse céggel közös vállalkozásban a GANZ Danubius cég Vado Ligurióban gyárat létesített, amelynek Kandó a vezetője lett.
Olasországi munkásságáért az olasz királytól megkapta a "Cavalliére Lavoro" (A Munka Lovagja) igen rangos kitüntetést.
Az I. vh. alatt - miután Olaszország átállt az Antant oldalára - kénytelen...
sbl
@F_Viktor: folyt. volt hazatérni.
Már itthon dolgozta ki az egyfázisú felsővezetékről táplálható fázisváltós mozdonyát.
Ez - most terjedelmi okok miatt hadd ne részletezzem - de technikai-technológiai bravúrok tömegét tartalmazta.
A fázisváltós mozdonyok 1968-ig álltak a MÁV szolgálatában. Az első a V40 001 psz. mozdony 1932. szepptember 12. 10:00-kor indult el az akkor még csak Komáromig készen álló felsővezeték rendszerű Budapest_Hegyeshalom vasútvonalon a Budapest Keleti pu.-ról. Ennek emlékét jelenleg tábla őrzi.
Sajnos Dr. Kandó Kálmán ezt már nem érhette meg, mert előtte nem sokkal meghalt.

Az akkori aszinkron motoros mozdonyok nagy hátránya volt, hogy az akkori eszközökkel nem lehetett megoldani a folyamatos gazdaságos teljesítményszabályozásukat.
Ehhez a teljesítmény elektronikának kellett kifejlődni, de ez már egy másik téma.

Abban a kocsiban amit kipróbáltál szerintem nem aszinkron, hanem permanens mágneses gerjesztésű szinkron motor lehet.
A múlt héten lezajlott Automotíve kiállításon a BME hallgatói bemutattak ilyen motorokat.
Az egyetem laborjában fejlesztették-építették meg. Nagyon ígéretes gép. Annál is inkább mert magyar hallgatók fejlesztették ki.
A gépkocsi keréktárcsájába építhető be.
Ez sem teljesen új, mert Ferdinand Porsche az I. vh. alatt már iylen rendszerű tüzérségi szállítórendszert fejlesztett ki és amelyet a Monarchia 30.5-ös Skoda gyártmányú nehéz-mozsarainak a továbbítására használtak.
A kerekekbe építhető motorok forradalmasíthatják a járműgyártást, mert elhagyható a bonyolult és költséges sebességváltó-kardántengely-differenciálmű hajtáslánc, emellett folyamatosan szabályozható és a kerékmegperdülést-blokkolást is sokkal könnyebben lehet megakadályozni.
F_Viktor
@sbl: OK, hamarosan berakok egy Teslas cikket, s ott lehet beszélni róla, biztosan többeket is érdekelni fog a jövő gépjárművei.

A CAD elég összetett rendszert foglal ma már át, nem csak a 2D-s vektorgrafikát, hanem a 3D-s parametrikus felület- és szilárdtest modellező rendszerekhez is alkalmazzák.

Varinex palettáján egyedül az EOS termékek amik négyvolumenű munkákra alkalmasak.
De igazán akkor lennek ütősek ha egy gépben egyesítik a poliamid-, a fémpor- és a homokszemcse bázisú gépeiket.

Konkrétan a Tesla autó érdekel... Az a nem semmi, s az a jövő.
sbl
@F_Viktor: Az AutoCad rajzprogramok már a R10-es vezió esetébn is tartalmazták a 3D-s rajzolás lehetőségét. De meglehetősen kényelmetlen AC-ben 3D-s ábrát készíteni.

Az Autodesk Inventor 5 programot 2005-ben ismertem meg.
Az ACad programokhoz képest minőségi ugrást hozott a kezelhetőségben.
Ma az Inventor 2012 programmal rajzolok-tervezek.
Óriási előnye az I programoknak, hogy az elkészült térbeli prototípusokhoz anyagminőséget lehet rendelni.
Ez lehetővé teszi, hogy nem kell vesződni a munkadarab tömegének a kiszámításával, valamint a szimulációt, amely prognosztizálja az esetleges túl-igénybevétel helyét és a munkadarab élettartamát is.
A mostani programok pedig lehetővé teszik nagy bonyolultságú berendezések, sőt teljes ipari komplexumok tervezését.
A3D szkennelés, pedig hihetetlenül kibővíti a lehetőségeket.
Pl. forradalmasítja a fogászati technológiát.
Gyakorlatilag percek alatt képes bonyolult létesítményeket felmérni és a regisztrátumokból magukat az alkatrészeket leképezni.
Újabban megjelent a gyógyászatban már megszokott CT-s mérés is.
Szétszerelés nélkül egy teljes nagybonyolu8ltsághú gépet le lehet képezni.
A haatár szó szerint a lehetőségekben a csillagos ég.
És egyáltalán nem szükséges extra teljesítményű számítógép ezeknek a programoknak a futtatásághoz.
A cloud alkalmazással pedig a legbonyolultabb tervezési feladatok is megoldhatók.
Akinek Inventor program van a gépén annak semmi szüksége a számítógépes játékokra, mert a vele való munka önmagában is szórakoztató.
Természetesen vannak más igen jó programok is, pl. a CATIA, a Solid Edge, Solid Works, stb.
Kíváncsi vagyok én is arra a Tesla autóra.
Szerintem pár év és az F1-ben is meg fog jelenni a tisztán villamos hajtás.
Ehhez persze még nagyon hatékonyan kell az energiatárolókat fejleszteni, mert ma még elég macerás az alkalmazásuk. (Hőmérséklet érzékenység, töltés szabályozhatóság, stb.)
A tavalyi berlini Innotranson minden esetre már ki volt állítva a nálunk is kedvelt DESIRO...
sbl
@F_Viktor: folyt.: motorvonatnak a hibrid változata.
A jármű reszortos-mérnökével beszélgettem és mondta hogy azért még vannak kiküszöbölni valók bőven.
Azért a barátaimmal beszélgetve szívesen elvállalnánk a masina beüzemelését. (Annak idején a dédelgetett kedvenceim voltak amikor felügyeltem itthon a fenntartásukat. Gyönyörűek és nagyon jók!)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.